Wartburg 311 Pickup
Подобно на всички други модели от серията, пикапите са базирани на 311 по каросерията и шасито от 1955 г. с черти на Wartburg 311 лимузина.
Рамката, двигателят, предавката, технологията са еднакви за всички модели. Въпреки това, подобно на товарния вагон, пикапът има подсилени листови пружинни пакети, по-големи колела/джанти и по-къса скоростна кутия. Благодарение на по-краткото предавателно число на пикапа в стандартната версия достига максимална скорост от около 105 км в час.
Пикапът е от преградата зад предните седалки с отворена товарна площадка. Той е представен на пролетния панаир в Лайпциг през 1956 г. заедно със седан, кабриолет и комби. Производството на пикапа е в магазина за коли Halle. IFA F9 също е на разположение в малки количества като пикап. Продукцията се прави и в Хале. В допълнение към търговската употреба на пикапи са били доставени на нуждаещите се също платформа с отворен корпус.
Пикапите обикновено са разделени на Rundheck-Pickup и Wartburg Schnelltransporter.
Приемането на кръгла опашка по същество съответства на комбинацията Rundheck-Pickup – покривът и задните прозорци са извадени от колоната B. Поради конструкцията си и много малкия брой кръглите са може би най-редките превозни средства от фамилията 311er модел.
Сглобяването се прави, както на пикапа F9, в Karosseriewerk Halle.
Schnelltransporter ползва, за разлика от кръглата опашка, вратите на седана.
Книгата „Легендата на ГДР Wartburg“ показва две различни версии на експресния превозвач. Един вариант има кръгли извити калници, които приличат на предните калници от колесника. Тази версия изненадващо има стара решетка (акула решетка).
Другата версия вече има квадратни арки на задните колела и нов грил. Всички автомобили все още имат
старата предна броня и стария волан с Hupring. Новите брони са въведени в края на 1960 г.
Поради простия дизайн на платформата може да се направи с малко усилие подходящи ремаркета.
По-късно платформите се доставят и с фиксиран покрив.
Pick-up има дължина 4250 mm, ширина 1570 mm и височина 1475 mm. Теглото е 985 kg, при общо допустимо тегло – 1500 kg.
Двигателят на Typ 311 има мощност до ’61: 38 PS при 4000 U/min; след ’61: 40 PS при 4000 U/min.