Monthly Archives: март 2019

Renault търси сливане с Nissan и FCA

Преди ареста му Госн е планирал пълно сливане на Nissan и Renault 1image 

Bloomberg

Renault се опитва да възобнови преговорите за сливане с Nissan в рамките на 12 месеца като първа стъпка към създаването на по-голям автомобилен конгломерат, който ще включва оферта от двете компании за Fiat Chrysler Automobiles, съобщава Financial Times.

Създаването на нов борд на алианса, воден от председателя на Renault Жан-Доминик Сенард, подобри увереността, че двете страни могат да продължат с плановете за сливане, съобщи вестникът, цитирайки неидентифицирани хора, запознати с мисленето на двете страни.

Комбинация от Renault, Nissan, Fiat и Chrysler ще създаде автомобилен производител, който би могъл по-добре да се конкурира с глобалните конкуренти като Volkswagen и Toyota.

Продължение

Citroën представи концепцията Ami One Electric

С автомобила „шевроните“ отбелязват  100 години от създаването сиHERO

Този месец Citroën празнува 100-годишнината си, тъй като компанията е основана през март 1919 г. от френския индустриалец Андре-Гюстав Ситроен. Компанията твърди, че тя запазва 100 години иновации и смелост, посветени на свободата на движение с новата изцяло електрическа концепция Citroën Ami One, която бе представена на автомобилното изложение в Женева.

Концепцията на Ami One е описана като „разрушителен изцяло електрически обект“, който поставя цифровите технологии в сърцето на новия опит в градската мобилност.

Тази малка EV за двама позволява градска мобилност за всички, тъй като тя ще се управлява без свидетелство за правоуправление. Благодарение на своите размери, автомобилът осигурява и първокласна маневреност и максимална възможност за паркиране. Пробегът е до 100 км, но максималната скорост е ограничена до само 45 км в час.

Продължение

Shell започва сондажни дейности и проучвания в Черно море

Сондажът ще бъде прокаран чрез пробив в морското дъно

Shell България организира на 26 март в зала „Роял“ на хотел „Балкан“ пресконференция

Shell България организира на 26 март в зала „Роял“ на хотел „Балкан“ пресконференция

Екипът на Shell България организира на 26 март в зала „Роял“ на хотел „Балкан“ пресконференция за медиите. Темата беше началото на проучвателните сондажни дейности в „Блок 1-14 Хан Кубрат“ от Shell. Участваха Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България, Ян Декнател, главен директор Проучвателни дейности в Западно Черноморие в Shell и Александър Кейс, ръководител на проект Проучвателни дейности  в България в Shell.

С встъпителни думи започна г-жа Славейкова, която представи дейността на компанията на територията на страната ни, както и завършените и започнатите проекти. След това презентира проекта на сондажите г-н Александър Кейс. Г-н Ян Декнател представи дейността на компанията в региона.

И така какво представлява българският проект?

През 2018 г. българското правителство предостави разрешение на Shell за търсене и проучване на нефт и природен газ в „Блок 1-14 Хан Кубрат“ в изключителната икономическа зона на Черно море. Shell проведе безопасни и успешни проучвания в блока в периода октомври 2016 – януари 2017 г., чрез които се сдоби с визуални изображения на геоложката структура под повърхността на морското дъно, използвайки високотехнологични сензори и звукови вълни.  Информацията от подобни проучвания се използва за планиране на местоположението на потенциални  сондажи за нефт и природен газ.

Продължение

Астронавтите ще карат водородния SUV на Toyota на Луната след 10 години

Превозното средство ще бъде оптимизирано за лунен теренtoyota-lunar-concept-rover-jaxa-1552424949

Toyota планира да работи с японското правителство за изграждане на лунен автомобил за пускане до 2029 г.

Водородните горивни клетки ще гарантират далечни разстояния, според Toyota.

Концепция на снимката е около седем инча по-дълга от двойната кабина на Toyota Tundra, но почти толкова висока, колкото два Tundra, подредени един върху друг.

Toyota все още няма да се ангажира с електрически автомобили с батерии по различни причини, но наскоро компанията обяви, че отива на Луната, където няма обществени станции за зареждане.

Продължение

Първият град с безжично зареждане на електрически таксита

Такситата в Осло ще бъдат електрически до 2023 г.taxistand

Апетитът на Норвегия за електрически автомобили процъфтява и нейната столица Осло ще бъде първата, която ще инсталира инфраструктура за безжично зареждане за електрическите таксита на града.

Финландската енергийна компания Fortum обяви партньорството си с Осло по проекта, съвместно с американската компания за безжично зареждане Momentum Dynamics. Инсталациите за зареждане ще бъдат на пътя при стоянките на таксита в града, а приемниците ще бъдат поставени в такситата.

Докато чакат клиентите, такситата ще зареждат чрез индукция със скорост до 75 kW. Fortum казва: „Проектът ще бъде първата безжична инфраструктура за бързо зареждане на електрически таксита по света и ще спомогне за по-нататъшното развитие на технологията за безжично зареждане за всички EV драйвери.“

Продължение

Канада ще стимулира с 5 000 долара покупката на електроавтомобили

Ще има ли подобни стимули и у нас?Elektromobili

Като част от новия си бюджет, канадското федерално правителство обяви нов стимул от 5000 долара за електрически автомобили, които струват по-малко от 45 000 долара, но той изключва превозните средства на Tesla.

Някои канадски провинции вече имат програми за стимулиране на EV, но за разлика от САЩ, никога не е имало федерална програма за намаляване на разходите за електрически превозни средства.

С пускането на последния си бюджет канадското правителство обяви нова програма за стимулиране на стойност 5 000 долара, която все още не е завършена.

Ето какво пише в бюджета:

„За да насърчи повече канадци да купуват превозни средства с нулеви емисии, бюджет 2019 предлага да предостави 300 милиона долара за три години, започвайки от 2019–2020 г., за да въведе нов федерален стимул за покупка до 5000 долара за превозни средства с електрическа батерия или водородни горивни клетки, с препоръчителна цена на производителя на дребно под 45 000 щ. д.“

Продължение

Джеймс Бонд ще бъде с електрическия Aston Martin Rapide E

Електромобилът е в ограничена серияrapide1-e1445452674956

По electrek.co

В следващия филм с Джеймс Бонд, агентът ще замени своя V8 с предстоящото, ограничено издание, изцяло електрически Aston Martin Rapide E, според британския таблоид The Sun.

Очевидно решението е било подтиквано от новия режисьор на филма, Кори Джоджи Фукунага, който е доста щадящ природата.

Засега Aston Martin е потвърдил само производството на 155 единици от Rapide E, а първите доставки са планирани за края на 2019 г.

Продължение

Бюджетът на Тръмп – за прекратяване на данъчния кредит за електромобили

Ще се приеме ли от Конгреса?

Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара с президента Тръмп през 2017 г.

Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара с президента Тръмп през 2017 г.

Белият дом предложи новия бюджет на страната да премахне данъчния кредит на стойност до 7 500 долара за закупуване на нови електрически превозни средства, което според него ще спести на правителството на САЩ 2,5 милиарда долара за едно десетилетие.

Много автомобилни производители лобират усилено пред Конгреса за увеличаване обхвата на тази федерална отстъпка, която сега покрива първите 200 000 електромобили на всяка компания.

Tesla и General Motors достигнаха 200 000 продажби миналата година, но други големи автомобилни производители са далеч от тази цифра. Отстъпката за електромобили на Tesla на 1 април ще падне на 3750 долара, а от октомври ще е 1875 долара за следващите 6 месеца.  При GM отстъпката ще падне на 3750 долара на 1 април. Купувачите на Tesla няма да могат да ползват този тип отстъпка от януари 2020 г., а тези на GM – от април 2020 г.

През ноември в конгресен доклад се казва, че 57 066 данъкоплатци са поискали 375 млн. долара данъчни кредити за електрически превозни средства през 2016 г.

Продължение

Пиех вероятно е купил новия „хиперкар“ на Bugatti

Продаден бе най-скъпият правен някога автомобил – Bugatti La Voiture Noirebugatti-la-voiture-noire-111-1551790215 (1)

Известно е вече, че Bugatti, френската марка за спортни автомобили, която в момента е собственост на немския автомобилен производител Volkswagen, разкри най-скъпия нов автомобил, който някога е бил построен.

С продажна цена от 16,7 млн. евро (19 млн. долара), Bugatti La Voiture Noire  публично дебютира на Международното автомобилно изложение в Женева в Швейцария.

Само един екзепляр от модела бе построен и разработен, за да се отбележи 110-годишнината на Bugatti.

Компанията заяви, че „хиперкарът“ с шест ауспуха представлява върха на производствената линия на Bugatti. 8-литровият двигател има 16 цилиндъра и мощност 1500 конски сили.

Продължение

Изп. директор на Fiat Chrysler е отворен за сделки с PSA

Ще има ли нов мега автомобилен алианс?

Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles Майк Манли говори пред медиите в изложбеното пространство на FCA на Северноамериканското международно автомобилно изложение в Детройт.

Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles Майк Манли говори пред медиите в изложбеното пространство на FCA на Северноамериканското международно автомобилно изложение в Детройт.

По eu.detroitnews.com

Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles NV Майк Манли даде най-ясния отговор на уверенията на група PSA за възможен трансграничен автомобилен съюз – ние сме готови да разгледаме всичко.

Манли, който пое поста от покойния главен изпълнителен директор Серджо Маркионе през юли и е под натиск да направи обрат за бизнеса на автомобилостроителя в Европа, каза неотдавна, че италианският производител ще разгледа „всяка сделка, която ще направи Fiat по-силен“.

Манли отговаряше на въпрос на автомобилното изложение в Женева дали Fiat Chrysler ще се ангажира с PSA. Френският производител на автомобили Peugeot, Citroen и DS заговори за възможна сделка, която да превърне компанията, водена от Карлос Таварес, в глобален играч, според хора, запознати с въпроса. Fiat е сред възможните цели, за които се говори, казаха хората.

Манли се бореше с въпроси, останали от управлението на покойния изпълнителен директор Серджо Маркионе, както и с нововъзникващите предизвикателства. Китай, най-големият автомобилен пазар в света, отслабва значително, а търсенето в Европа е намаляло. Fiat генерира 20% от приходите си в Европа през миналата година – но само 6% от оперативната печалба –при борбата на марките Fiat, Maserati и Alfa Romeo.

Продължение