Архив

Щатът Калифорния

В края на януари 2018-та  калифорнийският губернатор Джери Браун обяви поредица от нови изпълнителни разпоредби, които да накарат щата да разполага с 5 млн. електрически автомобила до 2030 г.

Най-амбициозната цел за нулеви емисии в САЩ, но достатъчно ли е?

Това е актуализация на целта на щата да разполага с 1.5 млн. превозни средства с нулеви емисии до 2025 г.California Gov

С целта администрацията предлага също така нова „осемгодишна инициатива за продължаване на държавните преференции за чисти превозни средства и стимулиране на повече инфраструктурни инвестиции“. Отстъпката вече включва плащане до $2500 при закупуването на нови електрически автомобили, а инфраструктурните инвестиции ще представляват инициатива от 2,5 млрд долара, за да донесат 250 000 станции за зареждане на превозни средства и 200 водородни бензиностанции в Калифорния до 2025 г.

Щатът вече води в страната както за приемането на електрически автомобили, така и за броя на общите станции за зареждане.

Твърдят, че имат 350 000 „превозни средства с нулеви емисии“ днес, а новите продажби представляват приблизително 5% от всички продажби на нови автомобили в Калифорния.

Но последната статистика е най-важната. Калифорния има 2 млн. продажби на нови автомобили годишно и сега само 5% са електрически (и те броят PHEVs).

Пет милиона EV до 2030 г. биха означавали, че около 30% от общия автомобилен парк на щата ще бъде електрифициран, но това не е страхотно измерение.

Пет процента не е лошо в САЩ, но ако Калифорния наистина иска да бъде лидер при EV, наистина трябва да има по-голям дял на продажби – като Норвегия, която вече е с над 50%.

Обмисля се вече съчетаване на стратегията с цел да достигнат до 100% от продажбите на нови автомобили да бъдат електрически до 2040 г….