Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Audi 80 B1

Audi 80 B1 се произвежда през 1972-1978 г., пускат се 1 103 766 коли.То е на платформа Volkswagen B1. Audi_80_b1_v_sstПредаването е с 4-степенна, ръчна, или 3-степенна автоматична скоростна кутия. Междуосието е 2470 мм, при дължина на каросерията  4175 мм, ширина – 1600, и височина –  1362 мм.

Моделът дебютира в Европа през 1972 г. (с фабричния производствен през  май 1972 г.), като Audi 80, а през 1973 г. в Австралия и Съединените щати като Audi Fox, и е на разположение, като две врати или четири врати седан. Той  заема  мястото на няколко модела, които Audi е преустановило (на F103 серия, която включва първия модел определен като Audi 80), при положение, че компанията е с жизнеспособен конкурент на Opel Ascona и Ford Taunus.

Audi 80 първо е оборудван с 1.3 и 1.5 л SOHC линейни четирицилиндрови двигатели. За 1.3 л (идентификационен код  ZA) – 54 к.с., с код  ZF – 60 к.с. За 1.5 л (кодове ZB, ZC), 75 к.с. – за ZB и 85 к.с. – за ZC.

През септември 1973 г., Audi добавя спортен 80 GT (с две врати само) с карбураторен 1.6-литров двигател (код XX) с мощност от 100 к.с.

Audi_80_B1_rear_20080620Audi 80 има предно окачване MacPherson и  ос греда с Panhard щанга отзад, както и използването на винтови пружини и телескопични амортисьори.

Фейслифт през есента на 1976 г. довежда до ревизирана предна част в стила на нововъведеното Audi 100 C2 с квадратни вместо кръгли фарове, 1.6 вместо 1.5-литрови двигатели (85 к.с.) и нов 80 GTE модел с горивен инжекцион версия на 1.6-литров – 110 к.с. – заменяне на предишното 80 GT.

На някои пазари е предложено комби Avant с пет врати, което е ребаджиран  Volkswagen Passat с предни панели на Audi. B1 платформата  отпадна от европейския пазар през 1978 г.

На смяна идва Audi 80 B2(1978-86 г.) като седан с две или четири врати, с предно предаване или Quattro постоянно задвижване на четирите колела.

Допълнително има 1.6 L I4; 1.8 L I4; 1.9 L/2.0 L I5 и 2.1 L/2.2 L I5 бензинови двигатели и дизелови 1.6 L TD I4 и 1.6 L D I4. Базата вече нараства на 2541 мм при обща дължина 4383мм, нараства и ширината. Тялото на Audi 80 B2 е проектирана от Джорджето Джуджаро. Не се предлага вече комби.