Wolseley 6/99 и 6/110
Wolseley 6/99 е последната голяма Wolseley кола. Оформено от Pinin Farina с допълнения от персонала стилисти на BMC, основното превозно средство също се продава под модели от две други марки на BMC като Austin A99 Westminster и Vanden Plas Princess 3- Litre.
Производството започва през 1959 г. и колите са актуализирани и преименувани за 1961 г. Wolseley остава в производство като Wolseley 6/110 до 1968 г. Много полицаи разглеждат 6/110 като най-добрите „районни коли“ някога използвани от London Metropolitan полиция.
Имаше две други Farina проектирани линии коли, започнати от BMC в същото време – компактният Austin A40 Farina и средно големият Wolseley 15/60 и производни. Въпреки че са подобно на вид, последните не споделят части от тялото с големия Wolseley.
Автомобилите са на пазара в Дания като Wolseley 300.
Wolseley 6/99 е в производство през 1959-1961 г., с 13 108 направени. Сглобява се в Каули, Оксфордшир, Англия. Двигателят е 2.9 L C -Series I6, скоростната кутия – 3 степенна механична, опция за автоматична.
Междуосието е 2700 мм при дължина на каросерията 4800 мм, ширина 1700 мм и височина 1500 мм.
Първото поколение от големите Farina е въведено с Austin A99 Westminster, с Wolseley 6/99 , малко по-късно през 1959 г. на мястото на 6 /90. Той използва същия 2.9 L ( 2912 сс) C -Series редови 6-цилиндров, 102 к.с. с двойни SU карбуратори от Austin Healey – 3000.
Окачването е конвенционален режим BMC на винтови пружини и носачи отпред, с жива ос и елипсовидни листови ресори отзад. Със стабилизираща щанга е снабдена предната част. Lockheed 273 мм дискови спирачки са монтирани в предната част и 250 мм барабани отзад и с помощ вакуум серво.
Интериорът е завършен в луксозен стил, за да отдалечи Wolseley от Austin. Арматурното табло е полирано дърво, както и главичките на вратите. Кожена тапицерия е използвана при предните две седалки и задната седалка има сгъваем с централен подлакътник. Изборът на един или дуо схеми цветова тоналност е бил предложен.
Списанието Motor тества 6/99 с овърдрайв през 1959 г. и регистрира максимална скорост от 157.1 км в час и ускорение 0-97 км в час за 14.4 сек. A разходът на гориво е 12,0 л/100 км.
Wolseley 6/110 се пуска през 1961-1968 г., с 24 101 направени. Двигателят е 2.9 L C -Series I6. Скоростната кутия – 3 степенна, ръчна, 4 скорости на Mk II, опция за автоматична.
Големите Farina бяха актуализирани през 1961 г. като Austin A110 Westminster и Vanden Plas Princess 3- Litre Mk. II. Използват същия двигател, но сега настроен да даде 120 к.с. Скоростния лост се премества на кормилната колона. Hydrosteer променлив волан на съотношението между мощността и климатик са опции от юли 1962 г. Wolseley 6/99 с ляв волан пращан в Канада използва 4-степенна, монтирана на пода смяна с ускоряваща идентична с тази в Austin Healey – 100/6 и 3000.
Mark II моделът е пуснат в производство през 1964 г. с по-малки 13 инча (330 мм) колела и 4-скоростна кутия, ускоряваща все още е на разположение, но сега е опция. Производство на Mark II приключва през март 1968 г.
Само Austin беше заменен директно, с неуспешен Austin 3-литров, който остава в производство до 1971 г. Луксозеният Wolseley и Vanden Plas версии на 3-литров, достигна етап прототип, но не отиде по-нататък