Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Toyota Corona T40-50

T40–Т50 е трето поколение  на серията. Познато е в България. Производството е от септември 1964 г. до1964_Toyopet_Corona_01  януари 1970 г. Сглобява се в Тойота Сити, Япония, в Корея, в Порт Мелбърн – Австралия и в Крайстчърч – Нова Зеландия, като купе с две врати, ван – с три, комби/ван с пет, хечбек с пет и товарно с две. Двигателите са осем – от 1345 до 1897 куб см, повечето OHV, един –  DOHC и един SOHC.

Колата е доста компактна – с дължина 4110 мм при междуосие от 2420 мм. Ширината е 1550 мм, а височина – 1420 мм за седана и 1374 мм за купето.

Тежи 970 кг., купето – 1000 кг. Има избор между 2-степенен автомат, 3-степенна механична и 4-степенна също механична синхронизирана скоростна кутия.

Новият модел е тестван до 100 000 км, и е в състояние да поддържа скорост от 140 км в час. Corona е обявена една година след дебюта на традиционния конкурент Nissan Bluebird. Toyota въвежда по-малко превозно средство с по-нисък разход на гориво, наречено Corolla през март 1968 г. Това позволява Corona да увеличи размера си и предложи повече пространство за пътниците и товарите, в сравнение с предишните поколения. Ускорението 0-97 км в час става за време 15,1 сек.

1965_Toyopet_Corona_01Първоначално търговските модели (с три врати ван, пикап, и пикап с двойна кабина) ползват 1198 сс 2Т двигател с 55 к.с. при 5000 об. Това позволи максимален товар от 500 кг при двуместните версии. Максимална скорост за 1.2 Corona е 110 км в час. През 1967 г. идват нови по-големи и по-мощни 3P (1.35 л) и 2R (1.5 л) двигатели. Мощността от тях е 77 и 65 к.с., съответно.

Марката поставя и автоматична трансмисия на  двигателя, който е с работен обем 1587 куб.см. и е оборудван с двойни карбуратора SU, с мощност 90 к. с. Само през септември 1967 г., от 80 000 произведени коли Toyota,  30 000 са Corona. През 1967 г. в Япония, 1587 куб.см. двигател DOHC 9R е на разположение в 1600GT RT55 купе с две врати. По същество това е 4R двигател с нов двоен разпределителен вал като при 2000GT.