Skoda Enyaq Coupé IV 2022
Skoda представи Enyaq Coupé в Прага в края на януари 2022. С това превозно средство чешкото дъщерно дружество на VW разширява своята електрическа гама, макар и с позната технология на позната основа. Благодарение на аеродинамичното тяло, някои данни за производителността са се променили.
Skoda представи Enyaq през септември 2020 г. няколко дни преди ID.4. VW преобърна масата на SUV купетата: ID.5 вече може да бъде поръчан и се произвежда серийно, докато Skoda свали покривалото от електрическото си SUV купе на премиерното излъчване в интернет.
Като се има предвид разделената платформа MEB, техническото родство е добре известно и като се имат предвид прототипите на автомобили, известно визуално сходство също се появи с извитата линия на покрива. Докато ID.5 все още има мини-спойлер на капака на багажника зад плоския заден прозорец, дизайнерите на Skoda са се отказали от такива допълнителни части. Резултатът е Enyaq с по-плоска задна част. Една (малка) промяна в дизайна: осветената предна решетка, наречена „Crystal Face“, която беше опция за SUV, е стандартна за SUV coupé.
Има обаче една съществена техническа разлика: докато ID.5 се предлага само с най-голямата батерия от 77 кВтч (означена като 80 от Skoda), чешката компания предлага и своето SUV купе с 60-кВт батерия, т.е. 58 кВтч батерия. Последната версия се предлага със 132 кВт заден двигател.
Големият акумулаторен пакет се предлага в Enyaq Coupé или със 150 кВт задно задвижване, или със 195 кВт задвижване на всички колела с втори електромотор на предната ос. И: Противно на първото съобщение от септември 2021, когато Skoda обяви само Enyaq Coupé iV 60, 80 и 80x, Coupé се предлага и като RS модел – с по-спортен дизайн и 220 кВт, както при моделите GTX на VW. Официалното име е Skoda Enyaq Coupé RS iV, в случай че има въпроси относно поръчката.
ъпреки че данните за производителността на силовите агрегати са известни, има изненада, когато става въпрос за мощността на зареждане: Skoda не споменава цифрата за кВт в съобщението, но се казва, че Enyaq Coupé 80 iV може да зарежда от десет до 80 процента за 29 минути – т.е. като ID.5 с подобрената крива на зареждане и пикова мощност от 135 вместо 125 kW. Но: казва се, че двете версии със задвижване на всички колела се нуждаят от 36 минути за същото зареждане от 10-80 процента. VW ID.5 GTX използва различни акумулаторни клетки и следователно има различна крива на зареждане от неговите сестрински модели без съкращението GTX. Съобщението за пресата не обяснява защо Skoda 80x има различно време за зареждане от модела със задно задвижване.
С официалната премиера са известни и хомологираните WLTP гами. Досега Skoda е посочила пробег от „повече от 535 километра“ за варианта с най-дълъг пробег – т.е. Enyaq Coupé iV 80. Това също би било най-малкото, защото SUV версията с това задвижване е заявена от конфигуратора като притежаваща обхват до 534 километра. Сега е ясно: с 545 километра, Coupé управлява единадесет километра повече от SUV – поне в стандарта WLTP; само тест драйвовете ще покажат истинската разлика на пътя.
По отношение на багажника версията купе не е толкова далеч от SUV модела на пръв поглед: вместо 585 литра, Skoda посочва тук 570 литра. Въпреки това, 585-те литра на Enyaq iV се измерват само до долния край на прозорците според стандарта VDA – истинската разлика между SUV и SUV coupé възниква само над това с плоското задно стъкло. Следователно купето няма да достигне до 1710 литра на Enyaq iV.
По отношение на каросерията двете версии се различават само минимално, като купето е с един милиметър по-плоско и четири милиметра по-дълго от предишния SUV. Капацитетът на теглене е еднакъв: и двете версии на Coupé със задвижване на четирите колела могат да теглят до 1200 килограма при наклон от 12 процента, докато версиите със задно предаване могат да теглят максимум 1000 килограма.
През септември 2021 шефът на Skoda Томас Шефер заяви, че по това време са получени около 70 000 поръчки за Eynaq. Въпреки това Skoda достави само 44 700 бройки през цялата година.