Архив

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI GMT

Тест-изпитател: Виктор ДочевIMG_0749

Маршрут: София-Банско-София и градско, около 320 км

 

Данни за автомобила:

Дължина: 4690 мм

Ширина: 1880 мм

Височина: 1680 мм с релси на покрива

Междуосие: 2700 мм

Обем на резервоара: 64 л

Обем на двигателя: 2190 кум. см, дизел

Мощност к.с./ обороти в мин.: 197, 3800

Собствено тегло 1770 кг

Макс. допуст. тегло 2510 кг

 

Електросервоуправление, сервоусилвател с променливо действие, ABS, EBD, EBA, дискови спирачки 320 мм/ 302 ммIMG_0736

 

Екипировка стандартно:

Система за контрол при спукане

Система за контрол при потегляне

Включване на аварийните светлини при внезапно спиране

Електронно асистиране на спирачното усилие при екстремно спиране

Система за стабилизация при теглене

 

Въздушни въглавници: за водача и пътника до него, с възможност за изключване, странични, странични тип „завеса“ за задните и предните места, за коленете на водача, сензор за активиране при преобръщане

 

IMG_0741Триточкови инерционни колани с натяжни устройства отпред, предпазни колани за трети ред места, активна двойнодействаща система за предпазване при удар отзад, структура на шасито от високоякостна стомана, система за закрепване на детска седалка

 

Новото Santa Fe се придвижи много напред в класацията и класа. Изглежда по-качествено, по-луксозно и по-атрактивно. То вече е в премиум територията. Новият SUV определено се набива на очи по родните пътища.

По време на теста много ни хареса автомобила, той е по-дълъг и по-обемен от предишното поколение. В купето е постигнат нужния ефект и колата предлага огромно вътрешно пространство. Пътниците могат спокойно да се разположат, без да свиват и опират краката си.

Автомобилът е снабден с възможно най-новите и съвременни системи, повишаващи комфорта и удобството. Такива са круиз-контролът, монтираната на багажника камера предава образ на 7-инчов дисплей, когато паркирате на заден ход. Има електронна настройка на седалките с памет, автоматични фарове и чистачки, и много други.IMG_0740

Седнете ли в новия автомобил, веднага разбирате, че е положено голямо старание, забелязват се качествени материали и иновативен дизайн.

Панорамният порив играе голяма роля в допринасянето на добро настроение у пътниците. Седнали зад волана, разбирате, че от марката са се погрижили за водача, който може да избира твърдостта на волана чрез системата Flex Steer, която предлага три режима –  Sport, Comfort и  Normal. Ние избрахме  Sport, защото искахме да имаме пряка връзка с предните колела.

IMG_0742Няма как да не обърнем внимание и на външния вид. Той е дързък и приковаващ погледа, внася страх и респект на пътя. Santa Fe излъчва динамика благодарение на новия си дизайн. Големите джанти допринасят за добрия вид и стабилността.

Двигателят, с който беше снабден нашият модел – беше 2.2-литров комън рейл, генериращ 197 к.с.  и прилагащ въртящ момент от 436 Нм. В комбина с 6-степенната скоростна кутия, колата се справяше много добре. Не очаквайте феноменално ускорение и скорост. Въпреки това, моделът има отличен старт.IMG_0746

Новото Santa Fe е значително по-стабилно от предшественика си и това се забелязва в завоите.

Първоначално гледахме с недоверие автомобила и търсехме кусури, но останахме приятно изненадани от постигнатото от корейците. Можем да кажем, че това е един прекрасен SUV, заслужаващ да бъде в премиум сегмента.