Архив

Китай ограничава колите с традиционни горива от 2019 г.

Изискване към  автопроизводителите за продажба на зелени автомобили

Зареждане на китайски хибрид Roewe 950 в Шанхай

Зареждане на китайски хибрид Roewe 950 в Шанхай

REUTERS

Китай е наложил краен срок от 2019 г. за строги нови изисквания за продажба на електрически автомобили и хибриди, което накара глобалните производители на автомобили да се притесняват, че ще могат за да се съобразят.

Производителите на автомобили ще се нуждаят от т.нар. Нови енергийни превозни средства (NEV), за да достигнат праг, равен на 10% от годишните продажби до 2019 г., заяви китайското министерство на промишлеността в изявление тези дни. Това ниво ще се повиши до 12% за 2020 г.

Китай, най-големият автомобилен пазар в света, цели да развие своя собствен пазар на автомобили с нови енергийни източници, с дългосрочна цел да забрани производството и продажбата на автомобили, които използват традиционни горива.

„Ние приветстваме прехода на китайската автомобилна индустрия към по-голямо приемане на NEV и ще спазим съответните правила, представени от властите“, заявиха от Ford Motor Co в изявление, в отговор на съобщението.

General Motors Co (GM.N) заяви, че ще се стреми да спазва задължителните изисквания, въпреки че добавя, че „продължаващите съвместни усилия на правителството и компаниите са от съществено значение за изграждането на широкообхватно приемане от потребителите на превозните средства с нови енергийни източници“.

„GM има достатъчно капацитет да произвежда такива превозни средства  в Китай“, се казва в изявление.

Японската компания Honda Motor Co Ltd заяви, че планира да пусне електрическа батерия в Китай през следващата година и ще „се опита да разшири гамата от нови енергийни превозни средства“, за да отговори на квотите.

Китай има желание да се бори със замърсяването на въздуха и да затваря конкурентната пропаст между новите си автомобилни производители и световните конкуренти. Тя иска да определи цели за електрически и plug-in хибридни автомобили, които да съставляват най-малко една пета от продажбите на китайски автомобили до 2025 г.

Ройтерс съобщи през август, че Китай ще забави изпълнението на квотите за NEV до 2019 г., като даде на автомобилните производители повече време за подготовка.