Архив

Chevrolet Impala ’59

Този пълноразмерен модел на американската марка се отличава преди всичко с ефектната си задна част. 190-4271-1-ogОгромните му „криле“ сочат встрани, надвиснали над сълзо-образните задни светлини. Автомобилът изглежда внушително. Времето е на модата в Америка на стърчащите и с „криле“ задни части на автомобилите.

Моделът продължава през 80-е и е възроден между 1994-1996 г., през 2000 г. се въвежда предно задвижване.

Но вниманието ни е към изключително ефектния модел, правен през 1959-1960 г.

Прави се като:

    2 врати кабриолет

    2-врати купе

    2-врати твърд покрив

    4 врати и твърд покрив

    4-врати седан

1958-1960_Chevrolet_Impala_sedan_02Двигателите са 3.9 L Blue Flame I6, 4.6 L V8 Turbo Fire и 5.7 L W-серия Turbo Thrust V8 – както се вижда с голям обем и мощност също, за да могат да задвижват огромната кола. Base V8 е от 185 к. с., следващият двигател е от  290 к. с. и при V8 се стига до 315 к. с.

Първоначално моделът има много хром, който се редуцира през  следващата година, защото външността е много претрупана. През 1960 г. затова и интериорът става по-консервативен. Ефектът е подкрепен от възстановяване на три умерено големи кръгли задни светлини от двете страни на Impala. Ноздрите отпред на смукателите над фаровете  са заличени напълно. Първата Impala намира 490 000 купувачи.

През производствения цикъл се предлагат четири разновидности на каросерията: Hardtop Sport Sedan, Sport Coupe, Convertible Coupe и седан с четири врати. Impala Coupe Convertible стига до 2847 щатски долара.

Top изборът е Super Turbo Thrust с двойни карбуратори и  335 к. с. Третото поколение идва през 1961-1964 г. Сглобява се в  САЩ – Арлингтън, Тексас.

Идват 1961 Chevrolet Impala Coupe Convertible и 1961 Impala Hardtop Coupe.

Impala се префасонира на GM платформа B за пръв път през 1961 г., идва нов стайлинг, който се отличава от тромавия на  1958-60 г. моделите.