Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

BMW 225xe iPerformance (2019)

За тези, които искат да завършат пътуването си както с нулеви местни емисии, BMW-225xe_iPerformance-2019-1024-03така и с удоволствието от шофирането, характерно за BMW, BMW 225xe iPerformance предлага комбинация от спортност, икономичност и ежедневна използваемост. Електрическият задвижващ механизъм  предлага електрически пробег от 45 километра и се слива с трицилиндровия двигател на BMW TwinPower Turbo, който осигурява спортни характеристики и дълъг обхват при продължителни пътувания, очаквани от двигател с вътрешно горене.

Задвижването се състои от два компонента. Двигателят, трицилиндров – с мощност 136 к.с. с технологията BMW TwinPower Turbo има 1.5-литров работен обем и предава силата си на предните колела чрез шестстепенна трансмисия Steptronic. Електрическата страна на движението се управлява от електрически мотор с мощност от 65 кВт / 88 к.с., задвижващ задните колела. Комбинираната мощност от двата модула осигурява мощност от 224 к.с. и максимален въртящ момент до 385 Нм, което отваря възможността  за спортно представяне.

Всъщност BMW 225xe iPerformance спринтира от 0 до 100 км в час за 6.7 секунди, а електрическият тласък също дава на шофьора допълнителен буфер за безопасност при изпреварване на селските пътища например. Освен това, подаването на електрическа мощност през задния мост се съчетава с вграденото задвижване на предните колела на автомобила, за да създаде електрифицирано задвижване на четирите колела и по този начин осигурява изключителна сцепление при неблагоприятни атмосферни условия.

BMW-225xe_iPerformance-2019-1024-28Електрическият мотор се захранва с енергия от литиево-йонна батерия, разположена в пространството под задната седалка. Самата електрическа задвижваща система се намира под пода на багажното отделение, което гарантира, че няма практически въздействие върху капацитета на багажника. Батерията има капацитет от 7,6 kWh, от които 6,1 kWh е използваема. Това води до електрически обхват до 45 км (28 мили). Обаче, както и възможността за къси разстояния в града с нулеви местни емисии, електрическата задвижваща система също така дава възможност да се насладите на преимуществата на електрическото захранване по трасетата и магистралите благодарение на максимална скорост от 125 км в час. Комбинираният разход на гориво е 2,5-2,3 литра на 100 километра, което се равнява на емисиите на CO2 от 57-52 грама на километър.

В допълнение към настройките SPORT, COMFORT и ECO PRO, предлагани от BMW-225xe_iPerformance-2019-1024-3aпревключвателя BMW Driving Experience Control, BMW 225xe iPerformance също има няколко други режима; AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE и SAVE BATTERY могат да бъдат избрани чрез бутона eDrive в централната конзола. AUTO eDRIVE е настройката по подразбиране, активирана всеки път, когато автомобилът е стартиран. В този режим системата гарантира, че двигателят с вътрешно горене и електрическият двигател работят заедно възможно най-ефективно във всички ситуации на шофиране. Пълната електрическа максимална скорост тук е 80 км в час. Настройката MAX eDRIVE ускорява нещата малко, позволявайки на водача да достигне само 125 км в час.

BMW-225xe_iPerformance-2019-1024-25Режимът SAVE BATTERY междувременно позволява нивото на зареждане на батерията с високо напрежение да се поддържа или дори да се допълва, ако е спаднало под 50%. Това има особен смисъл, ако водачът се стреми да спести капацитета на батерията, за да се движи из града  тихо и без емисии. Друга помощна възможност, когато става дума за икономия на гориво, е осигурена от BMW ConnectedDrive, която в серия 2 Active Tourer с eDRIVE обединява усилията си с проактивно управление на енергията и също така взема под внимание профила на шофиране и маршрут за използване на plug-in хибридното задвижване система изключително ефективно.

BMW 225xe iPerformance може да зарежда батерията си до известна степен чрез възстановяване, т.е. регенериране на спирачната енергия по време на пътуване. Собствениците ще имат нужда от около два и половина часа, за да заредят напълно литиево-йонните клетки от стандартен домашен електрически контакт, като използват стандартен кабел за зареждане. По-бързо зареждане е възможно от BMW i Wallbox, която може да допълни батерията за около час и половина.

Приложението BMW ConnectedDrive и приложението ChargeNow правят бързи и лесни откривания и използване на обществени станции за зареждане, докато картата ChargeNow позволява безкасово плащане.