Архив

Audi RS3 Sportback 2018

Новият Audi RS3 Sportback допълва спортния авангард на автомобилния производител от Audi-RS3_Sportback-2018-1280-01Инголщат в компактния сегмент. След световната премиера на седана RS3 на автомобилното изложение в Париж през 2016 г. Audi RS3 Sportback направи своя ход на Международното автомобилно изложение в Женева през 2017 г. С най-мощния петцилиндров двигател в света, изключителната динамика и още по-отчетлив външен вид, автомобилът предлага емоционално шофиране.

„Audi RS3 Sportback предлага на нашите клиенти атрактивно представяне в света на RS“, каза Стефан Уинкелман, главен изпълнителен директор на Audi Sport GmbH.  „От 2011 г. спортният компактен модел се оказа изключително успешен на пазара, а с новия петцилиндров двигател Audi RS3 Sportback е начело на класа си и продължава този силен опит“.

За впечатляващото представяне на Audi RS3 Sportback е

 

най-мощният петцилиндров двигател в света

 

– 2.5 TFSI. Той осигурява 400 к.с. мощност – с 33 к.с. повече от предшестващия двигател – и е с 26 кг по-лек, благодарение на алуминиевия картер. Неговият максимален въртящ момент от 480 Nm  е на разположение при скорости на двигателя до 1700 об./мин и остава постоянен до 5850 об./мин. Така RS3 Sportback ускорява от 0 до 100 км  в час за 4.1 сек. Ефектът от тази изключителна теглителна сила се усилва от петцилиндровия несъмнен звук, който идва от това, че запалването се редува между непосредствено съседни цилиндри и широко разположени такива. При поискване, Audi ще увеличи електронно ограничената максимална скорост от 250 км в час до 280 км в час.

За по-добра подготовка на сместа, новият 2.5 TFSI двигател използва двойно инжектиране в смукателния колектор и в горивните камери. От страната на отработените газове системата Audi valvelift контролира продължителността на отварянето на клапана в зависимост от оборотите на двигателя и скоростта му – за умерен разход на гориво при ниско и частично натоварване, както и по-спонтанна реакция на газта и високо ниво на теглителна мощност при пълно натоварване. В новия европейски цикъл на шофиране RS3 Sportback използва 8.3 л гориво на 100 км, което е равно на 189 грама CO2 на км.

Audi-RS3_Sportback-2018-1280-0eДвигателят със седемстепенна трансмисия и двоен съединител S tronic и

 

постоянното задвижване на четирите колела quattro

 

пренасят силата на петте цилиндъра на пътя. И електрохидравличният многопластов съединител разпределя движещия се въртящ момент променливо между осите. Колкото по-спортна е шофирането, толкова по-бързо и по-често голяма част от въртящия момент достига до задния мост. Управлението на quattro е интегрирано като стандартна характеристика в динамичната система за управление Audi drive select, както и управлението, S tronic, управлението на двигателя, регулируемите изпускателни клапи и опционалното RS спортно окачване с адаптивен контрол на амортисьорите.

Водачът може индивидуално да променя действието на тези компоненти между три режима – комфорт, автоматично и динамично. Манипулацията се усъвършенства с помощта на електронното управление за стабилизация (ESC) със селективен контрол на въртящия момент и спортния режим, специално настроен за RS.

 

Заедно с прогресивното кормилно управление,

 

четириточковия заден мост и плътното окачване, намалени с 25 милиметра спрямо A3, RS3 Sportback съчетава очарователна динамика и превъзходна стабилност. В сравнение с A3, траекторията на предния мост на RS3 Sportback е по-широка с 20 мм – и арките на колелата съответно се разширяват. Стандартно Audi включва 19-инчови лети джанти и 235/35 гуми, както и спирачни дискове с диаметър 310 мм. Като алтернатива клиентите ще могат да избират керамични дискове от въглеродни влакна отпред. На задната ос се използват спирачни дискове с диаметър 310 мм.

От външната страна, Audi RS3 Sportback демонстрира своята мощ под формата на поразителен Singleframe с гланцирана черна решетка от пчелна пита, големи вентилационни отвори и ъглови первази. Преосмисленото острие в бронята дава предния край дори по-широк облик. В краищата си образува тесни, изправени фунии. Светодиодните фарове със специален подпис на осветлението са стандартни, а Audi предлага като опция матрични LED светлини. В задната част е стилен RS спойлер на покрива, а дифузерната вложка и големите овални тръби за изпускателната система на RS, със сигурност ще обърнат главите навсякъде.

Логото Quattro в долната част на Singleframe е довършително докосване до динамичния външен вид, както и емблемата RS3 на решетката от пчелна пита и на багажника.Audi-RS3_Sportback-2018-1280-07

 

Централно разположената информационна система

 

на шофьора включва индикатор за повишаване на налягането, маслен термометър и таймер.. Напълно дигиталната Audi виртуална пилотска кабина показва данните за системата за инфотейнмънт и се предлага като опция. Специалният екран на RS премества тахометъра в центъра, показвайки от двете страни показанията за въртящ момент, сила и налягане в гумите. Когато предавката работи в ръчен режим, скала с цветен фон изисква водача да използва лоста на волана или скоростния лост, за да се придвижва по-бързо при достигане на максимални обороти.

RS3 Sportback е оборудван със спортни седалки в черна фина кожа Nappa. RS спортни седалки с по-профилирани профили и интегрирани облегалки за глава за шофьора и пътника на предната седалка се предлагат като опция. Емблемите на RS са върху облегалките на седалките. Спортният кожен волан RS е с плоско дъно и разполага с бутони за управление на системата за инфоразвлекателни системи. Главният контролен елемент е ротационният  бутон на конзолата на централния тунел. Тъчпадът може да бъде интегриран в неговата повърхност като опция, което позволява на водача да превърта, да мащабира и да въвежда текст. Също така е включена функция за свободно търсене на текст, която автоматично завършва входа на потребителя след въвеждането само на няколко букви. Гласовият контрол може да обработва потребителски въпроси и команди, формулирани на ежедневния език.

 

Audi-RS3_Sportback-2018-1280-10Когато става въпрос за инфотейнмънт,

 

RS3 Sportback е изключително универсален. Един LTE модул включва услугите на Audi connect, включително навигация с Google Земя и Google Street View, както и информация за цените на горивата, времето, пътуванията и трафика. Приложението за свързване на Audi MMI позволява на потребителите да прехвърлят календарите си за смартфони в системата MMI.

Драйверите могат също така да изпращат на навигационната система дестинации от Google Карти и специални местоназначения, а също и поточно предаване на музика от интернет. Apple Car Play и Android Auto могат да бъдат използвани за незабавно въвеждане на избрани приложения на бордовия екран, за нуждите на телефон, навигация и музика.

Освен това навигационната система включва Wi-Fi гореща точка, която позволява на пътниците да свързват мобилните си устройства с интернет. Други акценти включват телефонната кутия Audi, Bang & Olufsen Sound System със 705 вата мощност и много системи за помощ на водача.

 

При бавно движещ се трафик

 

до 65 км в час, напр., подпомагането на задръстванията поддържа автомобила на безопасно разстояние от предната част на автомобила и може бързо да поеме управлението. Също така нови в Audi RS3 Sportback са аварийното подпомагане, което автоматично спира колата, ако е необходимо.

Поръчките за Audi RS3 Sportback и RS3 Sedan бяха приети в Европа от април 2017 г. под знака Audi Sport; пускането на пазара последва през август 2017 г. Базовата цена за Audi RS3 Sportback е 54 600 евро, а Audi RS3 Sedan е на стойност 55 900 евро.

 

Източник: netcarshow.com