Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Руският проект „Кортеж“

„Кортеж“ е неофициалното название на специално разработения автомобил от представителен клас за пътуване кортеж2на Президента на Руската Федерация. Официалното название е „Единна модулна платформа“. Обявено беше, че автомобилът ще се пуска под марката Aurus, образувана от началните слогани на думата Aurum (лат. злато) и Russia (лат. Русия). Съдействие на НАМИ и помага при разработката на реализацията на автомобилите компанията Sollers.

До 2000-ната година за превоз на държавните лидери се използваха съветските/руските лимузини ЗИЛ-41047. После за такива превози на руското ръководство започнаха да се ползват автомобили Mercedes-Benz.

Проектът се разработва от 2012 г. и включва създаване на премиум автомобили за първите персони, а също така – вседеход и микробус. Производството започна през 2017 г.  Обемът на бюджетните инвестиции в „Кортеж“ по данни на в. „Коммерсант“, се оценяват на 12,4 млрд рубли до 2017 г. включително. През 2016 г. от бюджета са отделени 3,61 млрд рубли.

кортеж1С разработката на президентската лимузина се занимава НАМИ при поддръжката на Министерството на промишлеността и търговията на Руската Федерация. Официалният дебют на лимузината се очаква в началото на 2018 г.В рамките на проекта се планира да се създаде платформа за автомобили Кросоувъри и миниванове от проекта в небронирана версия постъпват в свободна продажба в серия от 250-300 бройки през 2018 г. Вседеходите „Кортеж“  ще се сглобяват в мощностите на Уляновския завод, произвеждащ УАЗ и влизащ в групата Sollers, с която се водят преговори за организиране на производство и на микроавтобуси.

Подписаното разпореждане на 13 септември 2013 г. № 1642-р позволи на НАМИ да сключи контракт без провеждане на конкурс: ФГУП НАМИ се явява единствен изпълнител на държавната поръчка за изпълнение.

На 20 ноември 2017 г. беше обявено началото на сглобяването на първите  14 автомобила от проекта. Първите машини са предадени през декември. Според  източници в началото на 2018 г. са произведени вече първите 18 автомобила, а до края на годината те ще бъдат 70.кортеж

Очаква се, че свободната продажба на лимузините ще започне на цена 6-7 млн. рубли през 2019 г.

Ще бъдат достъпни няколко модификации на силовия агрегат, разработен от НАМИ, в това число:

4-цилиндров двигател с мощност 250 к. с.

8-цилиндров с мощност 650 к. с. (съвместно с Porsche Engineering)

12-цилиндров 850 к.с. турбирован мотор

6-цилиндров дизел (за вседехода).

Всички автомобили ще бъдат окомплектовани с 9-степенна автоматична скоростна кутия.

2413921 18.04.2014 Салон макета автомобиля, разработанного в рамках проекта "Кортеж", в Центральном научно-исследовательском автомобильном и автомоторном институте (НАМИ). Сергей Субботин/РИА Новости

Автомобилите ще се предлагат в продажба по равнище на обзавеждане в 5 ценови категории:

Сегмент     Близък аналог     Цена, руб   Годишно производство.

„Бизнес“    Mercedes-Benz ML        2–3 млн.    10–20 хил.

„Премиум“          Mercedes-Benz 500, GL          3–5 млн.    3–5 хил.

„Лукс“        Mercedes AMG, Porsche         5–10 млн.

„Лъксъри“ Rolls-Royce Ghost, Bentley Flying Spur    10–20 млн.       500

„Ексклюзив“       Bentley Continental GT          от 20 млн. 50–100

Руските премиум автомобили ще бъдат по-евтини от вносните аналози. За ориентир трябва да се вземат премиум автомобилите на руския пазар, като има  15% дисконт от тази цена.

Планират всяка година обем на производството на автомобили по проекта „Кортеж“ до повече от 1000 машини след 2020 г.

На 30 януари 2018 г. станаха известни и последните подробности.15824

Части, възли и агрегати за производството на автомобилите от проекта „Кортеж“ ще доставят 147 производители, 74 от които са руски, става ясно от списък със снабдителите, публикуван от информационна агенция RMS. Едно от ключовите условия, заложени при обявяването на амбициозната програма за нов автопарк за руския държавен елит, бе максимална независимост от чуждестранни компании, припомня „За Рульом“. От списъка не става ясно кой ще доставя оборудването за двигателите и автоматичните скоростни кутии, макар първоначално да бе обявено, че те ще се произвеждат от московската компания КАТЕ.

Руските фирми, които ще снабдяват поточните линии на „НАМИ-Авто“ (съвместно предприятие на 640_37399ab2101c4839ed39be218fab5be1Централния научноизследователски автомобилен институт на Русия и избраната за промишлен партньор московска фабрика Sollers), са добре познати доставчици на части за сглобяваните в Русия автомобили и вторичния пазар.

Стъклата за цивилните версии на Путимобила ще се произвеждат от AGC Glass Russia, която ще се заеме също така с разработката на прожекционния дисплей и многодиапазонната антена. Известната в родината си „КиК“ ще доставя летите джанти, а за гумите отговаря НТЦ Кама от Нижнекамск. Сред останалите руски доставчици са „Русская кожа“ (тапицерии), Белебеевский завод „Автонормаль“ (пружини), „Автокомпонент“ (брони, корпуси на въздушни филтри, резервоар и странични огледала), „Красноярский металлургический завод“ (части за шасито и носачи), „Стандартпласт“ (шумо- и виброизолация), „Металлопродукция“ (подкалникови кори) и др.