Архив

Peugeot 403

Peugeot 403 се пуска от конвейера през 1955-1966 г. Асемблира се във Франция, Австралия и в Аржентина. peugeot-403-9825Това е голям семеен автомобил, който се прави като седан с 4 врати, комби с 5, кабриолет и купе с 2. Двигателите съответно са 1468 куб. см. I4 бензинов, 1290 куб. см. I4 бензинов и 1816 куб.см. I4 дизел. При база от 2660 мм за седана и 2900 мм за комбито, седанът е дълъг 4470 мм, а комбито –  4610 мм. Ширината на каросерията е

1670 мм при височина от 1510 мм.

403 прави своя дебют в стил седан на 20 април 1955 г. в двореца Трокадеро в Париж. Когато за първи път е показано, предният ръб на носа на колата има украшение качулка с лъв от хром, което по-късно е отстранено от съображения на сигурност и  логото е включено в грила на щитообразна емблема.

Peugeot_403_blue_HeckВпоследствие „мигачите“  в стил семафор върху С-колоните са заменени с мигащи индикатори. Предните светлини са променени, за да отговарят на новите стандарти и в 1957 г. паралелните чистачки  на предното стъкло са заменени от тип „кръстосани ръце“.

Оформено от Pininfarina, 403 е с каросерия понтон, триобемна кутия.

Първоначално 403 идва с разширения вариант на 1290 куб. см двигателя на Peugeot 203 CC бензин. Измества го 1468 куб.см. от 65 к. с. при около 5000 об./мин и 102 Nm въртящ момент при 2500 об. Има подобрение в разхода на гориво между 5 % и 10% според средната скорост.1958_peugeot_403_cabriolet_01_sb

403 е с ръчна 4-степенна изцяло синхронизирана скоростна кутия и задвижване на задните колела. Лостът за превключване на предавките стърчи от дясната страна на кормилната колона.

SAMSUNG TECHWIN DIGIMAX-340Междуосието при комбито Peugeot 403 Familiale и при фургона Commerciale е удължено с 24 см. Има трети ред седалки. При Familiale люкът и диагоналните радиални гуми са стандарт. Предлагат се и две версии кабриолет с луксозен интериор, отличаващ се с високо качество тапицерия кожа. През 1958 г. кабриолетът 403 струва 80% повече от входно ниво BERLINE Grand Luxe 403 седан, и вероятно поради тази причина е произвеждан и продаван само в много скромни количества.

Заменени с  Peugeot 404 през 1960 г., 403 остава в производство като алтернативен модел до 1966 г.