Chevrolet Bel Air ’55-57
Chevrolet Bel Air е пълноразмерен автомобил, който е продуциран от подразделението Chevrolet на General Motors за 1950-1975 г. Хардтоповете в Chevrolet Deluxe Styleline моделната гама се обозначават с името Bel Air 1950-1952 г., но това не е отделна серия, която продължава до 1953 г. Bel Air производството продължава в Канада за родния пазар чрез модел 1981 г. През 1950 г., Chevrolet идва с революционен стил, който ще създаде модел за десетилетия. Bel Air Hardtop (по линията DeLuxe) е оформен като кабриолет с неподвижен твърд покрив. Първата година на производството му достига само 76 662 купувачи.
Второто поколение е в производство през 1954-1957 г. в Каракас – Венецуела, Ошава, Онтарио – Канада и в Арлингтън – Тексас. Прави се като 2 и 4 врати твърд покрив, 4 врати седан, 2 врати кабриолет, 2 и 4 врати комби. Свързани са Chevrolet 210, Chevrolet 150 и Chevrolet Nomad
Двигателите са 3.5 L I6, 3.9 L Blue Flame I6, 4.3 L V8 и 4.6 L V8 ( 1957 г.) Предаването е с 3 -степенна, ръчна, 2-скоростна Powerglide автоматична и 3-степенна Turboglide автоматична скоростна кутии.
За 1955 г., марката Chevrolet получава в пълен размер модел с нов стил и мощност. Той е наречен Hot One в рекламната кампания на GM. Стайлингът на Chevrolet е свеж, чист и включва вдъхновена от Ferrari решетка. Bel идва с функции, намерени при автомобили в по-ниските диапазони модели плюс интериор килим, с хромирани хедлайнер ленти хардтопове, хром на предните калници, неръждаеми стоманени корнизи на прозорците и пълни тасове. Моделите допълнително се отличават с Bel Air име скрипт в златни букви – късно през годината.
През 1955 г. марката Chevrolet с V8 двигател опция има възможност за 2-степенен Powerglide автомат или трискоростно hydramatic предаване при новите 4340 куб.см V8 с модерни клапани и висока компресия, който е толкова добър, че остава в производство десетилетия. Базовият V8 има двукамерен карбуратор и е от 162 к.с., а Power Pack вариант включва четири карбуратора и други подобрения даващи 180 к.с. По-късно през годината , Super Pack Power опция добавя висока компресия и още 15 к.с.
Motor Trend дава преднина на Bel Air и най-високи оценки за работа. Popular Mechanics съобщава за ускорение за V8 Bel Air с Powerglide от 0-60 мили в час за 12,9 сек., плюс комфортно пътуване, както и добра видимост.
1956 Bel Air получава фейслифт с по-конвенционална на пълна ширина решетка. Единичните корпуси на светлините със стопа напомнят на тези на кадилаците. Производството надхвърля 103 хиляди , в сравнение с 128 000 с две врати хардтопове. От Shapely две врати Nomad вагони са били построени 7886. Предпазните колани, раменни колани и подплатено табло са налични , може да получите и горещ Corvette 225 к.с. двигател.
През 1957 г. работният обем нараства до 4640 куб.см със Super Turbo V8 Fire опция произвеждаща 283 к.с. с помощта на непрекъсната (със затворен контур) механична инжекция . 1957 Bel Air е сред най-известните американски автомобили на всички времена, още има добре поддържани екземпляри, особено Sport купета и кабриолети, които са много търсени от колекционери и любители. Те са просторни, с дизайн с вкус, с отличителен белег за периода – перки и опашка, и много хром. А втората автоматична скоростна кутия, Turboglide, е по избор.