Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Trabant P50

Trabant (сателит ) P50 се произвежда през 1957-1962 г. като седан, комби и ван. Двигателят е 0,5 литра 13-15 кВт. Дължината на колата е  3375 мм Trabant_P50_Kombi_vr_bicolor_TCEпри ширина 1500 мм и височина 1395, с междуосие от 2020 мм и празно тегло 620 кг. Предшественик е  AWZ P70. Наследник: Trabant 600.

Trabant P50 е първият вид на модел на Trabant Sachsenring в Цвикау. До август 1958 г., моделите все още носят името AWZ Р50. По-късно колата, за да се разграничи от нейните наследници, също е известна като “ Trabant 500″. От  P50 в периода 1957-1962 г. са построени общо 131 450 коли. Името означава пътнически автомобили P50 с 500 куб.см. P50 на Trabant е първият пълноправен малък автомобил със задвижване на предните колела и съответства  на бившата тенденция в развитието на автомобилите за масова моторизацията.

Работа над първия прототип на P50 започва през 1953 г. във VEB в отдела за изследвания и развитие на Карл-Маркс Щадт. За да направи превозното средство по-лесно за производство (и да се заобиколи ембаргото на стоманата на западните държави), е била използвана т.нар дуропласт пластмасата за първи път за кофраж на колата. Въпреки това, тялото на този прототип е все още до голяма степен изработено от стомана.

Въпреки това, колата е твърде малка, за приетото от Съвета на министрите разбиране, Р50 да се предлага за четиричленно семейство. През 1955 г. е издаден проекта за VEB автомобилен завод „Audi“ Цвикау. В изключителната икономическа зона, е решено първо да се изгради „междинен тип“, за да се натрупа опит за масово производство на Р50. Този междинен тип е P70, което е била строено през 1955-1958 г. След дървен модел в мащаб 1:1 е на 23 октомври 1956 г., е представен първият прототип.  Междувременно, е намерено едно име: Trabant („сателит“). Първоначалната партида от 50 коли е била произведена през ноември 1957 г.

На 10 юли 1958 г., започва серийното производство. През същата година са представени три други прототипи:  комби, купе и седан пълен изглед. От тези видове, само комбито се реализира.

trabant-500-p50-hier-ein-36917В модел 1959 г., моделът  претърпява някои промени: P50 / 1 вече има така нареченият „Z“ двигател с 20 к.с. и новият карбуратор 28 HB 01.01. Предаването е променено на 4.33. Също така през 1959 г. е направена пилотна серия на Trabant Kombi, неговото серийно производство започва през  януари на следващата година. Превозните средства са с хромирани елементи и два тона боя от 1959 г., в програмата първоначално е имало дори трицветен вариант. Тази специална боя облицовки са наложени срещу  допълнително заплащане, в останалата част по неговите характеристики не се различава от стандартния модел.

През май 1962 г., нов двигател отново е представен: P50/2 е с модифициран маховик и нов колянов вал. Този двигател е строен, но само до октомври 1962 г. През юли на същата година нов диск е разработен, двигателят  има капацитет от 594.5 куб.см. сега. Автомобилите с този двигател са определени като Trabant 600.

 

Спецификации

Шаси самоносещ стоманен скелет с Duroplastbeplankung

Окачване, независимо с амортисьори и листови ресори отпред с носачи и задната част на лостова  люлка

4 хидравлични барабанни спирачки, спирачна система с един кръг

Празно тегло 620 кг

Допустима обща маса 950 кг

Монтиран  отпред, тип въздушно охлаждане двуцилиндров двутактов двигател напречноTrabant_500_2013-07-21_13-26-54

Доставка бензин газификатор плосък поток

Задвижване предно

Предаване ръчна, 4-степенна скоростна кутия, заключващ свободния венец

(1962 г.) синхрон. ръчна, 4-степенна скоростна кутия, постоянен свободен ход в 4-та предавка

Работен обем 499 куб.см./ 499 куб.см./ 499 куб.см.

Компресия  6.6:1/ 6.8:1/ 7,1:1

Смазване съотношенние бензин/масло 01:25/ 01:33/ 01:33

Макс. мощност / 18 к.с. / 3750/мин/ 18 к.с./ 3750/мин/ 20 к.с. / 3900/мин

Макс. въртящ момент / об/ 40,7 Nm / 2750/мин/ 42,1 Nm / 2750/мин/ 44,1 Nm / 2750/мин

Максимална скорост 90 км в час/ 95 км в час/ 95 км в час