Архив

BMW 700

BMW 700 е малък автомобил със заден двигател, произведен от BMW в различни модели от август 1959 г.1959-1965-BMW-700-700-LS-Luxus-Front-Angle-1280x960 до ноември 1965. Това е първият автомобил на BMW с монокок конструкция. 700 е пазарен успех в момент, когато производителят е близо до финансов крах. Моделът е също успешен в своя клас в моторните спортове, на основа на състезателния специален 700RS.

Произведени са всичко 188 211 автомобила от модела. Самият той е с междуосие 2120мм, при  LS – 2280 мм, дължина само 3540 мм, при LS –  3860 мм, ширина – 1480 мм и с височина само 1270 – 1360 мм, при собствено тегло 640-690 кг.

Автомобилът е направен по предложение на Волфганг Дензъл, дистрибутор на BMW в Австрия, по скици и концепция на Джовани Микелоти, базирани на удължено BMW 600 шаси. Дензъл представя прототип на ръководството на BMW през юли 1958 г. Концепцията на 2-врати купе с наклонен покрив, като цяло е добре приета, но са повдигнати възражения относно ограниченото пространство на пътниците. BMW решава да произвежда две версии, спортното купе и седан с 2 врати с по-висок, по-дълъг покрив.

Инженерът, отговарящ за шасито и окачването на BMW 700 седан, е Вили Черно, който проектиран и конструирана и 600. Задвижването и окачването са сходни с тези на 600, със задно монтиран боксер двигател, задвижващ задните колела, което води до окачване на носачи отпред и полунадлъжни лостове в задната част. 700 използва стоманена конструкция монокок.

Двигателят е увеличен вариант на този, използван в мотоциклет R67 и 600 от 697 куб. см и първоначално използва един Solex 34PCI карбуратор и има степента на компресия  7,5:1, което води до мощност от 30 к. с. Скоростната кутия е 4 степенна механична. От Saloon са произведени  154 557 бройки.

BMW-700-LS-Coup1Купе и седан версиите на 700 са показани на Frankfurt Motor Show 1959. След шоуто, BMW получава 25 000 поръчки за 700S. Производството на BMW 700 Coupe започва през август 1959 г., с версия седан през декември. От Coupé са пуснати 31 062 броя.

Големият брой поръчки е добра новина за BMW, която е във финансова криза. През декември 1959 г., акционерите блокират предложение на надзорния съвет на BMW да се слеят с Daimler-Benz. Последващите  големи инвестиции в BMW от Херберт Квандт се приписват отчасти на успеха на 700.

Моделът търпи развитие – на Sport се използва подобрен двигател с двойка Solex карбуратори и 9,0:1 степен на компресия. Това носи изходна мощност до 40 к. с. Sport също има задна стабилизираща щанга. 700 Sport е преименувано на 700CS през 1963 г.

700 Cabriolet е въведено малко след Sport 700 и е на разположение само с 40 к. с. Каросерията е направена от Karosserie Baur в Щутгарт. 2592 кабриолети са построени. BMW_700_Cabrio_vr

Saxomat полуавтоматична скоростна кутия се предлага като опция за 700S от септември 1960 г.

700 Luxus заменя оригиналния салон през 1962 г., колесната база е удължен с 16 см. 700 LS, опростен Luxus с по-ниска цена, е въведен през 1963 г. Това е дълга база купе с двигател Sport. 1730 LS Coupe са построени.

Производството на BMW 700 приключва през ноември 1965 г.

Няколко състезатели са мерили сили с BMW 700S. Ханс Щук печели през 1960 г. Немското първенство по планински изкачвания със 700. Щук и Григер печелят в класа си с. г. 12-те часа на Хокенхайм. Победа в класа на шестчасовото състезание на Нюрбургринг имат Валтер Шнайдер и Лео Левин. Други пилоти, състезаващи се със 700S, са Джеки Икс, Хуберт Хан и др.

700 RS е състезателен автомобил на базата на 700. Той има тръбно шаси от рамка, специална, лека, аеродинамична каросерия, и двоен разпределителен вал на двигателя, настроени до 70 к. с. Ханс Щук отбелязва успехи с модела.