Архив

Monthly Archives: септември 2017

Китай ограничава колите с традиционни горива от 2019 г.

Изискване към  автопроизводителите за продажба на зелени автомобили

Зареждане на китайски хибрид Roewe 950 в Шанхай

Зареждане на китайски хибрид Roewe 950 в Шанхай

REUTERS

Китай е наложил краен срок от 2019 г. за строги нови изисквания за продажба на електрически автомобили и хибриди, което накара глобалните производители на автомобили да се притесняват, че ще могат за да се съобразят.

Производителите на автомобили ще се нуждаят от т.нар. Нови енергийни превозни средства (NEV), за да достигнат праг, равен на 10% от годишните продажби до 2019 г., заяви китайското министерство на промишлеността в изявление тези дни. Това ниво ще се повиши до 12% за 2020 г.

Продължение

Toyota ще прави електромобили с Mazda

Общото предприятие е наречено EV Common toyota-logo-originArchitecture Spirit Co Ltd

По REUTERS

Току що дойде новината, че Toyota Motor Corp  е създала ново предприятие за разработване на технология за електрически превозни средства с партньор Mazda Motor Corp, което се опитва да настигне конкурентите си във все по-френетична надпревара.

Политиците на ключови пазари като Китай, преместват електрическите автомобили през следващите две до три десетилетия, докато относително новият конкурент Tesla Inc (TSLA.O) набира скорост, натискайки традиционните производители да правят планове за изцяло електрически превозни средства (EVs).

Продължение

Бонд карал първо 1931 Bentley 4,5 л

Преди да мине на Aston Martin…

Преди Джеймс Бонд да стане талантливия таен агент на сребърния екран, той е измъчван и развратен убиец от романите на Ян Флеминг. И в тези книги той карал Bentley.

В първия роман 007 на Флеминг, „Казино Роял“, публикуван през 1953 г., Бонд се ориентира в един 4.5 литров  Bentley от 1931. Автомобилът не бил толкова лъскав, нито секси и не се знаело още, че Бонд ще стане известен, но моделът е сред най-добрите автомобили на деня си и просто нещо, с което да се придвижваш навсякъде със стил.

Продължение

Китайска кола за пръв път с 5 звезди в ANCAP

По-добри  показатели от Toyota C-HR и Mini CountrymanMG-GS-Oct17-on-pole-A

При краштестовете ANCAP актуализираният 2017 MG GS кросоувър SUV получи петзвезден рейтинг – първият път, когато автомобил от Китай има такъв резултат.

Това е доста важен момент, като се има предвид, че се наблюдава постоянен ръст в броя на предлаганите от Китай марки и превозни средства.

Продължение

Зарядна колонка за електромобили със златен медал в Пловдив

el

Фирмата от гр. Шабла, член на ИКЕМ – Елпром ЕМЗ ООД,  беше отличена със Златен медал и Диплом в рамките на 73-то издание на панаира в гр. Пловдив.

Експонатът, който представиха на изложението, е българска разработка на гама от зарядни станции, предназначени за домашно и обществено ползване.

Наградата получи г-н Димитър Арнаудов – Управител на фирмата, връчена от кмета на гр. Пловдив – инж. Иван Тотев.

Продължение

В Саудитска Арабия разрешиха шофирането на жените

Това е въпреки саудитските закони за настойничествоsaudi1

Саудитска Арабия най-сетне премахна забраната за шофиране на жени

чрез кралски указ на крал Салман.

Декретът идва по-малко от две години, след като на саудитските жени за първи път им беше позволено да гласуват на общински избори.

Според BBC министерствата трябва да подготвят доклади в рамките на 30 дни, а поръчката ще бъде изпълнена до юни 2018 г.

Продължение

Най-безопасният SUV – Tesla Model X 2017

762 к.с. от два електромотора на предната и задната осTesla-Model_X-2017-1280-10

Построен като електрически, Tesla Model X е проектиран да бъде най-безопасният автомобил на пътя. Тестовете на Tesla показват, че Model X ще получи 5-звезден рейтинг за безопасност във всички категории – първият SUV, който някога го е направил.

Без да се нуждае от голям бензинов двигател под капака, Model Х има голяма зона на деформиране и поемане на сблъсъка, за да поеме енергията от високоскоростен удар. Разположението на батерията на пода дава на Model X изключително нисък център на тежестта, което намалява риска от преобръщане, често срещано в повечето SUV. Алуминиевите колони, подсилени с стоманени релси, предпазват пътниците и батерията, като същевременно подобряват коравината на покрива.

Продължение

Samsung е най-новият играч при автомобилите без шофьор

Ще използва модифицирани коли от Hyundai2017-05-03-image-3

Мега производител на смартфони и технологичен гигант, Samsung, официално навлезе в надпреварата за автономно управление на автомобили, след като получи одобрение за тестване на автомобили със самостоятелно задвижване по държавните пътища в Калифорния.

Според уебсайта на DMV (Department of Motor Vehicles) в Калифорния, към 30 август 2017 г. в момента са регистрирани 39 технологични компании като регистрирани притежатели на разрешителни, включително Tesla, Mercedes-Benz, Volkswagen Group, Waymo, BMW, Apple , NVIDA, GM и Samsung Electronics.

Продължение

Програмата L3Pilot за автономно шофиране в Европа

Най-голямата по рода си инициатива, спонсорирана от ЕС

Автономният Volkswagen Cedric

Автономният Volkswagen Cedric

Европейският изследователски проект L3Pilot за автономни задвижващи системи бе пуснат наскоро, воден от Volkswagen Group.

Като част от четиригодишната програма, инициативата L3Pilot включва общо 13 производители на автомобили, доставчици, изследователски институти и университети, които експлоатират 100 автомобила с 1000 шофьора, за да тестват автоматизираните технологии за задвижване, както за стандартите на ниво 3, така и за ниво 4.

Някои от тестваните технологии включват автоматизиран паркинг, изпреварване и шофиране в „комплексен градски трафик“.

Продължение

НАСА проектира Rover за Венера

За промяна на начина, по който се мисли при мисииnasa

Венера не е приятна. Нейната повърхност, приблизително 850 градуса по Фаренхайт, е достатъчно гореща, за да може хартията да се запали спонтанно. Атмосферата й, потискаща смес от въглероден диоксид, азот и серен диоксид, е достатъчно плътна, за да смаже подводница.

Последният път, когато робот вървеше на повърхността на Венера, беше в средата на 80-те години, когато Съветският съюз изпрати Вега, за да улови данни за почвата на планетата. То продължи по-малко от час.

„Планетарните учени са много заинтересовани от Венера, защото данните, които имаме, са почти никакви“, казва Джонатан Саудър, инженер от лабораторията за реактивни двигатели на НАСА. Ето защо миналата година Саудър работи с колегите си инженер по JPL Еван Хилгеман и други, за да изгради роувър, който може да продължи да се движи на Венера в продължение на дни, ако не седмици или месеци.

Продължение