Peugeot L750 R HYbrid Concept (2017)
В чест на 100 годишнината от победата в Indy-500
На 30 май 1916 г. Дарио Рестав кара своя Peugeot L45 до победа в легендарното автомобилно състезание Indianapolis 500, като средната скорост достига 135 км в час. 100 години по-късно, за да отпразнуват стогодишнината от спечелването на Indy-500, Peugeot и Peugeot Sport представиха Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo през май 2016 г. За да отбележат пускането на новата видео игра PlayStation 4, Gran Turismo Sport, Peugeot и Peugeot Sport представиха неотдавна и своята нова, по-спокойна, по-спортна версия на колата – Peugeot L750 R HYbrid визия Gran Turismo.
Състезателните Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo и екстремната чистокръвна версия на Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo са съвсем нови. „Залепени“ за пътя и привидно приличащи един на друг, двата модела носят отличителните стилистични характеристики на марката Peugeot.
С монококовата си структура от въглеродни влакна, както Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo, така и Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo са проектирани за внушителни състезания. За шофьора новата радикална версия на автомобила обещава досега неизвестни усещания.
Стремейки се към по-голяма ефективност, Peugeot оборудва L750 R HYbrid Vision Gran Turismo с двигател с вътрешно горене и електрически мотор. Бензиновият двигател произвежда 580 к. с. и максимална скорост на въртене на двигателя 10 000 об/мин. Той е подкрепен към електрически мотор с мощност 170 к.с., което дава на Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo общо 750 к. с. Електрическият мотор се захранва от течно охладена литиево-йонна батерия. Последователната 7-степенна скоростна кутия е най-модерната технология в света на състезанията. Целият двигател и трансмисията са монтирани на задния мост.
С хидравличната си спирачна система с двоен кръг и четири вентилирани въглеродни диска, независимо предно и задно окачване, вариращи според височината на шофиране и ковани магнезиеви колела, Peugeot L750 R HYbrid Vision Gran Turismo е проектиран така, че е възможно най-аеродинамичен за постигане на изключителни резултати.
С тегло само 825 кг – 175 кг по-лек от Peugeot L500 R HYbrid – постига удскорение 0 до 100 км в час за 2,4 сек.