Архив

Opel Kapitän MK4, MK5

Opel Kapitän MK4 е с години на производство 1953-1955 г.55_opel_kapitan_1x_original

Дължината на каросерията е  4710 мм при ширина 1760 мм, височина 1580  мм и междуосие 2750 мм, колата е с 1210 кг маса. Подобни автомобили са BMW 501,  Mercedes-Benz 220 Понтон и Ford Vedette. Произведени са 61 543 лроя коли.

През есента на 1953 г. стартира следващото поколение на Kapitän.  Като модел година 1954 г., новият Kapitän е един напълно нов модел от неговите предшественици. Не само е нова формата на каросерията, но и бяха направени подобрения в механиката.

От гледна точка на каросерията на автомобила на новия Kapitän остава старата концепция седан, като се приближава към съвременната концепция седан, която в първите дни на разпространението е наречена „Пантон тяло“. Тази концепция има забележителен резултат, като се използва още днес.

Четвъртият Kapitän се появи с American-вдъхновени линии, като напомнят много известния Buick, особено в предната част и в гърба – DE SOTO. Като цяло това е тялото със заоблени форми, но по-ниско, особено в опашката. Предната част е оборудвана с кръгли фарове и голяма овална решетка с хоризонтални развитие, която заема почти цялата ширина на предницата същото, давайки нов агресивен вид на седана. Страната е гладка и полирана, проста, но елегантна, украсена само с мустак, който тече до средата на задните врати. Задните калници частично скриват горната част на колесния механизъм.

От гледна точка на механиката новия Kapitän е преизчислен на шестцилиндров редови 2473-кубиков мотор с клапани в главата, но с максимална мощност увеличена до 68 к.с. при 3500 об./мин, 10 повече от предходната серия. Максималният въртящ момент е 160 Nм, което е значително подобрено от предишния Kapitän.

heckansicht-eines-opel-kapitaen-baujahre-56174Трансмисията остана на три предавки, но също така въведе втора и трета синхронизирани предавки.

Спирачките винаги са били барабан на четирите колела, но бяха преразгледани и подобрени. Предният край на новия Kapitän предлага телескопични хидравлични амортисьори, които вече са инсталирани в предишната серия. По-късно обаче, е монтиран и стабилизатор-бар в предната част.

Една година след старта, Kapitän претърпя механична актуализация, с цел да получат максималния въртящ момент от 168 Nm.

Новият Kapitän е произвеждан единствено като седан с 4 врати, достига максимална скорост от 138 км в час и се произвежда до 1955 г. в 61 543 копия.

Петата серия Kapitän е с години на производство 1956-1958 г. Дължината на колата е  4 725 мм, при ширина 1760 мм и височина 1560 мм, с междуосие от 2750 мм и 1300 кг маса. Общо са произведени 92 555 единици.Opel_Kapitän,Bj.1956am20050717

Въз основа на същото шаси като предишната серия, петата серия на Kapitän въведе някои козметични подобрения, като например по-голяма овална решетка и е оборудвана с дебели тънки хоризонтални ламели. Те държат фаровете с кръгла форма, но са повече изпъкнали върху предната част на колата. Страната е като предишния модел, но в гърба показва „начало“ на перките, виждащи се по-ясно, като погледнете в опашката. Също така се възобновява известната американска мода на огромни автомобили с опашни перки, модно при много европейски производители на автомобили.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Дори в случая пета серия двигателят е от другата серия. Максималната му мощност е увеличена до 75 к.с. при 3900 об./мин, а въртящият момент достига 173 Nм, но при 1700 об./ мин. Максималната скорост достига 140 км в час.

Останалата част от механиката е приблизително същата като при предишните решения Kapitän. Единствената основна разлика е в задната част, чиято традиционна твърда ос беше подсилена от подрамка.

През 1957 г. има две съществени промени: към нормалния Kapitän се присъединява Kapitän L, оборудван по-луксозно. В допълнение, двата компонента на автомобилите обсег може да бъдат оборудвани по искане с автоматична скоростна кутия с ускоряваща с три степени.

Новият Kapitän е предложен само като седан и е произведен в 92 555 копия в общо, от които 7983 Kapitän L.

В средата на 1958 г., пета серия на Kapitän е отстранена, за да направи път за производството на шеста.