Архив

Smart Fortwo electric drive

Производител на Smart Fortwo Electric Drive  е Daimler AG. Нарича се още Smart ED . Това е вариант на батерийно електрическо 1024px-2013_Smart_Fortwo_Electric_Drive_--_2012_NYIASпревозно средство на градския автомобил Smart Fortwo, по-рано продаван като Smart Fortwo EV.

Изпитанията започнаха в Лондон със 100 бройки през 2007 г. Второто поколение беше представено през 2009 г. и е налично на 18 пазара по целия свят за лизинг или чрез услугата carsharing Car2Go в избрани градове с доставка на над 2300 бройки. Версия близо до производство беше представена на автомобилното изложение в Франкфурт през септември 2011 г.

Доставките на трето поколение Smart стартираха в САЩ и Европа от май 2013 г., а Smart планира да произвежда електрически автомобил с масово производство на 30 пазара в цял свят. Повече от 8 800 единици от второто и третото поколение Smart ED са продадени в Северна Америка и Европа между 2009 г. и юни 2014 г., от които над 6500 са варианти от трето поколение.

Първите автомобили с електрическо задвижване бяха модифицирани от Zytek Electric Vehicles. Те се задвижваха от заден мотор, задвижващ задните колела. Превозното средство работи на 13,2 киловатчаса на натриево-никелови хлоридни Zebra батерии.

Мощността на електродвигателя бе 30 кВт (41 к.с.). Пробегът бе 110 километра (68 мили). Времето за зареждане (на 80%) бе четири часа. Времето за зареждане до 100% бе осем часа. Най-висока скорост бе 120 километра в час (75 мили в час).

Второто поколение бе въведено през 2009 г. на 18 пазара с цел да се събере опит за това как клиентите използват и зареждат електрически автомобили. Daimler първоначално планира да построи 1000 автомобила, но тъй като търсенето надхвърли очакванията на компанията, бяха произведени над 2000 автомобила Smart Fortwo с електрическо задвижване. Електромобилите бяха на разположение за лизинг или чрез услугата carsharing Car2Go в Сан Диего, Амстердам и Ванкувър. Производството на Smart Fortwo с електрическо задвижване от второ поколение започна през ноември 2009 г. в Smartville, Хамбах, Франция. Устройствата Smart ED имат литиево-йонна батерия, осигурена от Tesla Motors с капацитет от 14 киловатчаса (50 MJ). Диапазонът на напълно заредената батерия достига до 135 километра по цикъла NEDC.

800px-Smart_ED_charging_WAS_2011_1124Като част от триетапната програма за разгръщане, втората фаза започна с тестването в Берлин през декември 2009 г. със 100 единици от 300, които ще бъдат разположени в Германия. За втората фаза са произведени 1500 бройки, които през първото полугодие бяха тествани в Хамбург, Париж, Рим, Милано, Пиза, Лондон, Англия Мидландс, Мадрид, Цюрих, Португалия, Дания, Чехия, Австрия, Белгия и Холандия. През октомври 2010 г. бяха предоставени 250 единици за полеви тестове в няколко града в Съединените щати. Тестването също бе проведено в Канада; И през 2011 г. на някои пазари в Азия.

Фаза трета от програмата е масовото производство, което трябваше да започне с моделната 2012 година. В Съединените щати продажбите трябваше да започнат през 2012 г. с моделната година 2013. През юли 2011 г. бе постигнато споразумение между Daimler AG и Robert Bosch GmbH за разработване и производство на иновативни тягови двигатели за електрически превозни средства. Въз основа на това съвместно предприятие Daimler планираше да използва усъвършенстваните тягови двигатели с новото поколение Smart електрически задвижвани автомобили, които да се продават през 2012 г.

Мощност при това поколение беше 55 кВт (74 к.с.), въртящият момент: 130 Нютон метра. Най-високата скорост бе 125 км / ч (78 мили / ч) Ускорението от 0 до 100 км / ч ставаше за 11,5 секунди и 0 до 60 км / ч за 5 секунди. Капацитетът на батерията бе 17.6 kW · h литиево-йонна батерия от Deutsche ACCUmotive. Пробегът бе 145 км (90 мили)

Всички модели от четвърто поколение се предлагат с електрическо задвижване и батерия с мощност от 17.6 кВт, което осигурява диапазон от 100 мили. Зарядът е 7 кВт. Кабриолетът Smart ED е първият електрически кабриолет за производство в света.