Архив

Mercedes-Benz 300 Adenauer

Mercedes-Benz 300/300 S Mercedes Benz 300 Limousine е кола от луксозен клас, която се пуска като 4-врати1280px-Mercedes_Benz_300_Limousine_front_20110611 седан, 4-врати Phaeton, 4 врати кабриолет, 4-врати лимузина, 2 врати купе и 2 врати кабриолет. Двигателят е отпред, задвижващи са задните колела. Платформата е Mercedes-Benz W186/188/189, двигателят – 2996 куб.см. I-6, SOHC. Предаването е с 4-степенна, ръчна или 3-степенна автоматична скоростна кутия.

Междуосието, в зависимост от шасито, е  W186: 3050 мм, W189: 3150 мм и W188: 2900 мм. Дължината съответно за  W186 е  4950 мм, за W189 – 5190 мм и за W188 – 4700 мм. Ширината също е различна – при  W186: 1 840 мм, при W189 и при W188 – 1860 мм, височината също варира – W186: 1640 мм, W189: 1620 мм и при W188: 1510 мм. Теглото съответно е на W186 – 1780 кг, на W189 – 1950 кг и на W188 – 1760 кг.

Mercedes-Benz Type 300 (шаси кодове W186, W188, W189) са най-големите и най-престижни модели през 1950-те години. Подобно на върха на днешния S-Class, 300 са елегантни, мощни, ексклузивни и скъпи.

1955 Mercedes Benz 300 B burgundy 005С четири врати 300, 300B, 300C (шаси с код 186) и последващите 300D (шаси с код 189) модели  са често по-нататък наричани Adenauer, след като Конрад Аденауер, първият канцлер на Федерална република Германия, през 1949-1963 г. използва шест кабриолета, с твърд таван, и др. по време на неговия мандат.

Тези големи седани и кабриолети включват много луксозни функции. Опции като Becker радио, VHF мобилен телефон, диктофон са насочени към бизнес мъжете и политиците. Сред функциите в „парадните автомобили“ на канцлера Аденауер има пишещи бюра, сирени, завеси, разделителни прегради, електролюкове и половин покрив Landaulet конфигурации.

С четири врати „W186“ Тип 300 – 1951-1957 г., стартира през април 1951 г.  от Frankfurt Motor Show и влиза в серийно производство през ноември 1951 г. Той притежава модернистична каросерията с доказано X-шаси Mercedes. Изцяло новият линеен 6-цилиндров 3.0 L (2996 куб. см) двигател с алуминиева глава е свързан с 4-степенна изцяло синхронизирана механична скоростна кутия. Twin карбуратори Solex дават възможност да произвежда 115 к.с. Двигателят е проектиран да служи продължително при трудни условия. Автомобилът може да поддържа максимална скорост продължително време. Има централно смазване, а на задното окачване – бар срещу усукване. Отпред има триъгълни носачи, спирални пружини и стабилизираща щанга. Спирачките са хидравлични барабанни навсякъде. Type 300 във вариантите си като лимузина и кабриолет предлага места за шестима пътника.

6214 коли салон и 591 кабриолет са били произведени до септември 1955 г. (включително 300B).1024px-Mercedes-Benz_300S_Roadster_1953

Type 300B (W186 III) е въведен през март 1954 г., като добавя вакуум-асистирани спирачки и електровентилация на прозорците на предните врати. Мощността на двигателя се вдига до 125 к.с. чрез различни карбуратори Solex и по-висока степен на сгъстяване (7.5:1 вместо 6.4:1).

Type 300c (W186 IV) прави своя дебют през септември 1955 г., като добавя  по-голям заден прозорец и възможност за автоматична 3-степенна скоростна кутия. Задният  мост е с независимо окачване. Специален модел Innenlenker (наричан още Type 300 Lang) лимузина е с 20 см по-дълго междуосие и става достъпна от юли 1956 г.

Докато Cabriolet D е отменен след юни 1956 г. (51 пуснати), салонът остава в производство до юли 1957 г., с 1432 произведени.

Въведеният през август 1957 г. 300D – W189: 1957-1962 г., е приемник на 300c, с по-дълго междуосие, впръскване на горивото, както и с уникална конфигурация с твърд покрив, която го трансформира във файтон.

Допълнителните 4 инча на колесната база дават  по-голямо пространство за краката отзад  и са равни на това на дълго междуосие модела Rolls-Royce Silver Cloud. Използвайки двигател с впръскване Bosch на 300 SL спортни автомобила, 300D произвежда 180 к.с.  при 5500 об. Автоматичната скоростна кутия е стандарт. Силови спирачки, хидравличен волан, и Artic-Kar климатик  са добавени като опции.

mercedes-benz-300d-8Общо 3077 300D модели се произвеждат до края на март 1962 г., заедно с 65 специално на 300D-базирани Cabriolet D. След известно първоначално припокриване с по-малките, с по-съвременен стил W112 шасита 300SE, 300D в крайна сметка е заменен като флагман на MB от 600 Pullman „Grand Mercedes“.

Ръчно изработеният с две врати Mercedes-Benz „W188“ Тип 300 S – 1951-1958 г., дебютира на Салона в Париж през 1951 г. Type 300 S идва като 2+2 купе, кабриолет (с барове Landau) (официално Cabriolet A), или роудстър. Въпреки, че е механично подобен на W186, допълнителната изработка, визуалната елегантност, и 50% по-високата цена издигат W188 до върха на ерата на луксозни автомобили. 7.8:1 компресия и тройни карбуратори SOLEX вдигат максималната мощност на двигателя до 150 к.с. при 5000 об.

От месец юли 1952 г. до август 1955 г., са били произведени общо 216 купета, 203 Cabriolet, както и 141 Roadster. При W188 II Type 300 Sc има инжекцион и мощността се вдига до 175 к.с., има независимо задно окачване и чифт лайсни на капака. Пуснати са само 98 купета, 49 кабриолета и 53 Roadster до април 1958 г.