Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Morris Oxford Farina

Производител на Morris Oxford Farina е UK British Motor Corporation. Прави се като Sedan основен вид, друга версия – Estate – комби. В Morris_Oxford_1964_1производство е през 1959-1971 г. Заменя Morris Oxford. Заменен е с Morris Marina.  Единици произведени – 296 255. Колите са в Pininfarina стил. От същото семейство са Austin A55 Cambridge / A60 Cambridge.

Oxford Farina е производството на автомобили, в две серии, на UK British Motor Corporation между 1959 г. и 1971 г., както вече споменахме, и се предлага на пазара под търговската марка Morris.

Наследникът на Oxford – МК 1, от което произтича обаче Oxford Farina, е сестра близначка на същата възраст на Austin A55 Cambridge, които се различават в някои детайли (минимум) в маската и в интериора.

В сравнение с предходния Oxford новороденото има напълно нова каросерия (проектирана, както подсказва и името, от Pininfarina) и малко по-засилен двигател.

Няма новини, обаче, за останалата част от механиката, традиционни оси и  надлъжен  отпред двигател със страничен вал, барабанни спирачки на всички колела, преден мост с независими колела и задна твърда ос.

52 к.с., предоставени от 4-цилиндров 1489cm³ мотор се предават към задните колела посредством ръчна 4-степенна скоростна кутия (не задължително има и автоматична Borg-Warner – с 3 съотношения), което позволява скромно представяне (само 124 км в час максимална скорост).

Morris Oxford Series VПредлага се в две версии (седан с 4 врати и Traveller, т.е. комби), Oxford Farina стартира заедно с неговия близнак A55 Cambridge, Wolseley 15/60, Riley 4/68 и MG MAGNETTE III през 1959 г. и остава до 1961 г. в ценовата листа, когато той стартира във втория сет. Произвежда се в 87 432 копия.

В сравнение с предходната серия, МК 2, като близнак на Austin A60 Cambridge, има рестилизирана каросерия (от Pininfarina), и работен обем увеличен от 1489 до 1622cm³.

61 к.с., достановени от двигателя и се предават към задните колела посредством ръчна 4-степенна скоростна кутия (не задължително има и автоматична Borg-Warner – с 3 съотношения), производителността остава скромна (само 129 км в час максимална скорост), което  също се дължи на теглото от 1120 кг.

Предлага се в два варианта (стандартен или луксозен, по-добре завършен) и два варианта на каросерията (седан с 4 врати и Traveller, т.е. комби), Oxford Farina е произведен със скромни промени (предна решетка и интериорни детайли) до 1971 г. в общо 208 823 копия.

Както обикновено за British Motor Corporation този модел е също произвеждан с други марки на групата: Wolseley, Riley и MG.

И така Morris Oxford V е с години на производство 1959-1961 г. Дължината на каросерията е  4460 мм, ширината 1610 мм при база от 2500 мм и Morris_Oxford_Series_VI_Traveller_19692700 мм.

През 1959 г., Oxford е бил прегледан от Pininfarina, заедно с други модели в British Motor Corporation, включително Wolseley, Riley, и Austin. Моделите Morris и Austin са почти идентични, въпреки че те са произведени в различни заводи. Автомобилите Morris, в сравнение с Austin, имат повече хром и по-високо качество на интериора, както и различни стопове. Вътре има пейка, и са били инсталирани на скоростомера на арматурното табло, светлина за маслото, охлаждащата течност и горивото, както и на часовник. Последният се предлага като опция. Възможно е да се избира между скоростен лост, монтиран на пода или върху кормилната колона. Двигателят е четирицилиндров, от 1489 cm3. Спирачките са барабанни на четирите колела. Има независими и винтови пружини отпред, а на задния мост е използвал жива ос и полуелиптични листови ресори.

Series IV Traveller е бил продаван за една година (1960 г.), след което е заменен от едноименния Series модел V.

Morris_Oxford_Traveller_Series_VI_rearСписанието The Motor тества Oxford V. Записана максимална скорост от 126 км в час и ускорение от 0 до 97 км в час за 25.4 сек. Разходът на гориво е от 9.48 л / 100 км.

Бяха предложени два варианта, стандартен и де-лукс. Вторият е с отоплителна система, ръчна чистачка, двойни огледала, двойни рогове на броните, часовник и кожен салон. Сред опциите са налични два цвята боя и радио.

Общо 87 432 копия са били произведени от Oxford V .

Morris Oxford VI  е с години на производство 1961-1971 г. Дължината е  4400 мм при  ширина 1610 мм с база 2500 мм. Единици произведени – 208 823 .

Всички модели, проектирани от Pininfarina, посочени преди това, включително Oxford, са актуализирани през 1961 г. като на Oxford е инсталирана по-голяма версия на двигателя, монтиран на предишната серия. Новият двигател е също четирицилиндров, но имаш изместване 1622 cm3. Задните светлини са украсени с декорации. Morris държи таблото на предишната серия, докато Austin получава ново, което е, обаче, характеризирано със фалшиви дървени вложки. Основно е ревизирана предна решетка.

А версия с дизелов двигател е за кратко на пазара след 1961 г. Тя е популярна като такси.

Oxford VI остава в производство до 1971 г., произведени са 208 823 екземпляри. Oxford бе заменен от Morris 1800, който стартира през 1967 г. Това е версията, получена от Austin 1800 с бадж инженеринг. 1800 и Oxford VI съжителстват до 1971 г., тъй като първият модел се намира в диапазона Morris, малко по-високо. Моделът, който зама мястото на Oxford в долната част на диапазона е Morris Marina.