Dacia Spring 2021
Представя се като най-евтиният електрически автомобил в Европа
Dacia Spring има конкуренти за електрически градски автомобили като SEAT Mii Electric с цена под 20 000 британски лири.
Това е пролетта на Dacia. С началото на поръчките през пролетта на 2021 г., тя става най-евтиният нов електрически автомобил, който може да се купи в Европа. Това означава, че подбива SEAT Mii Electric, чиято цена е 19 800 британски лири.
Стайлингът е почти идентичен с концептуалния автомобил Spring Electric, показан за първи път през март 2020 – самият той е тясно свързан с Renault Kwid, продаван в Индия. Това означава, че формата на градския автомобил се е в стила на SUV, като облицовка на арката на колелата, релси на покрива и над средния просвет.
Портът за зареждане е скрит зад панел във вградена предна решетка, която е оградена от двойни фарове с тънък LED подпис. Колелата приличат на алуминиеви елементи, но всъщност са пресована стомана. Стартовите версии на Spring получават контрастно оранжево покритие за огледалата на вратата, решетките на покрива и облицовката под предната решетка.
Въпреки външния вид на SUV, пропорциите на Spring са подходящи за градско шофиране: с дължина 3734 мм и ширина 1622 мм, той е малко по-дълъг и по-широк от Volkswagen up! И много по-компактен от типичния супермини.
Dacia претендира за достатъчно място вътре, като дори задните седалки са достатъчни за двама възрастни. Кутията за ръкавици, джобовете на вратите и централната кутия за съхранение осигуряват 23,1 литра място за съхранение на предмети на пътниците отпред, с допълнителни ниши на вратите и отзад. За по-голямо съхранение, Spring получава 300-литров багажник – много над средното за сегмента на градските автомобили.
Отпред, функционалното табло е повдигнато от Renault Kwid. Има сини акценти на вратите и обкръжаващите отвори за въздух, докато опционална седем-инчова сензорна мултимедийна система, предлагана с камера за заден ход, Apple CarPlay и Android Auto, са разположени под централните отвори. Също така сред допълнителните разходи са климатик, електрически огледала на вратите и резервно колело в пълен размер, докато всички електрически прозорци, централно заключване и 3,5-инчов цифров дисплей между циферблата са стандартни.
Под кожата Dacia е оборудвана с електродвигател с мощност 43 к. с. с въртящ момент 125 Нм. Той е сдвоен с 26,8 кВтч батерия, която според официалното тестване на WLTP позволява пробег от 140 мили с едно зареждане – макар че това може да се увеличи до 183 мили в типа градско шофиране, за което е предназначен. Dacia посочва максимална скорост от 78 мили в час.
Spring като опция предлага зареждане с постоянен ток – 30 кВ зарядно устройство довежда батерията до 80 процента за по-малко от час. 7,4 кВ кутия за стена напълно зарежда батерията за пет часа, а 3,7 кВ отнема 14 часа за зареждане чрез стандартен щепсел.
Dacia предлага и приложение за смартфон, което позволява на потребителите да следят състоянието на зареждане от мобилното си устройство, да намират колата в реално време и да загряват или охлаждат автомобила, оборудвани с климатик.
Освен ниски изкупни цени, Dacia предлага и два други варианта на Spring: един – чрез схемата за споделяне на автомобили на Zity в цяла Европа, като ще има и търговска версия. Завършен само в бяло, Spring Electric Cargo предлага 800-литров товарен отсек и може да носи полезен товар до 325 кг.