Архив

Opel Flextreme GT/E 2010

Благодарение на впечатляващия дизайн концептуалният модел Opel Flextreme GT/E бе високо оценен отOpel_Flextreme_GTE_(76) международното жури, което му връчи престижната награда red dot на церемония в Сингапур през 2010 г. 

С над 12 000 гласувания от 60 страни, призът red dot реално е една най-престижните стилистични награди в света, а red dot Singapore се дава за най-добър дизайн на концептуален модел.

Opel Flextreme GT/E е създадена в Европейския дизайнерски център на Opel в Рюселсхайм и представена през март 2010 г. на 80-тото автомобилно изложение в Женева. Той олицетворява новия дизайнерски език на марката, в който «Скултурната артистичност среща германската прецизност», за първи път е представен през 2008 г. с Insignia и го развива като в още по-голяма степен оптимизира аеродинамичната ефективност.

При създаването на концептуалния модел основен приоритет е била обтекаемостта на автомобила, ефективното насочване на въздушните потоци и намаляването на теглото. Малките размери на сечението на предната част, ниската покривна линия (1308 мм) и прикритото, плоско дъно на автомобила дават възможност за оптимизиране на въздушните потоци, така че да създават минимално съпротивление. Flextreme GT/E демонстрира възможностите за активна промяна на обтекаемостта – при скорост над 50 км в час, при отвора за отвеждане на въздуха зад всяка арка на калниците на задните колела се спуска по един вертикален панел. Тези спойлери с дължина 350 мм всеки оптимизират високоскоростния поток от въздух около задните ъгли на автомобила, намалявайки значително турбулентните явления.

Мерките за намаляване на теглото включват използването на леки външни панели, изработени от въглеродни композити, поликарбонатни стъкла и структурни компоненти от алуминиеви сплави. В своята съвкупност тези материали намаляват теглото с 40 процента в сравнение с конвенционалните, спомагайки също за намаляване на разхода на гориво и увеличаване на пробега.

Високоефективната концепция включва авангардна задвижваща система, разработена за Opel Ampera. Flextreme GT/E демонстрира гъвкавостта на тази технология чрез прилагането и в автомобил от по-големия, среден клас. Независимо от това, със своята максимална скорост над 200 километра в час, Flextreme GT/E е проектиран така, че да предлага динамични качества и ефективност близки до тези на Ampera: задвижваният от акумулатори автомобил има пробег между 40 и 80 км и благодарение на удължаващия пробега двигател с вътрешно горене може да измине до 500 км със зареден акумулатор и пълен резервоар. 

1280px-Opel_Flextreme_GTE_(74)Зашеметяващият Grand Tourer стил на електрическия автомобил концепция се гордее с висока производителност на батерията и активна аеродинамика.

Flextreme GT/E  е поразително луксозно купе концепция с пет врати, което е звездата на щанда на фирмата на Geneva Motor Show по онова време.

Визуализирайки бъдещия дизайн на марката с лек корпус от алуминий и композитни материали, концептът има по-мощна версия на Ampera  плъг-ин хибрид  с увеличаване на пробега , който позволява максимална скорост от 125 мили в час и ускорение от 0 – 60 мили в час за 9 сек.

Произведен по дизайн на директора Марк Адамс и неговия екип в Рюселсхайм, Германия, той сочи пътя напред към бъдещия голям флагман за диапазона, както и показва как електрическите задвижващи системи на фирмата се развиват.

Както може да се види, това е кола с ниска линия на покрива – около 19 сантиметра по-ниска от Insignia – със смели вдлъбнати фарове, широка радиаторна решетка и рязка талията, която се вдига над задните колела. Това води до драстично намаляване на съпротивлението. Като цяло, Flextreme GT / E има драг коефициент от само 0,22.

Мощността идва от подобрена версия на E- REV пакет на Ampera, със  161 к.с. електрически мотор, закачен до 70 к.с. 1.4 – литров бензинов двигател, който влиза в действие, когато е необходимо зареждане. 370 Nm въртящ момент се изпраща до 2-цолови предни колела, които разполагат с тесни 195/45 гуми. Инженерите са изчислили батерията само за обхват от 40 мили, а целият пробег е от около 300 мили и средно CO2 на изхода от само 40гр./км.

Автомобилът има  задни камери за гледка вместо външни огледала и за отваряне на вратите сензори със задействане на пръстов отпечатък. Покривът е стъклен и потъмнява при обилно слънчево осветленние. Има енергоспестяващ за климатик.