Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

DAF 33, 44 и 46

На днешното поколение е малко известно, че популярната фирма за производство на камиони – DAF, през 1024px-Daf1060-е и 70-е години на миналия век произвеждаше и леки автомобили от клас супермини. Сред тях бяха моделите Daffodil, 33, 44, 46 и някои др.

DAF 33 се пускаше като 2 врати седан, 2 врати пикап и 2 врати ван. Имаше предно разположен двигател и задни двигателни колела. Двигателят беше боксер, с два цилиндъра и обем 746 куб.см. Много характерно за тези автомобили беше безстепенното предаване Variomatic. Междуосието на модела беше 2057 мм, при обща дължина на автомобилчето само 3632 мм, ширина 1448 мм и височина 1384 мм.

Моделът се произвеждаше в Айндховен, Холандия, между 1967 и 1974 г. Външно и технически колата се различава малко от своя предшественик, DAF Daffodil. По-луксозен вариант става достъпен през 1969 г. След това колата се променя много малко: въпреки това, 6 волтовата електрическа система е заменена с 12 волтова през 1972 г.

DAF 44 се прави в периода 1966-1974 г., този път – в Борн, също Холандия, като 2 врати Saloon и 2 врати Estate. Това е вече малък семеен автомобил. Разположеният отпред двигател е вече от 844 куб.см. плосък 2-цилиндров. Има отново предаване Variomatic. Междуосието е по-голямо от при предишния модел – 2248 мм при обща дължина на автомобила 3848 мм, ширина 1537 мм и височина 1391 мм, собственото тегло е 724 кг. Дизайнер е известният Джиовани Микелоти.

1280px-DAF_44Това е първата кола правена в нов завод на компанията в Роден в Лимбург. За разлика от DAF 33 двигателят е по-мощен, като диаметърът на цилиндрите остава същият непроменен 85,5 мм, но ходът се повишава на 73,5 мм и работният обем се увеличава. Мощността от 28 к.с. става 34 к.с. Степента на сгъстяване остава достатъчно ниска, за да се позволи използването на сравнително ниско октаново гориво. Спирачките остават изцяло барабанни. Резервното колело се съхранява под предния капак, което оставя достатъчно място за багаж отзад.

Производството приключва през ноември 1974 г., след като 167 902 коли са били построени. След като  44 се заменя със краткотрайното DAF 46, то  продължава да бъде на разположение за известно време.Daf_46_v_sst

Следващият DAF 46 се сглобява също в Айндховен, Холандия, има двигателя на 44. Междуосието  2248 мм, дължината –  3848 мм, ширината – 1530 мм и височината –  1445 мм, собственото тегло – 724 кг.

През февруари 1976 г., при стартирането на Volvo 66 (бившото DAF 66), е обявено, че DAF 46 ще бъдат премахнати през 1976 г.

DAF 46 е с мокет и накланящи се седалки. Той също има нов дизайн на скоростния лост и допълнително монтирани предупредителни светлини. Задната ос е де Дион. Отчетите показват, че DAF 46 има по-безопасно боравене от своя предшественик, но ускорението е все пак значително по-бавно.

Общо 32 353 DAF 46 са произведени.