Архив

Kia Stonic (2018)

Не само интересен дизайн, но и впечатляващи технологииKia-Stonic-2018-1280-01

Новият Kia Stonic е увлекателен и уверен компактен кросоувър с истинско европейско дизайнерско усещане и е най-адаптивната Kia някога, отвътре и отвън.

Разнообразието от леки бензинови и дизелови двигатели е съчетано с ръчни трансмисии, което води до ниски емисии и висока ефективност. Пътуването и манипулацията на автомобила са настроени да увеличат максимално шофирането, като кормилото и окачването са проектирани за европейски вкусове. Висококачествената стоманена платформа и каросерията на автомобила осигуряват високо ниво на увереност при шофиране и комфорт на пътниците при всякакви условия.

Kia Stonic е един от „най-умните“ автомобили в своя клас, с набор от технологии, предназначени да подобрят управлението, безопасността, комфорта и удобството.

Продуктът от тясното

сътрудничество между европейските и корейските дизайнерски студиа

на Kia – Stonic, се прави в производствената база на Kia в Корея. Автомобилът е подкрепен от обещанието за качество на Kia и се продава стандартно с уникалната 7-годишна гаранция на компанията за 150 000 км. Stonic се продава в цяла Европа от третото тримесечие на 2017 г. в сегмент, който се очаква да стане един от най-големите в Европа през следващите години.

Kia-Stonic-2018-1280-2fStonic ще бъде важен модел за завладяване от Kia на един от най-новите и бързо развиващи се сегменти на автомобила. Понастоящем сегментът B-SUV представлява 1,1 млн. нови продажби на автомобили в Европа всяка година – около 7% от пазара – и се очаква да достигне до над 2 млн. годишни продажби до 2020 г.

„По отношение на обемите на продажбите, пазарът на B-SUV се очаква да нарасне до подобен размер като сегмента C-SUV до 2021 г., когато повече от една на 10 нови коли, продадени в Европа, ще бъде от сегмента на Stonic“, обяснява Майкъл Коул, главен оперативен директор на Kia Motors Europe. „Сегментът B-SUV привлича купувачи от целия спектър, като 21% от всички клиенти се претрансформират от супермини от сегмента Б и още 15% намаляват от семейните хечбекци в сегмента C. Автомобили като Stonic също се харесват на онези, които искат да заменят компактните си MPV.Това ще бъде един от най-привлекателните нови автомобили в този бързо развиващ се клас, подпомогнати от уникалната гаранция на Kia и репутацията на марката за надеждност, качество и съвременен дизайн“

Европейският усет е в основата на привлекателния външен вид на Kia Stonic. Дизайнът на Stonic е ръководен от европейското студио за дизайн на Kia във Франкфурт, Германия, в сътрудничество с дизайнерския център на марката в Намянг, Корея.

Дизайнерската цел

бе да се създаде ултра компактен кросоувър, вдъхновен от дизайна на SUV. Компактните размери и ниският Kia-Stonic-2018-1280-60център на тежестта позволяват едно елегантно, леко тяло, вдъхновено от формата, функционалността и вдъхновяването на доверието на по-големите SUV на Kia. С къси надвеси отпред и отзад (830 мм и 730 мм), съчетани с дълъг капак и нисък покрив (височина 1520 мм), Stonic може да се похвали със спортна и уверена поза по пътя – без компромиси с повишената позиция шофьорите очакват компактен SUV.

Дизайнът е силно повлиян от философията на главния дизайнер Питър Шрейер – „простотата на правата линия“. Резултатът е един от най-забележителните автомобили на марката досега и остава непосредствено разпознаваем като Kia. Решетката от типа „тигър-нос“ на Kia е модернизирана с нов триизмерен хромиран съраунд, а широките С-колони отразяват съществуващите дизайни на Kia, от градските автомобили на марката до своите SUV с пълна големина. Подобно на всички модели Kia, тялото на Stonic съчетава остри хоризонтални линии с по-меки изваяни повърхности.

В предната част на автомобила, успоредни линии преминават през капака, свързвайки се с рамото. Меки, изваяни повърхности в предната част са в  контраст с острите хоризонтални линии на решетката, долното всмукване на въздух и фаровете за мъгла. Ширината от 1760 мм се подчертава от фаровете с тънки, прецизни детайли и LED дневни светлини в зависимост от спецификацията.

Kia-Stonic-2018-1280-44В профила, ниската линия на покрива е допълнена от A-колони, разположени по-назад, отколкото в много съперничещи B-SUV, което придава по-дълъг капак за спортен вид. В рамките на дължината от 4140 мм, кабината на пътниците е разположена между удебелените арки на предната и задната част на автомобила и относително дълго междуосие 2580 мм. Гладките повърхности по дължината на вратите са свързани с остри ръбове на рамото, а страничните первази имат удивителна линия, при която облицовката на корпуса отговаря на боядисаните външни панели. Уникалният C-стълб от типа Targa създава естествено разделение на покрива и каросерията и представлява перфектното платно за приспособимо двуцветно покритие. Незадължителното двуцветно покритие е вдъхновено от концептуалния автомобил Kia Provo 2013, разкрит на автомобилното изложение в Женева през 2013 г. Тази концепция също се похвали с C-стълб стил Targa, с който сега се отличава от продукцията Stonic. Клиентите могат да избират от девет тона цветове на корпуса и пет цвята на покрива, като създават до 20 комбинации от два тона боя. Купувачите могат да избират между 15- или 17-инчови алуминиеви джанти.

Задвижването на предните колела на Stonic включва стандартно електронно управление на стабилността (ESC) и системата за управление на стабилността на автомобила (VSM) на Kia.

Редица допълнителни електронни технологии

за поддръжка на водача също така правят колата по-приятна и уверена в шофирането по всички пътища при Kia-Stonic-2018-1280-8bвсякакви условия. Това включва интелигентно спиране на  вътрешните колела, за да се намали нежеланието при ускоряване на ъглите; спиране на вътрешните колела при завиване, за да се поддържа курса и да се подобри стабилността на автомобила, по време на аварийно спиране – също Hill Start Assist.

Stonic се задвижва от най-модерните бензинови и дизелови двигатели на Kia, предназначени да увеличат максимално механичната ефективност, производителност и удоволствие от работата. Очаква се най-големият дял от продажбите, Stonic да е снабден с лек 1.0-литров T-GDI двигател (директно впръскване на бензин). Трицилиндровият турбодвигател позволява незабавно ускоряване и висока горивна ефективност, като същевременно намалява теглото на предния мост (в сравнение с по-големите двигатели) за по-бързи реакции при работа. Лекият 1.0-литров T-GDI двигател произвежда 120 к.с. и 172 Нм. Версия от 100 к.с. на двигателя също ще бъде на разположение на купувачите от средата на 2018 г. Предлагат се също така два чифта бензинови двигатели MPI (многоточково инжектиране): 1.25-литровият двигател произвежда 84 к.с. и 122 Нм въртящ момент, а 1.4-литровият двигател произвежда 100 к.с. и 133 Нм. Най-ефективният двигател в гамата Stonic е 1.6-литровият дизелов двигател на Kia, който произвежда 110 к.с. и въртящ момент от 260 Нм. Всеки двигател от серията Stonic се свързва стандартно с ръчна трансмисия, проектирана да увеличи ефективността и усещането за превключване на предавките. Понастоящем Kia преработва седемстепенната скоростна кутия с двоен съединител за Stonic, която трябва да бъде въведена през 2018 г. при някои 1.

Кабината на Stonic

отразява външния вид, съчетавайки прави линии и гладки повърхности. Интериорът обединява изваяни форми с геометрични форми, а повърхността на самото табло е вдъхновена от ясно дефинираните линии на екстериора на Stonic. Боядисаният панел на таблото пред седалката на пътника носи един и същ детайл „тигър-нос“ като решетка, а вентилационните отвори на външните краища на таблото дори отразяват формата на фаровете. Широката хоризонтална равнина на арматурното табло увеличава усещането за пространство, като в сърцето си поставя технология и ергономичност. Таблото е леко наклонено към водача за лекота на използване, а „плаващ“ HMI (интерфейс човек-машина) седи в центъра на таблото. Системата за инфоразшиване със сензорен екран води до по-малко бутони на таблото и въвежда контролите на кабината нагоре в естествената линия на видимост на водача. Устройствата за отопление и вентилация на Kia Stonic се намират под сензорния екран и работят с големи, ясни ротационни клавиатури. Интериорът предлага на купувачите колкото се може повече възможности за персонализиране като екстериора, с избор на четири цветни пакета: сив, бронзов, оранжев и зелен. Всяка от четирите опаковки въвежда набор от цветни отпечатъци на касата и тапицерията. Определянето на цветови пакет добавя и спортен волан D-cut с плоско дъно.

Kia-Stonic-2018-1280-6eКабината предлага достатъчно пространство за шофьора и пътниците, с разстояние от седалката до тавана 1070 и 850 мм за пътниците отпред и отзад, и водещото в класа пространство за рамо от 1375 и 1355 мм. Освен това воланът D-cut и повдигнатата, плоска основа на таблото за управление създават достатъчно място за коленете на предните пътници. Резервоарът за гориво се намира под задната пейка, за да осигури на задните пътници достатъчно пространство за краката и ниско седящо място. Други елементи на кабината на Stonic са проектирани да осигуряват практични и интелигентни складови площи. С наклонените задни седалки, Stonic предлага на собствениците си капацитет от 1155 л.

Новият B-SUV на Kia

има система за инфоразвлекателни системи, която безпроблемно съчетава функционалността на смартфона с контрола на ключовите функции на автомобила. Големият 7.0-инчов тъчскрийн в центъра на арматурното табло осигурява контролния панел на Kia Stonic. Системата се продава стандартно с Apple CarPlay ™ и Android Auto ™, предлагайки пълна функционалност за смартфони и позволяваща на потребителите да имат достъп до приложенията си и да пренасят поточно музика в движение. Съществуват клавишни и гласови контроли, както и опция за навигация и цифрово радио DAB. USB портовете в предната част на кабината позволяват на потребителите физически да се свързват и зареждат мобилни устройства.

Kia Stonic се предлага с помощта на Kia Connected Services, задвижвана от TomTom®. Незадължителният пакет за свързване включва актуализации на трафика на живо, местоположение и сигнали за скорост на камерата, търсене в района на търсене и прогноза за времето. Kia Connected Services е на разположение безплатно за седем години след покупката на автомобила. Подобно на другите модели Kia, Stonic се предлага с широка гама от технологии, проектирани да увеличат комфорта и удобството. Те включват: отопляеми предни седалки и волан; аудиосистема с шест високоговорителя; автоматичен круиз контрол; електрохромно огледало за обратно виждане; интелигентен ключ с бутон за включване / изключване на двигателя; камера за обратно виждане; напълно автоматична климатизация; дъждоустойчиви чистачки на предното стъкло; и Автоматично осветление с висока яркост

Голяма част от корпуса на новия B-SUV

е съставен от Advanced High Strength Steel и разполага с 98 метра структурно залепващо заваряване, което допълнително повишава твърдостта и безопасността. Stonic е оборудван и с шест въздушни възглавници, в зависимост от пазара (шофьор, пътник, страни и завеси), както и точки за закрепване на детски седалки ISOFIX в задната кабина. Kia Stonic се предлага с подбор на най-новите системи DRiVE WISE Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) за подобряване на активната безопасност. ADAS е разработена, за да помогне на шофьорите да останат в безопасност в контрола на превозното средство, като същевременно осигуряват интуитивно ниво на помощ, за да избегнат потенциални опасности. Технологиите на ADAS, които се предлагат в Stonic, включват: Предотвратяване на сблъсъка (FCA) с разпознаване на пешеходци; Предупреждение за сблъсък със сляпо петно (BCW) с предупреждение за сблъсък със задния кръстосан трафик (RCCW); и Предупреждение при напускане на лентата (LDW).

Kia Stonic също предлага опция за Предупреждение на водача (DAW) за борба с разсеяното или сънливо шофиране. В Европа умората на водача се смята за ключов фактор за до една четвърт от всички фатални пътнотранспортни произшествия на континента. Системата следи редица входове от автомобила и шофьора и с предупредителен звънец показва, ако усети прекъсване на концентрацията от водача. Подобно на всички модели Kia, Kia Stonic е оборудван със стандартни VSM и ESC, осигуряващи стабилност при спиране и завиване, ако автомобилът установи загуба на сцепление.