Citroën Ami 6
Citroën Ami 6 Berline (1961-1969 г.) е компактен автомобил, седан и комби, с двигател 0,6 литра (19.5 и 23.5 кВт). Моделът е с дължина 3912 мм, ширина 1524 мм и височина 1448 мм, при междуосие от 2413 мм. Празното тегло е 620 кг. Предшественик няма. Наследник е моделът Citroën Ami 8.
На 24 април 1961 г. е представен пред журналистите Citroën Ami 6 – малък седан. Противоречивият дизайн с вътрешно наклонено задно стъкло е от Фламинио Бертони. Ami се нарича на немски приятел. „L’ Ami Six“ на немски „приятел на 6“ звучи на френски като „ла Мисис“ на немски фройлайн – госпожа.
През 1950 г. френският производител на автомобили Citroën представя в своята гама от превозни средства спартанският модел – колата на народа 2CV. Но това, което е липсвало, е среден клас автомобил за тези, за които „грозното пате“ е твърде малко и пуснатият по-късно DS е твърде скъп. Затова избират средата на 1950-те години, за да затворят тази празнина.
Спецификациите, които иска генералният директор Пиер Беркот в магазина, са тялото да е с голям багажник, с оптимално използване на пространството и комфорт за всички пътници, но дължината на превозното средство да не надвишава 4 метра – и изграждане на всичко това без комби.
След поредица от проекти от Project M (M = средна класа), някои въз основа на жилки от DS с хидропневматична система (прототип C -60), се стига до мнението, че желаната продажна цена не би позволила сложна суспензията. Следователно е взето решение да се развива превозно средство на базата на платформата и механиката на 2CV. Революционно независимо окачване на предните и задните колела на двойки на надлъжни носачи е елемент приет по принцип, но адаптиран за сега за по-тежки и по-големи автомобили. В Рен е построен автомобилен завод, специално за този и други бъдещи модели.
Двуцилиндровият боксер двигател с въздушно охлаждане, базиран на 2CV, е разширен за Ami 6-602 НК с 22 к.с. SAE/DIN 19,5 к.с. Центробежният съединител на 2CV е модифициран съгласно силовото изпълнение. Специално изградени правоъгълни фарове Cibie благодарение на малки рефлектори дават 26 процента повече светлина в сравнение с конвенционалните кръгли фарове.
При първоначалната критика е отговорено през септември 1961 г. на забележките и моделът има плъзгащ се заден прозорец и отварящ се от извън капак на багажника – дотогава багажникът се отваря чрез кабел откъм вътрешната задна седалка.
През септември 1963 г., на Ami 6 е даден по-мощен двигател с 24,5 к.с. при непроменен обем.
В началото на 1968 г. двигателят е отново увеличен. Със същия обем, двигателят сега се захранва от нов с повдигната компресия и нов карбуратор и дава 32 к.с.
През 1966 г. Ami 6 се превръща в най-продаваният автомобил в Франция.
От началото на 1961 г. до пролетта на 1969 г. са изготвени общо 1 039 384 копия на Ami 6.