Архив

Monthly Archives: януари 2023

Toyota ще прави хибриди в Турция

Toyota Motor Manufacturing Turkey ще стане първият европейски завод на Toyota за производство на plug-in хибридни превозни средства и батерии

greencarcongress.com, 30 януари 2023 г.

Второто поколение Toyota C-HR ще се произвежда в Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) в Сакаря – наtoyota turk около 150 км източно от Истанбул. Предлага се в хибридни и plug-in хибридни версии, новата Toyota C-HR ще бъде и първият plug-in хибриден пътнически автомобил, който ще се произвежда в Турция.

Освен това TMMT ще бъде първият европейски завод на Toyota, който ще започне да произвежда plug-in хибридни превозни средства и първият, който ще бъде оборудван с линия за производство на батерии.

100% електрифицираната гама от задвижвания на новата Toyota C-HR отразява ангажимента на Toyota да предложи подходящи възможности за намаляване на въглеродните емисии на най-големия и най-конкурентен пазарен сегмент в Европа. В допълнение към хибридната версия, новият Plug-in хибрид Toyota C-HR с локално сглобени батерии ще разшири допълнително мултитехнологичното предложение на Toyota към целта си за 100% намаляване на CO2 в гамата автомобили в Европа до 2035 г.

Наред с линията за производство на превозни средства, TMMT ще изгради нова линия за сглобяване на батерии с капацитет от 75 000 единици годишно в своето съоръжение. Сглобяването на Plug-in хибридна батерия ще започне през декември 2023 г., създавайки около 60 нови квалифицирани работни места. Продължение

Toyota защитава титлата си като най-продаван автомобилен производител в света през 2022 г.

Второкласираният съперник Volkswagen Group по-рано този месец отчете най-ниските си продажби от повече от десетилетие от 8,3 милиона автомобила

reuters.com/business/autos-transportation

ТОКИО, 30 януари (Reuters) – Toyota Motor Corp е продала 10,5 милиона автомобила през 2022 г., както съобщи компанията в понеделник, защитавайки титлата си на най-продаван автомобилен производител в света за трета поредна година.

Логото на Toyota се вижда на електрическо превозно средство Camry Hybrid в Ню Делхи

Логото на Toyota се вижда на електрическо превозно средство Camry Hybrid в Ню Делхи

Глобалните продажби на групата, включително подразделението за камиони Hino Motors и производителя на малки автомобили Daihatsu, се понижиха с 0,1%, тъй като рекордните продажби в чужбина от 8,6 милиона автомобила помогнаха да компенсират спада от 9,6% на вътрешния пазар до 1,9 милиона.

Второкласираният съперник Volkswagen Group по-рано този месец отчете най-ниските си продажби от повече от десетилетие от 8,3 милиона автомобила, тъй като блокирането на COVID-19 в Китай и войната в Украйна преобърнаха веригите за доставки.

Въпреки че някои ограничения, свързани с предлагането на чипове, остават и за Toyota, японският автомобилен производител каза, че силното търсене в Азия и увеличаването на производствения капацитет и оптимизацията в Азия и Северна Америка са помогнали за увеличаване на глобалното производство с 5% през 2022 г.

През ноември Toyota преразгледа производствената си прогноза за текущата финансова година до края на март до 9,2 милиона автомобила от 9,7 милиона.

Nissan ще придобие дял в Ampere на Renault

Важен крайъгълен камък в преговорите за определяне на нови основи за партньорството

Подлежи на одобрение от съответните надзорни съвети

Renault Group значително ще намали дела си в Nissan – от около 43 процента на 15 процента

renaultgroup.com, nissannews.com

Nissan ще придобие дял в Ampere, бъдещото независимо подразделение за електрически автомобили на Renaultnissan-min Group. Това е резултат от споразумение между двете компании, което все още подлежи на одобрение от съответните надзорни съвети.

Сумата, която Nissan ще инвестира в Ampere, все още не е разкрита в съобщенията на двете компании. „След няколко месеца конструктивни дискусии“ бе постигнат „важен крайъгълен камък в преговорите за определяне на нови основи за партньорството“, пише например Renault. Целта на Nissan при инвестирането в Ampere е да стане „стратегически акционер“.

Според по-ранни изявления на главния изпълнителен директор на Renault – Лука де Мео, Ampere трябва да стане „напълно развит OEM с около 10 000 служители“. Ampere ще предлага шест електрически модела до 2030 г.: Renault 5 Electric и Renault 4 Electric, Megane E-Tech Electric, Scénic Electric и два други модела, които предстои да бъдат разкрити. Продължение

VW обявява, че има 15 000 HPC станции по целия свят

До края на 2023 г. приблизително 10 000 HPC точки за зареждане ще бъдат налични в Европа и до 25 000 в целия свят

Volkswagen и неговите партньори възнамеряват да разширят мрежата за бързо зареждане до общо 45 000 високомощни зарядни устройства до 2025 г.

volkswagen-newsroom.com

Volkswagen Group направи равносметка на развитието на своята глобална мрежа за бързо зареждане. До края на 2022 г. една трета от 45 000 станции за бързо зареждане, планирани до 2025 г., бяха свързани към мрежата – общо около 15 000 с капацитет до 350 кВт.

Ewiva зарядни станции Италия

Ewiva зарядни станции Италия

През 2021 г. компанията обяви на Power Day, че ще работи с партньори за изграждане на мрежа за бързо зареждане, достъпна за всички електрически автомобили по света. До края на 2023 г. приблизително 10 000 HPC точки за зареждане ще бъдат налични в Европа и до 25 000 в целия свят. Базираната във Волфсбург компания разчита на съвместни предприятия и партньорства, по-специално на Ionity, Ewiva, BP, Iberdrola, Electrify America и CAMS.

Както беше обявено на Power Day, Volkswagen и неговите партньори възнамеряват да разширят мрежата за бързо зареждане до общо 45 000 високомощни зарядни устройства до 2025 г.: с 18 000 HPC станции в Европа, 10 000 в Северна Америка и 17 000 в Китай. Продължение

Audi представя концепцията Activesphere

Sportback задната част на Activesphere може да се трансформира в отворен товарен под с едно натискане на бутон

audi-mediacenter.com, 28 януари 2023 г.

Audi вече завърши своя квартет електрически концептуални автомобили Sphere с Activesphere Concept. Подобно наaudi-activesphere-concept-2023-04-min другите E-studies, кросоувър купето с четири врати има специална характеристика на каросерията: Sportback задната част на Activesphere може да се трансформира в отворен товарен под с едно натискане на бутон.

Както при предишните проучвания на роудстъра Skysphere, седана Grandsphere и концепцията Urbansphere, представянето на Audi на Activesphere се фокусира върху особеностите на концепцията на каросерията и интериора с предназначението му.

Така че нека прегледаме накратко познатите данни за електрическото задвижване: Audi използва модулната система PPE. Тъй като първите производствени модели на тази платформа (в случая на Audi под формата на Q6 e-tron) не трябва да бъдат представени до по-късно тази година, някои подробности остават малко неясни. С батерия от около 100 кВтч, кросоувърът трябва да има пробег от над 600 километра. Тъй като цялата ширина на автомобила между осите се използва за батерията, нейният корпус трябва да остане относително плосък – Audi не дава цифра тук. Продължение

Акио Тойода ще остане сила в Toyota, въпреки че се оттегля

66-годишният Тойода обяви на 26 януари, че ще се оттегли като лидер на компанията, основана от дядо му, от 1 април, за да поеме ролята на председател 

Той ще предаде поста на Коджи Сато, 53-годишния ръководител на луксозната марка Lexus на Toyota

reuters.com/business/autos-transportation, 27 януари 2023 г.

ТОКИО, 27 януари (Reuters) – Шефът на Toyota Motor Corp Акио Тойода ще остане доминираща сила в най-11817463096920693116големия автомобилен производител в света за години напред и ще продължи да влияе на дневния ред след оттеглянето си през април, казаха експерти и запознати с фирмата.

66-годишният Тойода обяви на 26 януари, че ще се оттегли като лидер на компанията, основана от дядо му, от 1 април, за да поеме ролята на председател. Той ще предаде поста на Коджи Сато, 53-годишния ръководител на луксозната марка Lexus на Toyota.

През последните години Toyota се превърна в мишена на активисти и зелени инвеститори, които някога бяха обявили нейната хибридна технология, но които сега закъсняха с прегръдката на електрическите превозни средства (EV).

Когато производителят на електромобили Tesla Inc открадна вниманието със своите иновации, Toyota и самият Тойода често изглеждаха разсеяни от духа на времето, докато настояваха за хибриди с батерии и бензин и в крайна сметка за автомобили с водородно гориво. Продължение

Honda създава ново бизнес звено за електронна мобилност

Honda иска да пусне 30 електрически модела в световен мащаб до 2030 г. и разчита на три чисти EV платформи

global.honda

Honda обяви създаването на ново подразделение, за да укрепи своя бизнес с електрификация в рамките наhonda-symbolbild-2020-01-min организационната си структура и да ускори развитието. Това ще бъде направено не само за автомобилното подразделение, но и за бизнеса с двуколесни и задвижващи системи.

На 1 април 2023 г. ще бъде създаден новият отдел „Операции за бизнес развитие на електрификацията“, за да консолидира бизнес стратегията и разработването на продукти за BEV в автомобилния бизнес, както и електрификацията в бизнеса с мотоциклети и задвижващи продукти, според изявление на японската група.

1 април е традиционното начало на новата фискална година в Япония, която се измества към календарната година и следователно не завършва до 31 март на следващата година. „С тазгодишните промени Honda допълнително ще затвърди посоката на организационните промени, направени миналата година с поглед към реализирането на въглеродна неутралност до 2050 г.“, пише Honda. Продължение

Peugeot се готви да пусне e-3008 и e-5008

При представянето на плановете за платформата Stellantis вече разкри, че STLA трябва да позволят пробег до 700 или 800 километра за BEV

stellantis.com, 27 януари 2023 г.

Peugeot обявява 3008 и 5008 с изцяло електрически задвижвания. Както марката Stellantis обясни поpeugeot-e-lion-day-min време на представянето на своя проект „e-Lion“, e-3008 ще бъде първото превозно средство, базирано на новата средноразмерна платформа STLA, и ще бъде представено през втората половина на тази година.

Peugeot обещава пробег до 700 километра за e-3008, докато са планирани три електрически задвижвания, включително с двойни двигатели. Peugeot e-5008 ще последва малко след това. e-3008 и e-5008 са два от петте нови електрически модела, които Peugeot планира да пусне през следващите две години. Другите три са e-308/e-308 SW и e-408, първият от които вече е достъпен за поръчка.

С обявяването на първия STLA BEV под марката Peugeot, Stellantis реализира своя предварително зададен график, според който въвеждането на платформите „STLA Medium“ за леки автомобили в сегменти C и D, и „STLA Large“ за леки автомобили в сегменти D и E, все още е планирано за текущата година.

При представянето на плановете за платформата Stellantis вече разкри, че STLA трябва да позволят пробег до 700 или 800 километра за BEV. За леките автомобили в сегментите A, B и C второто поколение на платформата e-CMP първоначално ще служи като преходно решение до 2025 г., преди новата платформа „STLA Small“, която трябва да позволи пробег от най-малко 500 километра за BEV, се използва от 2026 г. Продължение

Opel Mokka Electric е още по-мощен, по-ефективен и с увеличен пробег

Напълно електрическият Mokka, носител на престижната награда на автомобилните издания Auto Bild и Bild am Sontag „Златен волан 2021“ се предлага с по-голяма батерия и мощност

  • E за електрически: Mokka-e става Mokka Electric
  • По-мощен, по-ефективен, с по-голям пробег: Електрически двигател със 156 к.с., нова 54 кВтч батерия за до 406 километра шофиране без вредни емисии (WLTP)
  • Бързо зареждане: 80% ниво на зареждане за около 30 минути на 100 кВт DC зарядна станция
  • Забавление от шофирането à la Opel: Три режима – нормален, еко и спортен

Рюселсхайм. Opel Mokka-e възприема ново наименование и ще се нарича Opel Mokka Electric. Моделът е един отdff635d94769224f78179261c744434569b9de0f най-харесваните и съответно най-продаваното електрическо превозно средство с батерии в B-SUV сегмента в Германия през октомври и ноември миналата година. Подобренията в Mokka Electric правят моделът по-мощен, по-ефективен и по-неустоим. Напълно електрическият Mokka, носител на престижната награда на автомобилните издания Auto Bild и Bild am Sontag „Златен волан 2021“ се предлага с по-голяма батерия и мощност. С новата батерия от 54 кВтч водачите на Mokka Electric могат да изминат до 406 километра вместо до 338 километра според WLTP1 – значително подобрение от 20% в показателите. Консумацията на енергия е намалена до 15,2 кВтч на 100 километра (WLTP). Mokka Electric е не само високоефективен – с мощност от 156 к.с. и 260 нютон метра въртящ момент, електрическият мотор, който се използва и в новия Opel Astra Electric, осигурява чисто удоволствие от шофирането. Продължение

Ексклузивно: Renault и Nissan възнамеряваха да обявят сделка за преоформен съюз на 6 февруари

Лидерите на двете компании се срещнаха чрез видеовръзка за среща на борда на съюза след месеци на интензивни преговори

reuters.com/markets/deals

ТОКИО/ПАРИЖ, 26 януари (Reuters) – Френският производител на автомобили Renault и неговият японски партньор Nissan Motor се стремят да разкрият официално сделка за преструктуриране на техния съюз в Лондон на февруари. 6, казаха двама източника, близки до въпроса, пред Reuters в четвъртък.

Логото на Renault е показано на автомобилното изложение в Париж през 2022 г., Франция, REUTERS

Логото на Renault е показано на автомобилното изложение в Париж през 2022 г., Франция, REUTERS

Лидерите на двете компании се срещнаха чрез видеовръзка за среща на борда на съюза в четвъртък – бел. ред. 26 януари – след месеци на интензивни преговори за това как да възстановят дългогодишното си партньорство. Те избраха този формат – вместо главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео и председателят Жан-Доминик Сенар да пътуват до Япония – защото преговорите напредват добре, казаха източници преди това на Reuters.

Бордовете на двете фирми все пак ще трябва да одобрят поотделно потенциална сделка след срещата в четвъртък.

Renault търси японския автомобилен производител, за да инвестира в новия си бизнес с електрически превозни средства, докато Nissan иска Renault, неговият основен акционер, да продаде своя дял от около 43% и да постави 23-годишния съюз в по-равностойно положение.

Renault последователно отказва да коментира публично преговорите с японския си партньор, докато говорител на Nissan отказа коментар в четвъртък. Продължение