Архив

Двигатели по цикъла на Аткинсън и Милър

 

През 1882 г. Джеймс Аткинсън изобретява специфичен двигател с вътрешно горене, който се нарича след това по цикъла на Аткинсън. Този тип двигател е предназначен да осигури ефективност за сметка на плътността на мощността и се използва в някои съвременни хибриди на Ford, Hyundai, Lexus, Mercedes-Benz, Honda, Toyota Prius и др. Много от съвременните двигатели използват неконвенционално газоразпределение, за да се произведе ефекта.
Четиритактови двигатели от този тип, с този същия тип на движение на всмукателния клапан, но с компресор, за да компенсирате загубата на плътност на мощността, са известни като двигатели на Милър.
Цикълът на Милър е патентован от Ралф Милър, американски инженер, със САЩ патент 2817322 от 24 декември 1957 г. Двигателят може да бъде двутактов или четиритактов и може да се работи на дизелово гориво, газ или двойно гориво.
В цикъла на Милър, всмукателния клапан остава отворен по-дълго, отколкото би било в цикъла на двигателя на Ото. В резултат, на компресия възпламеняването е два отделни цикли: първата част, когато всмукателният клапан е отворен и последната част, когато той е затворен. Два етапа всмукване-възпламеняване създават така наречения пети такт. Тъй като буталото първоначално се движи нагоре в положение, което е традиционно за компресия и възпламеняване, сместта е частично изгонена обратно при все още отворен всмукателния клапан. Обикновено тази загуба на смес от въздух ще доведе до загуба на мощност.
Въпреки това, в цикъла на Милър, това се компенсира от използването на компресор, който произвежда тласък при ниските обороти.
Системата на двигател по цикъла на Милър се ползва напр. при Mazda.