Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Monthly Archives: март 2017

Intel и Mobileye тестват 250 безпилотни коли

Междувременно Intel купи  Mobileye650x5

Компаниите Intel и Mobileye пристъпиха към тестове на нови безпилотни транспортни средства.

В близко време по пътищата на САЩ, Германия и Израел ще се появят още 40 машини с технологиите на компаниите Intel и Mobileye. За тестовете ще се използват автомобили на марката BMW.

Продължение

Toyota измисли триколесна машина без кормило и педали

Автомобилчето се накланя в завой

Компанията Toyota докара в Женева триколесния концепт toyota-itril-i-tril-concept-geneva-8, който се създаден за това да покаже автомобилите на бъдещето на марката. При прототипа, разработен от японците заедно с френския дизайнерски център ED2, отсъстват традиционните органи за управление – кормило и педали, вместо тях се изпозват джойстикове под всяка ръка.

Този автомобил е с пътническа формула „1+2“ – едно място отпред  идве по-назад. Седалките се обръщат на 90 градуса в момента на пускането и спирането на мотора за облегчаване на качването и слизането. Мултимедийната система на i-TRIL работи само с гласово управление. Всички команди джойстиковете предават „по кабели“, които нямат механична връзка със съответните възли.

Продължение

BMW с първия си безпилотен автомобил през 2021 г.

Тестовете започва до края на годината650x

Компанията BMW е заета с разработката на напълно безпилотен автомобил. За това за изданието Automotive News заяви първият вицепрезидент по въпросите на автопилотирането в BMW Елмър Фрикенщайн. По неговите думи машината с автономна система пето равнище ще излезе през 2021 г.

„Ние водим работата над този проект, за да представим през 2021 г. автомобил с трето, четвърто и пето равнище на управление“ – заяви топ-мениджърът.

Продължение

Групата ГАЗ възобновява производството си в Турция

Компанията планира да продаде през т.г. на пазара там 500 машиниgazel_next_1-1600x0-c-default

В рамките на Руския автомобилен форум президентът на група ГАЗ Вадим Сорокин разказа за това, че руската компания планира да възобнови производството на машини от своята марка в Турция.  Съгласно плана на производителя, на турския пазар т.г. трябва да бъдат реализирани 500 коли.

„По време на кризата в политическите отношения между Русия и Турция, бизнесът беше спрян. Сега ние го активизираме обратно, изпращаме там хора и възстановяваме пълният цикъл на производство. Също така, ще се разшири гамата на продукцията“ – каза Вадим Сорокин.

Продължение

Френската PSA Group купува от General Motors – Opel и Vauxhall, за 2.2 млрд. евро

С това става номер 2 в Европа след  Volkswagen Groupzx620y348_2929608

General Motors Co. и PSA Group обявиха споразумение, според което марките на GM – Opel/Vauxhall, и финансовите операции на GM в Европа, ще преминат в състава на PSA Group.

За сделката се заговори преди близо три седмици, когато стана ясно, че General Motors иска да се раздели с последните си европейски марки. Американската компания напълно напуска европейския пазар.

Продължение

Peugeot – собственик на PSA, близо до закупуването на Vauxhall и Opel

PSA ще стане втора в Европа след Volkswagen

Заводът на General Motors за Vauxhall в Елсмиър Порт в Чешир.  Снимка: Bloomberg

Заводът на General Motors за Vauxhall в Елсмиър Порт в Чешир.
Снимка: Bloomberg

Съобщава на 4 март The Guardian

Продажбата ще предизвика битка между френските, немските и британските власти за защита на автомобилните заводи и работните места в техните страни.

Groupe PSA и GM може да обявят сделката най-рано на 6 март сутринта, след успешни преговори между производителите на автомобили.

Преговорите за потенциалната придобивка бяха разкрити през миналия месец и на борда на PSA сега се разбира, че е одобрил сделката.

Карлос Таварес, шефът на PSA, е заявил, че придобиването предполага възможност разширената компания да може да продава повече от 5 милиона превозни средства годишно, но PSA ще се стреми да намали с € 2 млрд (£ 1,7 млрд) годишните разходи чрез комбиниране на Peugeot и Citroën с Opel и Vauxhall, като се ползват общи платформи за бъдещите модели. С това PSA ще стане вторият по големина производител на автомобили на Стария континент след Volkswagen Group.

Продължение