Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Ford Thames 400E

Ford Thames 400E е търговско превозно средство, направено от Ford на Великобритания и въведено през 1957 г. Производството на 9952719045_abb7837f86_oдиапазона продължава до септември 1965 г., по което време са били построени общо 187 000 коли. Ванът не е свързан с модел на лек автомобил.

Изследванията за подготовката на модела са направени чрез преглед на конкуренцията в този сектор, с Morris Commercial 10 CWT и 15/20 CWT моделите  на предвоенния дизайн; Austin 10 CWT, а по-късно – 25 CWT; Trojan 15 CWT ван и Bedford 12.10 CWT модел. Едно от предложенията, подкрепени от  Диърборн, било, че американският Ford ECONOLINE микробус трябвало да влезе в серийно производство в Дагенхем, като по този начин се елиминират всякакви проблеми при проектирането, като същевременно се спестят доста от разходите за разработка. Този модел имал, обаче, един много сериозен недостатък – преден доста тежък двигател, което било опасно разпределение на теглото в ненатоварено състояние. Ако се прилага твърдо спиране, задните колела можели да бъдат вдигнати на пътя над нивото на земята  и ECONOLINE лесно можел да прави салта при аварийно спиране.

Ford_Thames_400E_minibus_1964Thames_400E_mit_Lotus_Rennwagen_2Затова новото британско превозно средство се приело да има преден двигател и каросерия тип монокок, с шаси тип стълба. A е избрана колесна база от 2100 мм. Предното окачване става на винтови пружини и носачи.

Взел се двигателя 1703 куб.см. OHV от  Ford Consul, с съответното тристепенна скоростна кутия, синхронизирана между горните две съотношения и механизъм за смяна от колоната. Мощността била 53 к.с. при 4400 об./мин. Ползвал се и Perkins 4/99 дизел, с 1.6-литров четирицилиндров агрегат, който произвеждал само 42 к.с., но предлагал полезни икономии.

От януари 1963 г. е подобрена версията на 1703-кубиковия двигател до 55 к.с. при слаба форма на компресия, а за потребителите на безоловен бензин е била предложена главата с висока компресия, взета от Zephyr 4, с мощност 58 к.с. Четиристепенна  скоростна кутия, синхронизирана на всички предавки също е на разположение от това време.

Днес сериала 400E може да се разглежда като важна брънка във веригата на Ford за ван модели, които са се появили през годините. В сравнение със стария E83W модел представлява масивна крачка напред, особено в неговия двигател, каросерия, смяна на предавките, окачване и капацитет. 400E остава много скъп в паметта на много шофьори на ванове.