Архив

Citroën Ami 6

Citroën Ami 6 Berline (1961-1969 г.) е компактен автомобил, седан и комби, с двигател 0,6 литра (19.5 и 23.5 кВт). Моделът е с дължина 3912 мм, Citroen Ami 6 blau 2ширина 1524 мм и височина 1448 мм, при междуосие от 2413 мм. Празното тегло е 620 кг.  Предшественик  няма. Наследник е моделът Citroën Ami 8.

На 24 април 1961 г. е представен пред журналистите Citroën Ami 6 – малък седан. Противоречивият дизайн с вътрешно наклонено задно стъкло е от Фламинио Бертони. Ami се нарича на немски приятел.  „L’ Ami Six“ на немски  „приятел на 6“ звучи на френски като  „ла Мисис“  на немски фройлайн – госпожа.

През 1950 г. френският производител на автомобили Citroën представя  в своята гама от превозни средства спартанският модел – колата на народа 2CV. Но това, което е липсвало, е среден клас автомобил за тези, за които „грозното пате“  е твърде малко и пуснатият по-късно DS е твърде скъп. Затова избират средата на 1950-те години, за да затворят тази празнина.

Citroen-Ami-6-07Спецификациите, които иска генералният директор Пиер Беркот  в магазина, са  тялото да е с голям багажник, с оптимално използване на пространството и комфорт за всички пътници, но дължината на превозното средство да не надвишава 4 метра – и изграждане на всичко това без комби.

След поредица от проекти от Project M (M = средна класа), някои въз основа на жилки от  DS с хидропневматична система (прототип C -60), се стига до мнението, че  желаната продажна цена не би позволила сложна суспензията. Следователно е взето решение да се развива превозно средство на базата на платформата и механиката на 2CV. Революционно независимо окачване на предните и задните колела на двойки на надлъжни носачи е елемент приет по принцип, но адаптиран за сега за по-тежки и по-големи автомобили. В Рен е построен автомобилен завод, 1280px-Citroen_Ami_6_Break_Heckспециално за този и други бъдещи модели.

Двуцилиндровият боксер двигател с въздушно охлаждане, базиран на 2CV, е разширен за Ami 6-602 НК с 22 к.с. SAE/DIN 19,5 к.с.  Центробежният съединител на 2CV е модифициран съгласно силовото изпълнение. Специално изградени правоъгълни фарове Cibie благодарение на малки рефлектори дават 26 процента повече светлина в сравнение с конвенционалните кръгли фарове.

Citroën_Ami_6_011При първоначалната критика е отговорено през септември 1961 г. на забележките и моделът има плъзгащ се заден прозорец и отварящ се от извън капак на багажника – дотогава багажникът се отваря чрез кабел откъм вътрешната задна седалка.

През септември 1963 г., на Ami 6 е даден по-мощен двигател с 24,5 к.с. при непроменен обем.

В началото на 1968 г. двигателят е отново увеличен. Със същия обем, двигателят  сега се захранва от нов с повдигната компресия и нов карбуратор и дава 32 к.с.

През 1966 г. Ami 6  се превръща в най-продаваният автомобил в Франция.

От началото на 1961 г. до пролетта на 1969 г. са изготвени общо 1 039 384 копия на Ami 6.