НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Opel GT Concept 2016

Opel GT Concept отбеляза своята световна премиера на 2016 Geneva International Motor Show. Той в крак със спортните opel-gt-concept-2016-geneva-motor-show_100548462_hтенденции изразява непрекъснатия иновативен силата на Opel. Tози чистокръвен спортист с предно средно разположен двигател и задвижване на задните колела е пряк потомък на Opel GT и Monza Concept, и представлява философията на  скулптурен дизайн на Opel към следващото ниво. Спортният автомобил е авангарден и изчистен, отказва се от всичко, което смущава чистата форма. GT Concept все още няма дръжки на вратите или външни огледала на вратите.

„Ние сме уверени, амбициозни, иновативни и искаме да спечелим повече клиенти с всеки нов автомобил,“ каза изпълнителният директор на Opel групата Д-р Карл-Томас Нойман, във връзка със световната премиера в Женева.

Opel GT Concept следва по стъпките на известния Opel Experimental GT на автомобилното изложение в Женева. През 1965 г., само една година след основаването на първото дизайн студио, Opel представи това лъскаво и изразително купе с надеждна технология на Kadett B по време на автомобилното изложение във Франкфурт. Това беше първият концептуалния автомобил представен някога от европейски производител. GT вече блестеше с нововъведения като прибиране на фаровете и показа тънка форма, заедно с идеални пропорции, без излишна украса. Безусловната концепцията от Ерхард Шнел главно искаше да бъде едно нещо – декларация за дизайн. Реакциите от страна на обществеността бяха толкова непреодолими, че серийното производство Opel GT е в представителствата на марката само три години по-късно. Останалото е история – историята на един успех, автомобилна икона.

GT Concept отново демонстрира пионерския дух на Opel. Една динамична при шофиране машина – нещо, което вече е символизирано от червена линия, която разделя тялото на превозното средство в хоризонтално положение и придава пропорции. Отличителните в червено джанти на предните гуми са с дизайн на ролкови кънки. Отделно от това, GT Concept не разполага с много препратки към миналото. Дългият преден капак, липса на капак на багажника, централният двоен ауспух и разбира се, името на всичко се отнасят до първоначалното GT. Отделно от това Opel GT Concept е независим с никакви признаци на ретро-дизайн.opel-gt-concept-rear-quarter-at-the-2016-geneva-motor-show-live

„Ние създадохме GT Concept, за да уловим смелия емоционален дух на марката Opel. Той е драматичен и пълен с иновации, което е нашата велика традиция, която възнамеряваме да продължим. Обратно през 1965 г., Opel разработи Experimental GT – напълно съвременен автомобил, който също се похвали с чисто скулптурната форма.“ заяви Марк Адамс, вицепрезидент на Design – Европа.

Ключовото нововъведение на Opel GT Concept са големите врати с интегриранате странични прозорци, които показват по-плавен преход от стъкло към боядисаните повърхности. Дори високите шофьори имат достатъчно място вътре. Вратите се потапят значително под арките на предните колела, когато се отворят. Това икономисва място и е патентован монтаж, който позволява голям ъгъл на отваряне – особено в относително тесни места за паркиране. Следователно компактният спортист е оптимизиран специално за градските райони. Две камери, монтирани зад калниците гарантират безопасен поглед по време на шофиране в града. Те предават своите изображения на два монитора от лявата и дясната страна на кабината. Предното стъкло се влива в стъклен панорамен покрив като дава възможност на пътниците да се наслаждават на шофирането, подобно на това, предлагано от тарга с подвижен покрив.

Точно като първия Opel GT и спортната икона Corvette – също направена от GM, има средноразположен двигател. Центърът на тежестта на превозното средство е следователно нисък и централно разположен – идеален за спорт и отлична динамика в завой. В Opel GT Concept разполага с мощен 1.0-литров трицилиндров турбо двигател на базата на ултра-модерен изцяло алуминиев двигател, използван в ADAM, Corsa и Astra. Изключително ефикасен с директно впръскване на бензин развива 145 к.с., а максималният въртящ момент от 205 Nm. Мощността на турбото се изпраща към задната ос с механичен диференциал и чрез секвенциална трансмисия с шест скорости, които се задействат от пера за смяна на волана. По този начин, Opel GT Concept притежава традиционно задвижване на задните колела, особено ценено. Изпълнението на двуместен автомобил с общо тегло под 1000 кг също съвпада с това. Автомобилът ускорява от 0 до 100 км в час за по-малко от 8 сек. и има максимална скорост от 215 км в час.

Друг акцент в Opel GT Concept са основните фарове с интегрирани показатели. Opel IntelliLux LED®, което позволява шофиране на дълги светлини без отблясъци, вече направи своя дебют в новата Astra през 2015 г. и спечели награда SAFETYBEST. В Opel GT Concept вижда въвеждането на следващия етап от развитието на интелигентна светлина система. Дизайнът на осветлението се допълва от триизмерния дизайн на задните светлини, които правят новия GT отличителен през нощта.