Архив

Peugeot – собственик на PSA, близо до закупуването на Vauxhall и Opel

PSA ще стане втора в Европа след Volkswagen

Заводът на General Motors за Vauxhall в Елсмиър Порт в Чешир.  Снимка: Bloomberg

Заводът на General Motors за Vauxhall в Елсмиър Порт в Чешир.
Снимка: Bloomberg

Съобщава на 4 март The Guardian

Продажбата ще предизвика битка между френските, немските и британските власти за защита на автомобилните заводи и работните места в техните страни.

Groupe PSA и GM може да обявят сделката най-рано на 6 март сутринта, след успешни преговори между производителите на автомобили.

Преговорите за потенциалната придобивка бяха разкрити през миналия месец и на борда на PSA сега се разбира, че е одобрил сделката.

Карлос Таварес, шефът на PSA, е заявил, че придобиването предполага възможност разширената компания да може да продава повече от 5 милиона превозни средства годишно, но PSA ще се стреми да намали с € 2 млрд (£ 1,7 млрд) годишните разходи чрез комбиниране на Peugeot и Citroën с Opel и Vauxhall, като се ползват общи платформи за бъдещите модели. С това PSA ще стане вторият по големина производител на автомобили на Стария континент след Volkswagen Group.

Сделката между PSA и GM е вероятно да включва план за регулиране на нарастващия пенсионен дефицит на Vauxhall и Opel.

Във Vauxhall работят 4500 работници от производствените обекти във Великобритания – в Елсмиър Порт в Чешир и Лутън – и има пенсионен дефицит от колкото £ 1 млрд.

Таварес вече е провел разговори с Тереза Мей, премиерът и Грег Кларк, бизнес секретарът, около сделката. Шефът на PSA предлага гаранции за съществуващите ангажименти, че заводите във Великобритания ще останат отворени поне до 2021 г. – и посочи, че в компанията не е имало опит за затваряне на заводи.

Кларк заяви пред депутатите в Камарата на общините през миналия месец, че правителството ще „направи всичко, което може“ да защити Vauxhall.