Архив

Peugeot 604 Heuliez Limousine

През 1975 г., Peugeot представя своята нова премия лимузина, 604, която е предназначена да се конкурира със заетия от германците премиум сегмент.

Колата на президента Жискар де Стен

Колата на президента Жискар де Стенсегмент.  Но 604 опитва  производна с повече лукс – 604 Limousine Heuliez, наречена още 604 HLZ.

Още в началото на фазата на проектиране на 604, Peugeot  проявил интерес да се извлекат няколко версии, които могат да служат като церемониални коли, както за официални услуги (министерства, посолства), за ползване от бизнес лидерите и фирми под наем с шофьор. Били проведени консултации с два каросеростроителя да завършат изследването на тези специални версии – Pourtout на Малмезон, престижен в миналото, но са били ползвани и  помощните програми за конвертиране и на Chapron на Левалоа Пере.

Pourtout отказва офертата на Peugeot. Chapron е мотивиран от проекта. По този начин се появяват експерименти на Парижкия салон през 1975 г. след официалната премиера на 604 в Женева с.г. – 604 седан с шофьор и разделно  специфично оформление на мястото на пътниците на щанда на Chapron.

Peugeot_604Но отвъд предложението на Chapron, Peugeot иска да направи по-дълъг вариант на 604. Марката иска да предложи търговска услуга като оценява потенциала на пазара за този тип превозно средство с двеста или триста единици годишно.

Установен е контакт с Heuliez, но Cerizay вече е взел инициативата за изучаване на различни еволюциони възможности, базирани на 604. През 1977 г., една програма, предвижда удължаване с 17, 25, 62 или 98 см, но в крайна сметка е избрано само предложеното удължение с 62 см. Heuliez разработва паралелни производствени ресурси, необходими за производството на малки серии.

Това е през 1978 г., когато е пусната  тази версия Heuliez лимузина за първи път, като се дължи на Жан Пиер Хелюз, син на Хенри Хелюз. Легенда разказва, че той  погрешно нарязва едно 604 и то  се превръща в лимузина.heuliez604hlz3

Около 16 прототипи са били направени между 1978 г. и 1980 г., официална дата за стартирането на автомобила. Трансформацията тогава струва добавяне на до 20 000 F към цената на оригиналното превозно средство, която с много възможности и персонализации може да се повиши.

HLZ 02 е произведено между 1980 г. и 1984 г., то не отговаря на очаквания успех и общо само 128 екземпляра (преброяване плюс  първите 16) се произвеждат действително . Накрая, цифрите се различават –  някои споменават 124 превозни средства, други – 140 или 160. Повечето от 604 HLZ са оборудвани с V6 PRV, но според цифрите са открити около 9 копия турбо дизел.

heuliez604hlz2За HLZ 03 има редица описания около колата. Някои твърдят, че последното е било произведено за Франсоа Митеран през 1984 г., но се смята, че това не е вярно.  Валери Жискар д’Естен през 1980 г., ползва лимузината, за да замени президентския SM.

Папа Йоан Павел II е имал възможността да се вози на 604 HLZ 07 два пъти в Лизие  и Нигерия. И накрая, най-известното от 604 HLZ е несъмнено на Филип Бувар (голям фен на колите), който превърнал колата в истински подвижен офис.

Лимузината се предлага в тези версии с две допълнителни подвижни места.

В действителност, 604 Limousine Heuliez са с три удължени бази: една с междуосие от +17 см (VIP версия), другата с междуосие от +25 см (VIP версия 2), а третата с разширено междуосие от +62 см по голямо от стандартното. Но имало и лимузина с удължено междуосие на този каросеростроител дори с +98 см.