Архив

Trabant 601

Trabant 601 е  малка кола, строена в периода 1964-1990 г. като седан, комби и джип. Двигателите са бензинови 0,6 литра (17-19 кВт)Trabant_601_Mulhouse_FRA_001

Дължината на колата е 3555-3560 мм при ширина 1505-1510 мм, височина 1437 мм. Междуосието е 2020 мм. Празното тегло е 615-650 кг. Предшественик е  Trabant 600. Наследник: Trabant 1.1

Trabant 601 е третият и най-строен модел, произведен в серия Trabant в ГДР – Източна Германия. Тя е строена под наименованието P601 през 1964-1990 г. в Заксенринг Цвикау автомобилни заводи.

Седанът Trabant 601 е изработен в модел с две врати от 1964 серия; комбито с три врати „Universal“ заменя от септември 1965 Trabant 600 „Kombi“.

Trabant 601 през 1963 г. е представен с 150 бройки нула серия от превозни средства, той със сигурност може да се нарече модерен. Тялото е – променено особено в предната част и покривната площ – в сравнение с тип P50/P60. Задният край е бил променен (трикамерни задни светлини, по-висока уста за натоварване). Всичко на всичко, новият дизайн е похвален.

Двигателят първоначално е все още само 23 к.с. От 1969 предлага 26 к.с., от 1974 г., двигателят е с иглен лагер на мотовилките, което позволи смесена смазване на 01:50. Чрез двустъпален тип газификатор 28 H 1.1 с точка налягане в педала на газта, разходът на гориво може да бъде намален от 1984 г. до около 1 л/100 км, той е вече в средния за изпитване – 6,9 л в смес 01:50, максималната скорост на седана е тествана в  този тест с измерена за продължителна пълна газ, или по време на работа с (къмпинг) ремарке (т.е.: да се използва второ ниво на карбуратора чрез пълно натискане на педала на газта) 107 км в час, но все още се покачва рязко. P601 тип има свободен ход в четвърта предавка, това е, когато отпускане на педала на газта, двигателят на четвърта скорост се върти на празен ход; когато скоростта на двигателя, след ускоряване нараства отново, колата може да се ускори.

Trabant_601_Mulhouse_FRA_003В продължение на няколко десетилетия, са направени само малки промени в Trabant. Технологията веднъж става извънредно остарела, както и репутацията на Trabant се влошава още повече. A данните за продажби имат негативно влияние и периодите за чакане на десет или повече години са нещо обичайно за ново превозно средство. Цената на Trabant е през 1985 г. за най-евтиния вариант, стандартът 601, е 8500 Mark и, за най-скъпата версия 601 Universal S de Luxe 9700 Mark. Като опция в този момент бяха складова площ под арматурното табло, интервал на чистачките, както и система за предупреждение за опасност.

Правят се прототипите  в Цвикау P602, P603 или P610. Дизайнерските  предложения често се измерват със западните конкуренти, а дори и по-големи двигатели или алтернативи като двигателят Wankel са проучени. Въпреки това, те винаги са били блокирани от страни на правителството на Източна Германия, тъй като се страхува и счита за ненужни допълнителните разходи.

Дори наследникът произведен от 1990 Trabant 1.1 получи само минимални външни промени. На пръв поглед, новият модел се признава само до променените задни светлини, модифицирана радиаторна решетка и задната точно сега монтирана капачка на гърловината.

 

СпецификацииTrabant_601_Universal_1970

Trabant 601 Limousine

Двигател: двуцилиндров бензинов двигател P 65/66, двутактов с вход ротационен вентил, монтиран напречно

Работен обем: 594,5 см ³

диаметър × ход на буталото: 72 мм  х 73 мм

Максимална мощност 26 к.с. при 4200 1/min

Максимален въртящ момент: 54 Nm при 3000 1/мин

Компресия: 7.6

Охлаждане: въздушно охлаждане (вентилатор)

Трансмисия: четиристепенна трансмисия със смяна от кормилната колона, свободен ход в четвъртата предавка

Смазване: смес в съотношение 01:33, 1974 01:50

Тегло в празно състояние: (седан) 615 кг

Размери L × W × H: (Saloon): 3555 × 1505 × 1440 мм

Максимална скорост: 108 км в час

Различни данни за комби Trabant 601 Universal: собственото тегло 650 кг, дълго 3560 мм, широчина 1510 мм

 

trabant-p-601-stationwagen-benzine-beige-001--62477945-LargeTrabant има репутация като много пушещ.  Изгорелите газове се дължат на високото съдържание на въглеводороди много ясно видими и могат да миришат. Трабантът излъчва само една десета от смог причиняван с азотни оксиди (NOx) сравнимо с четиритактов двигател. Емисиите на въглероден окис (СО) е в рамките на границите. Trabant 601 е без катализатор, но не е вреден за околната среда. През годините на политически промени е имало многобройни усилия за разработване на каталитичен конвертор, по-специално за намаляване на миризливите въглеводороди в отработилите газове. Поради високата цена и техническа незрялост такива двутактови Kats едва ли са инсталирани.

През 1990/91 г. е имало много спорове за безопасността на Trabant, който вероятно е толкова неразумен, че той трябва бързо да бъде изтеглен от обращение. Trabant 601 обаче се деформира при Crash Test челен удар не повече от VW Polo I, стабилността на купето е в съответствие с международните правила. Тъй като при Trabant ефективно деформационна зона  почти напълно липсва, кинетичната енергия не може да бъде превърната в деформация на енергия и следователно има рязко влияние на пътниците. Този специално води до ненормално високи стойности на ускорението на главата (над 100 гр). Освен това, с две врати Duroplastkarosserie (температура на възпламеняване: 800 ° C) има повишен риск от пожари на превозното средство.

 

Важни промени в системите по моделни години:trabant-p-601-02

1965:

въвеждане на комбита стил тяло под името „Universal“ (Type P601K)

въвеждане на P61 двигател с автоматична система за съединител „Hycomat“ (тип P601H)

стандартно оборудване с статични безопасност триточкови колани за предните седалки

1966:

въвеждане на оборудване вариант “ Luxe „лукс“ с покрив боя, двуцветен интериор тапицерия, хромирани брони и т.н.

1967:

използване на дуплексни спирачки на предните колела

1969:

въвеждане на P63 двигател (или P64 за Hycomat) с максимална мощност от 26 к.с., свързан с нова изпускателна система

1973:

стандартно оборудване с подобрена отопление със смесителна камера, за разпределение на въздуха и размразител

оборудван с чистачките във варианти „специална заявка“ и “ Luxe “

1974:

въвеждане на р65 двигател (или Р66 за Hycomat) с иглени лагери, мотовилки; като по този начин намаляване на съотношението на масло-гориво смес от 1:33-1:50

актуализиране арматурното табло за варианти „специална поръчка“ и “ Luxe “

оборудван с аварийните светлини във варианти „специалното искане“ и “ Luxe “ (за „Стандарт“ от 1983)

1976:

стандартно оборудване подобрена отоплителна система, в която входящия въздух се подава на изпускателния колектор

1977:

оборудване вариант „De Luxe“ замества предишната версия “ Luxe “

оборудване с изкуствена кожа калъфи за седалки и задни седалки незадължителни за версии „специалното искане“ и „De Luxe“

1978:

въвеждане на варианта оборудване „S де лукс“ (тип P601LX/KX) с покритие пакет (изкуствена кожа, текстилни килими) и електрически Trabant_601_Cabrioletпакет (радио Tesla Spider 3, одометър)

1980:

корекция на варианта оборудване „De Luxe“

като стандартна употреба спирачната система двукръгова

1983:

превръщане на електричеството на борда от 6 на 12 волта с нов алтернатор

оборудван с индикатор за гориво, заден прозорец размразител и облегалки за глава за вариант „S De Luxe“

1984:

стандартно оборудване с регулируеми по височина Н4 фарове

стандартно оборудване с нов карбуратор 28H 01.01 на BVF и дисплей за моментния разход на гориво (KMVA)

оборудван с фарове за мъгла и плъзгащи се задни странични прозорци във вариант „S De Luxe“

1985:

стандартно оборудване с електронно контролирана система за запалване ESE-2H

допълнително оборудване с Glashubdach за варианти „специална заявка“ и „S De Luxe“

допълнително оборудване с радио RFT A341

4/1988:

въвеждане на винтови пружини задната ос

 

Страни,  в които се изнася:

Чехословакия, Полша , Унгария,  Румъния,  България,  Югославия,  Холандия,  Белгия, Финландия,  Исландия,  Норвегия, Гърция, Египет, Швейцария, Австрия,  Федерална република Германия, Дания.