Архив

Renault Fuego Turbo Convertible Heuliez

Този модел е демонстриран на Парижкото автомобилно изложение през 1982 г., за да renault-fuego-turbo-convertible-2покаже конвертируема версия на Renault Fuego Turbo. Автомобилът е последният в дългата линия на конструираните от Heuliez концепции, предназначени да демонстрират ноу-хауто на студиото при производството на поръчкови версии на съществуващи автомобили.

Изграждането на Fuego Turbo Cabrio е значително по-трудно, отколкото просто отрязването на покрива и заобляне на грубите ръбове. Напълно планирана да влезе в редовна продукция, колата е проектирана основноза  пазара на САЩ, така че е била изпратена до фабриката AMC в Кеноса, Уисконсин, след като е извършен процесът на преобразуване и е оборудвана със специфични за пазара на САЩ части като фарове, брони и странични светлини.

След кратко пребиваване в Кеноса, автомобилът е изпратен обратно във Франция и навреме за пресдните на автомобилното изложение в Париж през 1982 г. Завършен в интересна бяло-светлокафява разработка с два тона, Fuego Turbo Cabrio е несъмнено позициониран по-високо на пазара, отколкото купето. Пластмасовата облицовка, която се спуска от двете страни, е боядисана в бяло, за да се слее и да се създаде чист външен вид, моделътк е снабден и с висококачествени лети джанти.

renault-fuego-turbo-convertible-4Автомобилът е с мощен мотор, контролиран от превключвател на централната конзола, и кожена тапицерия върху седалките, панелите на вратите, арматурното табло, централната конзола и волана. Тапицерията и килимите в интериора е стандарт за Fuego Turbo.

Heuliez не прави никакви модификации под капака на Fuego, което означава, че моделът е задвижван от същия 1.6-литров четирицилиндров турбокомпресор с мощност 107 к.с., открит в неговия колега с неподвижен покрив. Турбото е с петстепенна ръчна трансмисия, като завърта предните колела.

Fuego Turbo Cabrio е добре приет, когато дебютира в Париж, а Renault бързо обмисля подизпълнители за производствения процес на Heuliez и добавя колата към своя каталог като модел за редовно производство. Тези планове са краткотрайни, тъй като разочароващите проучвания за продажбите на Fuego разубеждават Renault да реализира проекта и производителят разпределя ресурсите си за по-доходоносни проекти.

Разработката е изпратена обратно в централата на Heuliez в Cerizay, Франция, и се съхранява в отопляем склад до армада от други прототипи, които имат подобни съдби. Те включват Talbot Wind, базиран на Simca VF2, Citroën M35, компактен търговски ван, базиран на Simca 1100 и зашеметяващо купе на Simca 1501.

През 2012 г. Heuliez реши да продаде 41 уникални прототипа от своята частна renault-fuego-turbo-convertible-6колекция, като последна кампания, за да избегне изпадането в банкрут, след като прекара повече от десетилетие в тежки финансови затруднения. Fuego Turbo Cabrio бе предложено без резерв на търг, който се проведе на 7 юли 2012 г. по време на популярното събитие на Le Mans Classic.

Съгласно списъка, Fuego беше продаден без название, но беше таксуван като модел, който наскоро беше претърпял разработка. Алуминиевите джанти, които бяха монтирани на автомобила в Париж три десетилетия по-рано, отдавна бяха заменени от стандартните колела от Renault 9/11.

Организаторите на търга очакваха това Fuego да се продаде навсякъде между € 15 000 и € 25 000, но това стана за € 10 722, включващи всички такси и данъци. Идентичността на новия собственик не беше разкрита, но се смята, че колата се намира в частна колекция.