Peugeot се готви да пусне e-3008 и e-5008
При представянето на плановете за платформата Stellantis вече разкри, че STLA трябва да позволят пробег до 700 или 800 километра за BEV
stellantis.com, 27 януари 2023 г.
Peugeot обявява 3008 и 5008 с изцяло електрически задвижвания. Както марката Stellantis обясни по време на представянето на своя проект „e-Lion“, e-3008 ще бъде първото превозно средство, базирано на новата средноразмерна платформа STLA, и ще бъде представено през втората половина на тази година.
Peugeot обещава пробег до 700 километра за e-3008, докато са планирани три електрически задвижвания, включително с двойни двигатели. Peugeot e-5008 ще последва малко след това. e-3008 и e-5008 са два от петте нови електрически модела, които Peugeot планира да пусне през следващите две години. Другите три са e-308/e-308 SW и e-408, първият от които вече е достъпен за поръчка.
С обявяването на първия STLA BEV под марката Peugeot, Stellantis реализира своя предварително зададен график, според който въвеждането на платформите „STLA Medium“ за леки автомобили в сегменти C и D, и „STLA Large“ за леки автомобили в сегменти D и E, все още е планирано за текущата година.
При представянето на плановете за платформата Stellantis вече разкри, че STLA трябва да позволят пробег до 700 или 800 километра за BEV. За леките автомобили в сегментите A, B и C второто поколение на платформата e-CMP първоначално ще служи като преходно решение до 2025 г., преди новата платформа „STLA Small“, която трябва да позволи пробег от най-малко 500 километра за BEV, се използва от 2026 г.
Четвъртата платформа на Stellantis, която ще се използва от 2024 г., ще бъде „STLA Frame“ за големи SUV и пикапи с BEV пробег от поне 500 километра.
Според продуктовия директор Джером Мишерон, Peugeot ще се промени с новите платформи, въпреки че ядрото на марката трябва да бъде запазено. Освен това Peugeot обяви нови пропорции, изцяло нов дизайнерски език и преосмисляне на интериора и неговите функции. Наскоро Peugeot представи предварителен преглед на дизайнерския език на своите електрически автомобили от 2025 г. с концепцията Inception, представена на CES.
Освен това системата за кормилно управление на Peugeot и следващото поколение на интелигентния Peugeot i-Cockpit ще бъдат представени в електрическото бъдеще на батериите от 2026 г. Компанията майка Stellantis ще допринесе и за центъра за данни (STLA-Brain), централен цифров инструмент (STLA-Smartcockpit) и функции за автономно шофиране (STLA-Autodrive). Чрез сътрудничество с доставчици като Amazon и Foxconn, производителят предоставя и допълнителни услуги в автомобила.
В последното си съобщение Peugeot също потвърждава целта си да се превърне в марка изцяло електрически автомобили в Европа до 2030 г. Първоначално всеки модел в продуктовата гама на Peugeot трябва да бъде електрифициран тази година, последван от 100 процента електрифицирана гама през 2025 г. Въпреки това , това все още включва хибриди. Това вече няма да е така през 2030 г. Имайки това предвид, французите представиха нова мека хибридна технология, системата MHEV 48v. Но това е само странична бележка.
Peugeot вгражда стратегията за електрификация в още по-широка стратегия за намаляване на CO2, която трябва да достигне неутралност на CO2 през 2038 г. В хода на това експлоатационният живот на електрическите превозни средства с батерии трябва да бъде удължен до 20 до 25 години – в сравнение с днешните доста 15 години -годишен експлоатационен живот за двигатели с вътрешно горене. Самите превозни средства трябва да се разглеждат от гледна точка на тегло, отпадъци, ресурси и енергия. Peugeot обявява например, че в бъдеще ще се справи без хром и сплави, ще направи седалките по-леки и ще използва рециклирани лети джанти.
В бъдеще Peugeot ще добави и оферти, вдъхновени от света на смартфоните: вариант „плащане в движение“ с месечни плащания на база фиксирана ставка за километри, който в момента вече е наличен във Франция. Тук клиентите могат да таксуват допълнителни километри при необходимост на цена от 7 цента на километър. Peugeot казва, че ще „разшири тази инициатива до цялата моделна гама и други пазари“.
Другият вариант включва традиционен модел на лизинг с месечни плащания, които включват автомобила, всички услуги и поддръжка, застраховка и такси. „Съображенията за притежаване на EV се развиват отвъд общите принципи на EV и се превръщат в лична логистика“, казва Фил Йорк, глобален директор „Маркетинг и комуникации“.