Volvo 264TE
Volvo 264TE беше удължена лимузина вариант на Volvo 260. „Те“ следва да се чете Top Executive. Моделът е произвеждан през 1975-1981 г. Той т е особено популярен в Източна Германия, където е продаден в над половината от производството. Наред с другите неща, той е подготвен за мобилния телефон в задната част на централната конзола.
Най-известният собственик е източно германският лидер Ерих Хонекер, но моделът се използва и от други на власт от елита на страната. Volvo 264 TE и други модели на Volvo, закупени от ГДР са използвани като държавни коли на висши партийни членове и други на най-високо равнище в страната.
Моделът е построен от италианския Bertone и Ingve Nilsson Body AB в Ланхолм, също е построена рядко срещана Landaulet версия. Една от тях е в момента в музея в Берлин Историята на Берлин.
Автомобилът отговаря на изискванията за комфорт, надеждност и безопасност, по отношение на които не се допуска и най-малката компромис. Притежава истинско качество във всички детайли, които окото не могат да видят.
Комфортът в Volvo Top Executive е в свой собствен клас. Широко отварящите врати позволяват лесно влизане и излизане. Меката, релаксираща плюшена тапицерия прави пътуването удоволствие. A стерео радио с четири високоговорителя и отделен контрол на обема данни за пътниците на задната седалка е по подразбиране.Колата е с климатик и е лектрическо задвижване. Има две допълнителни сгъваеми седалки в задната част.
И тъй като тази версия е 70 сантиметра по-дълга от волвото 264 GLE, има изобилие от място за до шест пътници. Сгъваемият подлакътник на задната седалка може да бъде оборудван с телефон. Моделът е оборудван с един наистина мощен, напълно надежден и с тиха работа V6 двигател. Той има превъзходна мощност при всякакви скорости. Всичко това го прави идеален автомобил за бавно, достойно пътуване на важна персона.
Моделът притежава 3-степенна автоматична трансмисия Има преобразувател на въртящия момент и. Това е една изключително сигурна кола с много силно шаси и ударопоглъщащи предна и задни деформиращи се зони, които осигуряват висока степен на защита при катастрофа. Пространството за пътници е изработено във формата на стоманена клетка и от двете страни засилване със стоманени елементи във вратите. Има двукръгова система дискови спирачки.
Двигателят с алуминиева глава и горни клапани V6 е от 2664 кубика, 148 к.с. при 5700 об./мин, с макс. въртящ момент 218 Нм при 3000 об./мин. Ползва се бензин 98 октана. Има 60 л резервоар.
Автомобилът е с 3340 мм база, дължина 5578 мм и тегло празен 1635 кг, пълен – 2018 кг.