Peugeot 203
В 203 е първият нов модел на Peugeot, стартиран след Втората световна война. По време на дванадесетгодишения производствен етап, 685 628 броя от него са били произведени – от всички варианти, които слизат от поточната линия в Сошо, Франция. Между спирането на 202 през 1949 г. и началото на 403 през 1955 г., 203 е единственият модел, произвеждан от Peugeot.
Peugeot 203 е автомобил със средни размери, който е продуциран от френския производител Peugeot SA между 1948 и 1960 г. Прави се като 4 врати седан, 4 врати комби, 2 и 4 врати кабриолет и 2 врати купе.
Междуосието е от 2580 мм – за седан и 2780 мм – за комбито. Дължината на седана е 4350 мм, на комбито – 4530 мм. Ширината на каросерията е 1620 мм, а височината – 1500 мм.
Колата е представена на автомобилното изложение в Париж през 1947 г., но тогава вече е била в процес на развитие в продължение на повече от пет години. Пълното производство първоначално е възпрепятствано от стачки и недостиг на материали, производството потегля късно през 1948 г., с доставки на 203 от началото на 1949 г.
203 е първото Peugeot с монокок в производство. Колата значително напомня American Chevrolet комби Fleetline.
С четири врати седан е основният продаван модел, но от 1950 г. просторно комби (Commerciale) с пет врати, и шестместен (Familiale), с три реда седалки, се предлагат на колесната база, удължена с 20 см до 278 см.
През октомври 1952 г. Paris Motor Покажи посреща модифицирано 203, с променени прозорци, а скоростомерът вече не е централно разположен на арматурното табло, а пред водача.
Заедно с подобрения в съществуващия автомобил, Peugeot въвежда 2 врати купе 203 в края на 1952 г., въпреки че не е толкова успешен модел, колкото се очаква и тихо изчезва от брошурите година по-късно. Има в малки бройки производство на кабриолети в сътрудничество с други каросеростроители, като премахването на покрива налага широко укрепване на каросерията, което обаче увеличава теглото на колата.
1290 куб.см. четирицилиндровият двигател е с необичаен по размери цилиндър, с полусферична форма на горивните камери и лека метална цилиндрова глава. На старта той е с мощност от 42 к.с., която се повишава при 1952 г. (49 к.с.) за 1952 Paris Motor Show. Рекламите сочат, че увеличаването на мощността не е повишило разхода на гориво, нито данъчно е обременило автомобила. Степента на сгъстяване е останала 6,8:1. Максималната скорост се е увеличила от 115 на 120 км в час и ускорението до 97 км в час е за 20 сек.
Четиристепенната скоростна кутия предава въртящият момент на задните колела. През 1954 г. се добавя синхронизатор на всички предни скорости. Окачването отпред е независимо на напречен ресор, а отзад на винтови пружини с Panhard пръчка.
203 е хит във Франция. Доста голямото търсене се дължи на факта, че колата е на добра цена за своята практичност и надеждност.
Крайното Peugeot 203 слиза от производствената линия в завод Peugeot Sochaux на 25 февруари 1960 г., четвъртък. Три месеца по-късно, в края на май, моделът изчезва от ценовите листи.
Един месец след производството на последния 203, Peugeot стартира 403 – което е вариант на по-големия нов модел 403 с по-малък 7CV (7 фискална к.с.) двигател от 203.