Архив

Пушека от ауспуха

Пушекът от ауспуха говори за това, дали протича правилно изгарянето в горивните камери. Затова често по неговия цвят може да се определи какъв проблем има в двигателя.

Видим ли черен пушек, става въпрос за навлизащ излишък от въздух към горивната смес. Няма да е неочаквано замърсяване на въздушния филтър.  Друга причина е карбураторът – или разстроен, или задръстен. Може и горивната помпа може да е дала дефект, това вече подсказва сериозни разходи за ремонт. Най- лесно е да се отървете със зацапани свещи.

Белият пушек е нормален за първите минути на работа на двигателя на колата. Това е очакван конденз, но ако се задържи в следващите минути идва ред да търсим причините.

Един от вариантите за бял пушек е дефект в гарнитурата на главата. Или пък спукан блок. Не е изключено да става въпрос с деформирано бутало или цилиндър. Уплътненията, когато са остарели, дават също подобен цвят на дима. Или пък изтичането на охладителната течност.

Синият пушек се дължи на влизащо масло в цилиндрите. И пак стигаме до необходимост да сменяме уплътненията. Ако синият цвят на дима се появи веднага при запалване на двигателя (вместо „нормалният” бял) често се прави заключение освен за изпускащи уплътнения, а и за амортизирани водачи на клапаните. Добре е да се има предвид и вероятен проблем с буталото – обикновено износване. Най-лесно се приключва проблемът ако е запушен масленият филтър или от престараване сме наляли излишък от масло.

Често проблемът се нуждае действително от монтьорска намеса. Затова не се колебайте и веднага идете в сервиз.