Изп. директор на Fiat Chrysler е отворен за сделки с PSA

Ще има ли нов мега автомобилен алианс?

Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles Майк Манли говори пред медиите в изложбеното пространство на FCA на Северноамериканското международно автомобилно изложение в Детройт.

Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles Майк Манли говори пред медиите в изложбеното пространство на FCA на Северноамериканското международно автомобилно изложение в Детройт.

По eu.detroitnews.com

Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles NV Майк Манли даде най-ясния отговор на уверенията на група PSA за възможен трансграничен автомобилен съюз – ние сме готови да разгледаме всичко.

Манли, който пое поста от покойния главен изпълнителен директор Серджо Маркионе през юли и е под натиск да направи обрат за бизнеса на автомобилостроителя в Европа, каза неотдавна, че италианският производител ще разгледа „всяка сделка, която ще направи Fiat по-силен“.

Манли отговаряше на въпрос на автомобилното изложение в Женева дали Fiat Chrysler ще се ангажира с PSA. Френският производител на автомобили Peugeot, Citroen и DS заговори за възможна сделка, която да превърне компанията, водена от Карлос Таварес, в глобален играч, според хора, запознати с въпроса. Fiat е сред възможните цели, за които се говори, казаха хората.

Манли се бореше с въпроси, останали от управлението на покойния изпълнителен директор Серджо Маркионе, както и с нововъзникващите предизвикателства. Китай, най-големият автомобилен пазар в света, отслабва значително, а търсенето в Европа е намаляло. Fiat генерира 20% от приходите си в Европа през миналата година – но само 6% от оперативната печалба –при борбата на марките Fiat, Maserati и Alfa Romeo.

PSA е готова да се възползва от възможностите за разширяване, казвайки, че производителите трябва да се променят или „умират” в бързо развиващата се автомобилна индустрия.

Докато PSA се фокусира върху стратегически инициативи като привеждане на марката Peugeot в Северна Америка и разширяване на Opel в Русия, „ние също сме отворени за бизнес“, каза Таварес в интервю за телевизия Bloomberg. „Искаме да бъдем отворени и да се опитваме да търсим най-добрите възможности за нашата компания. ”

Таварес е на върха на рекордните обороти около марките Opel и Vauxhall на General Motors Co. – бизнесът записа печалба миналата година след две десетилетия загуби. Подвигът (PSA закупи марките през 2017 г.) помогна за повишаване на цената на акциите на PSA с 22% през последната година – в сравнение със 17% спад в индекса Stoxx Europe 600 Automobiles.