Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Riley One-Point-Five

Riley One-Point-Five и подобният Wolseley 1500 са моторни превозни средства на базата на подовия панел 5409179672_c15d2ecf01_bна Morris Minor, окачване и волан, но снабдени с по-голям 1489 куб.см. B- Series двигател и MG Magnette скоростна кутия. Стартирали през 1957 г., близнаците са разделени от близо 20 к.с. Riley е с двойни карбуратори SU, които придават по-голяма мощност от 68 к.с. Wolseley е издаден през април същата година, докато Riley се появява през ноември, непосредствено след Лондонското 1957 Motor Show.

Производител е BMC, автомобилите са в производство до 1965 г., като са пуснати 39 568 (Riley) и 103 394 (Wolseley).

Това е средноголям автомобил, седан с 4 врати. Свързани са Morris Major и Austin Lancer. Двигателят е  1489 куб.см. L B- Series Straight- 4. Предаването е с  4 -степенна, ръчна кутия със синхронизатор без първа предавка.

Междуосието на автомобила е 2184 мм при обща дължина 3861 мм. Ширината е 1537 мм, а височината – 1511 мм. Собственото тегло е 940 кг.

Предшественици са Riley RME/Wolseley 15/50, а наследници – Riley Kestrel/Wolseley 1100/1300.

2011_0918 (81)Series II модел идва през май 1960 г. Най-значимата външна разлика са скритите панти на капаците и промяна в обувката на капака.  Интериорът е подобрен с монтаж на цялата ширина на рафт непосредствено под фасцията.

Wolseley също има Series III, стартирала през октомври 1961 г., която включва ревизирани радиаторна решетка и задни светлини.

През октомври 1962 г. колата получава по-голям 1622 куб.см. , който сега се монтирани в Austin Cambridge и неговите Farina стил клонинги. За разлика от моделите на Фарина, обаче, Wolseley 1500 и Riley запазват и 1489-кубиковия двигател, с които те са били обявени още през 1957 г.

Двигателите са  1.2 L ( 1200 куб.см) B- Series I4, за ирландския пазар само и 1.5 L ( 1489 куб.см) B- Series I4, 62 к.с.

One-Point-Five и събратът 1500 имат редица различия, с Wolseley обикновено се прави по-малко добре оборудван модел. Riley ползват двойни карбураторите SU Н4, докато Wolseley получава само един. Предният панел и решетка изглеждат подобно на двете коли, но са по-различни.

Wolseley 1500 1958

Wolseley 1500 1958

Различни са и лайстните по протежение на каросериите. И двете коли получават дървени табла. Докато Riley  има пълен набор от уреди (скоростомер, оборотомер, показатели за температура/масло/гориво) поставени точно пред водача, Wolseley има  само за уреди за измерване на скоростта и температурата/масло/ гориво, които са в центъра на таблото.

Riley е оборудван с по-голяма Girling спирачна система, а Wolseley получава малка Lockheed система.

До ден днешен Riley успешно се състезава и участва на сбирки на колекционери, както и исторически спортни събития.

Wolseley 1500 е тестван от британското списание The Motor през 1957 г. Установено е, че има максимална скорост от 123,4 км в час и може да ускори до 97 км в час  за 24,8 сек. A разходът на гориво е 7,72 л/100 км…