Архив

Chevrolet Corvette’56

Това е емблематичен култов спортен американски автомобил. Новият стил на купето на автомобила е на Боб'56_Chevrolet_Corvette_(Cruisin'_At_The_Boardwalk_'10) Кадарет. Проектирането на ’56 не е възлагано на дизайнерите на Chevrolet, защото предишните „корвети” се продават лошо и дилърите ги мразят.  Рестайлинг  1956 г. Corvette се превръща в един от най-добре изглеждащите автомобили някога. Новият дизайн, издаващите се от вратите техни дръжки, извитите наобратно прозорци и поставящия се твърд покрив, правят модела отличим и конкурентоспособен. Опция са електрическите прозорци.

През декември 1953 г., инженерът на  Corvette – Зора Аркус-Дънтов, отбелязва, че бъдещето е на пазара,  ориентиран към младежите –  сегмент, доминиран от Ford по онова време. „Опция 469”, като се добавя втори карбуратор на двигателя, дава резултат, като мощността се вдига с 15 к.с. до 225 к.с. Също така на разположение е специален разпределителен вал с повдигачи, известен като Duntov Cam. През януари 1956 г., Джон Фич поставя  рекорд за серийни производствени  автомобили от 145 мили в час в състезаниетоо Daytona Speed Week. След това той  управлява и 1956 Corvette в в големите американски серии – скоростните NASCAR Flying Mile  – пак на пистата „Дейтона”, с постигната скорост от 145,543 мили в час. Нови ревизии на окачване предизвикват повече доверие след като четири „корвети” влизат във финала на международното надбягване – 12-часовото  Grand Prix за издръжливост на пистата в Себринг –  Флорида, САЩ. Един автомобил, вписани в клас C завършва на първо място.

Всъщност идеята за модела Corvette е на Харли Ърл – ръководител на дизайна на GM от 1927 г. до 1958 г., Той е голям фен на Jaguar XK-120 –световна легенда и най-бързият сериен спортен автомобил по онова време. В основата са огромен дълъг капак, две малки пътнически седалки и къса задна част. Същата тази философия става основа за Corvette

В началото всички „корвети” се правят от фибростъкло. И това е революция в каросеростроенето. Известен е с лекото си тегло и в основата стои технология, открита през 1950 г.

Днес първият Corvette е бъде трудно да бъде посочен, тъй като са правени редица прототипи, EX-122 обаче може легитимно да претендира да бъде най-старите Corvette и все още е запазен до днес.

EX-122 е на показан на Pebble 2008 Beach Concours Elegance d’ – като част от изложба на Motorama на GM. Тоова е и първият Corvette, в който автомобилният свят на ентусиастите се влюбва, след като е представен в световната Waldor Astoria Motorama в Ню Йорк Сити – в събота, на 17 януари, 1953 г. Първоначално е замислен като автомобил-шоу, но обществената реакция е такава, че GM решава да го пусне в производство.

Първото поколение на Chevrolet Corvette е в производство от 1953 г. до 1962 г. Асемблирането става във Флинт, щата Мичиган, САЩ (от 1953 г. до началото на 1954 г.) и в Сейнт Луис, щата Мисури, САЩ (от началото на 1954 г. до 1962 г.)

Класът е спортен автомобил. Стилът на каросерията: 2 врати, открита – по-късно с поставящ се покрив. Двигателните агрегати са 3.9 L – 155 к.с. Blue Flame I6 (1953 – 1955 г.) и 4.3 L – Малък блок V8 (1955 – 1956 г.).