Архив

Opel Mokka Electric е още по-мощен, по-ефективен и с увеличен пробег

Напълно електрическият Mokka, носител на престижната награда на автомобилните издания Auto Bild и Bild am Sontag „Златен волан 2021“ се предлага с по-голяма батерия и мощност

  • E за електрически: Mokka-e става Mokka Electric
  • По-мощен, по-ефективен, с по-голям пробег: Електрически двигател със 156 к.с., нова 54 кВтч батерия за до 406 километра шофиране без вредни емисии (WLTP)
  • Бързо зареждане: 80% ниво на зареждане за около 30 минути на 100 кВт DC зарядна станция
  • Забавление от шофирането à la Opel: Три режима – нормален, еко и спортен

Рюселсхайм. Opel Mokka-e възприема ново наименование и ще се нарича Opel Mokka Electric. Моделът е един отdff635d94769224f78179261c744434569b9de0f най-харесваните и съответно най-продаваното електрическо превозно средство с батерии в B-SUV сегмента в Германия през октомври и ноември миналата година. Подобренията в Mokka Electric правят моделът по-мощен, по-ефективен и по-неустоим. Напълно електрическият Mokka, носител на престижната награда на автомобилните издания Auto Bild и Bild am Sontag „Златен волан 2021“ се предлага с по-голяма батерия и мощност. С новата батерия от 54 кВтч водачите на Mokka Electric могат да изминат до 406 километра вместо до 338 километра според WLTP1 – значително подобрение от 20% в показателите. Консумацията на енергия е намалена до 15,2 кВтч на 100 километра (WLTP). Mokka Electric е не само високоефективен – с мощност от 156 к.с. и 260 нютон метра въртящ момент, електрическият мотор, който се използва и в новия Opel Astra Electric, осигурява чисто удоволствие от шофирането.

„„e“ става „Electric“. С новото наименование ние подчертаваме, че Opel Mokka е елeктрически модел, който предлага пълно удоволствие от шофирането. Това е електрическо превозно средство, което е несравнимо в своя сегмент. Откакто беше пуснат на пазара, нашият изключителен компактен SUV впечатли потребителите със своя дързък и изчистен от излишни детайли дизайн, индивидуален характер и доказана практичност за ежедневна употреба. С новото електрическо задвижване и по-голяма батерия Mokka Electric е по-мощен, по-ефективен и по-добър. Това е подходът на Opel към добре обмислената идея за „зелена иновация“, заяви изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл.

Mokka представя подхода на Opel към иновативна, насочена към бъдещето електрическа мобилност: стилният SUV е първият Opel, който носи новото лице на марката, Opel Vizor, и първият Opel с напълно дигитализиран кокпит Pure Panel. Mokka е първият Opel, който още при старта на продажбите се предлага с изцяло електрическо задвижване, както и с високоефективни двигатели с вътрешно горене, предоставяйки избор на клиентите кое задвижване отговаря най-добре на техните нужди. Изборът на потребителите все повече е за електрическата версия. През ноември близо 65% от всички клиенти на Mokka в Германия предпочита електрическия вариант с батерии.

Подобреният пробег от до 406 километра (според WLTP) гарантира ефективност, практичност и спокойствие от шофирането на електрически автомобил, както в града, така и при по-дълги пътувания. Новата литиево-йонна батерия е с мощност 54 кВтч.

Както при всички напълно електрически модели на Opel, батерията от 54 кВтч на Mokka Electric е монтирана в пода на автомобила. По този начин не се губи място в пътническото или багажното отделение и спомага за баланса на автомобила гарантирайки перфектното поведение на пътя. Ниският център на тежестта на автомобила повишава безопасността и удоволствието от шофирането. С мощност от 156 к.с. и максимален въртящ момент от 260 нютон метра, стартиращ с натискането на педала на газта, Mokka Electric осигурява ускорение от 0 до 100 км в час за под 10 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 150 км в час.

В зависимост от предпочитанията си водачите на Mokka Electric могат да избират между три режима на шофиране – Eco, Normal и Sport. В режим Eco електрическият SUV е най-енергийно ефективен. Благодарение на най-съвременната регенеративна спирачна система, Mokka Electric може да рекуперира енергия при намаляване на скоростта или спиране, което дава възможност на електрическия мотор да преобразува импулсите в електричество. Ако водачът превключи скоростната кутия в режим B, рекуперацията и спирачният момент се увеличават. А когато компактният SUV трябва да „зареди гориво“, батерията от 54 кВтч може да бъде презаредена до 80% ниво на зареждане за около 30 минути на 100 кВт DC зарядна станция. Mokka Electric разполага с функция за бързо зареждане като стандарт. В допълнение към постоянен ток, водачите на Opel могат да зареждат и с трифазен променлив ток благодарение на бордовото зарядно устройство с мощност 11 кВт – чрез стенна кутия или с кабел за битов контакт.

Ефективността и комфортът са гарантирани при Mokka Electric. Множество отоплителни системи и технологии (от стандартната термопомпа до практичното приложение myOpel, което може да се използва за програмиране на предварителното климатизиране чрез дистанционно управление), осигуряват уютна атмосфера в купето на автомобила – особено важно през по-студените месеци от годината.

Mokka Electric с подобренията за повишена мощност и по-дълъг пробег е пример за това как автомобилният производител Opel инвестира постоянно и развива своята електрическа офанзива. Дванадесет електрифицирани модела на Opel вече са част от гамата на германския бранд, включително цялата гама лекотоварни автомобили.

До 2024 г. производителят ще предлага всеки модел и в електрифицирана версия, а до 2028 г. Opel ще стане изцяло електрическа марка в Европа.