Архив

Alfa Romeo Giulia

Giulia е модел на Alfa Romeo в производство през 1962-1978 г. Трансмисията е 4- или 5-степенна механична. alfa-romeo-giulia-004При междуосие от 2510 мм, дължината на каросерията е 4140 мм, с ширина 1560 мм и височина 1430 мм. Колата тежи от 978 до 1130 кг.

Оборудвана е с двоен разпределителен вал от лека сплав и четирицилиндров двигател, подобен на този на по-ранната Giulietta. Изборът е между 1.3-литров (1290 куб.см) или 1,6-литров (1570 куб.см). Различни конфигурации на карбуратори и тунинг дават мощност от около 80 до около 110 к.с. Версията с двоен карбуратор има макс. скорост 170 км в час. И ускорението до 100 отнема 12 сек. Този резултат е по-добър от много спортни автомобили от края на 1960-те и началото на 1970-те години.

Двигателния отсек и багажникът са с квадратна форма. Въпреки това колата е с нисък коефициент на челно съпротивление, особено за онази епоха. Например, драг коефициентът на Giulia е по-нисък от този на Porsche 911 от същия период.

4800285666_497349bbae_oGiulia Ti: Tipo 105.14 е първият модел, въведен през 1962 г. 1570 куб.см. Alfa Romeo Twin Cam двигателят е от 92 к.с. при 6500 об./мин. Спирачките са с барабани. Дискове са въведени по-късно, първо в предната част, а по-късно и навсякъде. Giulia TI е преустановена през 1968 г.

Giulia 1300: Tipo 105.06 е характерна с икономичност, 1290 кубиков  двигател с карбуратор за 78 к.с. и се пуска от 1964 г. до 1970 г. С изцяло дискови спирачки е,  по-късно със серво.

Giulia Super: 105.26 Tipo е въведена през 1965 г. Прехвърля технологията от състезателния TI Super шосеен автомобил, за да се направи най-успешния седан Giulia. 1570 кубиковия двигател с два двойни карбуратори Weber 40DCOE дава мощност 98 к.с. при 5500 об./мин. Има ново табло с два големи кръгли инструмента (оборотомер и километраж), и часовник и  спортен волан с три алуминиеви спици, изцяло дискови спирачки и ревизирана геометрия на задната щанга.

Giulia 1300 Ti: Tipo 105.39 се прави от 1965 г. до 1972 г. 1290 кубиковият двигател е от 82 к.с. Има различен разпределителен вал. Първоначално таблото е с оборотомерна ивица. S Giulia 1600: Tipo 105.85 Giulia Ti е по-ниско ниво между 1300 и 1300 Ti, от една страна, и Super от друга. Двигателят е 95 к.с., има  двукръгова спирачна система. Nuova Super Diesel е оборудвана с дизелов двигател Perkins от 1760 куб.см. и 55 к.с. при 4000 об./мин и е първият опит на фирмата в дизелите. Версията е бавна – 138 км в час, и няма големи продажби.