Архив

Toyota ще прави електромобили с Mazda

Общото предприятие е наречено EV Common toyota-logo-originArchitecture Spirit Co Ltd

По REUTERS

Току що дойде новината, че Toyota Motor Corp  е създала ново предприятие за разработване на технология за електрически превозни средства с партньор Mazda Motor Corp, което се опитва да настигне конкурентите си във все по-френетична надпревара.

Политиците на ключови пазари като Китай, преместват електрическите автомобили през следващите две до три десетилетия, докато относително новият конкурент Tesla Inc (TSLA.O) набира скорост, натискайки традиционните производители да правят планове за изцяло електрически превозни средства (EVs).

Същевременно намаляващите разходи за батерията позволяват по-голяма мощност да бъде опакована в автомобилите, което прави бъдещето на електрическия автомобил по-лесно да си го представим.

Toyota заяви в изявление, че новата компания ще разработи технология за редица електрически автомобили, включително минни автомобили, леки автомобили, SUV и лекотоварни автомобили.

Toyota ще поеме 90% от дяловете си в съвместното предприятие, наречено EV Common Architecture Spirit Co Ltd, докато Mazda и Denso Corp, най-големият доставчик на Toyota, ще заемат 5%.

Плановете се основават на партньорство, обявено през август, когато японският най-голям производител на автомобили се съгласи да вземе 5% от капитала на Mazda, а двете компании заявиха, че съвместно ще разработват достъпни технологии за електрически автомобили.

Макар Toyota да осигурява по-голямата част от финансовата си огнева мощ и съществуващото ноу-хау на EV, инженерите на Mazda са спечелили възхищението на индустрията с пробивни технологии, като двигателя с компресионно запалване, обявен миналия месец (скоро ще бъде представен в сайта).

След години на фокусиране върху пускането на пазара на превозни средства с водородни горивни клетки, Toyota създаде миналата година отделение за разработване на електрически автомобили, което се ръководи от президента Акио Тойода и заяви, че планира да въведе продукция  в Китай през следващите години.

Това подразделение ще продължи като отделен субект от новото съвместно предприятие, каза говорител на Toyota, като добави, че двата екипа ще си сътрудничат в технологичното развитие.

Mazda има бюджет за научноизследователска и развойна дейност, по-малък от Toyota, което затруднява развитието на електрически автомобили. Въпреки това, тя заяви, че планира да пусне производство през 2020 г.

За сравнение, Nissan Motor Co има най-продаваната електрическа кола в света – Leaf, а партньорът Renault SA (RENA.PA) очаква електрическите модели да представляват 30% от продажбите на автомобили до 2022 г.

Състезанието се загрява от неочаквани конкуренти също. Приди дни  Джеймс Дайсън, милиардерът – британски изобретател на прахосмукачката без торба, заяви, че компанията му работи върху разработването на електрическа кола, която да бъде пусната до 2020 г….