Архив

Lancia Flaminia presidenziale

Lancia Flaminia 335, известна също като Lancia Flaminia presidenziale, е специална версия на Lancia Flaminia, произведена само в 4 екземпляра през 1961 г.2june_2007_611

От семейството Flaminia е получена луксозна версия, така наречените 335, направена за президента на Италианската република и все още се използва в големи държавни паради. Тази кола е проектирана от Пининфарина през 1960 г. по искане на президента Джовани Грончи, който  с оглед на посещението в Италия на кралица Елизабет на Англия решава, че е време да се пенсионира старата министерска конвертируема предвоенна лимузина ( Fiat 2800).

След няколко месеца дизайнерите, като вземат шаси Flaminia, построяват четири екземпляри, които, продължавайки традицията, са кръстени с имена на породисти коне: Belfiore, Belmonte, Belvedere  и Belsito.

В сравнение със седана, от който  е била взета лимузината, механичните различия са добавяне на електрическапомпа за горивото и бобина, по-кратко крайно число на предаването и др. Автомобилите са оборудвани с електрически прозорци, сваляща се стъклена преграда между кабината на водача и на задните седалки, стерео за кола за задните седалки, което се помещава в малка конзола,тапицирана в синя кожа.

927480Тялото вече е 546 см, вместо 485.5, широко 189 см вместо 175 и, следователно, много по-тежко (малко повече от два тона).

Първите три специални автомобила са регистрирани на 27 април 1961 г. и се характеризират с конвертируема каросерията с качулка от твърдо платно, със сгъване с хидравличен механизъм, а последният  автомобил Belsito – има на мястото на водача покритие с покрив в от неотваряемо платно, което не позволява монтирането на голям прозрачен покрив. През 1967 г.  е въведена промяна в системата на отваряне и затваряне на задната част на покрива, оставяйки фиксираната част над мястото на водача.

Първата официална употреба е по време на посещението на кралица Елизабет, в началото на май 1961.

През шейсетте години четирите 335 са били използвани от Куиринале като представителни автомобили по време на посещенията на важни особи и главите на чужди държави, като например Джон Фицджералд Кенеди на 1 юли 1963 г. Четирите автомобила остават в активна експлоатация до 1982 г., те  след това се ползват  само на няколко пъти, въпреки че Оскар Луиджи Скалфаро ги иска за официални посещения. С избирането на Карло Адзелио Чампи започва използването на Flaminia 335  от Президента на Републиката и по време на парада по случай Деня на република на 2 юни. Един екземпляр се дава на италианската армия, друг е  в Automobile музея на Торино – останалите две коли се използват като служебни автомобили от страна на президента на Италианската република.7ee73ef4284773b78bcd00b1a0ce0877

Президентските конвертируеми лимузини са с 4 врати и 7 места. Междуосието е 3350 мм. Резервоарът има  капацитет 58 литра, от които 7 резерв. Двигателят е  6-цилиндров V (60 °). тип „813.00“; моноблок; с алуминиев блок, с чугунени втулки засадени; алуминиеви бутала, с три пръстена – два уплътнителни и един масло стържещ; въртящият се вал на двигателя е на 4 опори. Сухото тегло на двигателя (без вода или масло) е 175 кг; окачване на двигателя е чрез четири опори на двойни гумени тампони. Компресията 7,85: 1 Работният обем – 2457.98 смз . Карбураторът е Solex 35 PAAI обърнат, с двоен корпус. Мощността е102 к.с. при 4600-4800 об / мин (измерена чрез DIN система).

Максималната скорост на въртене е по-висока от тази на максималната мощност, и се закрепва в 5200 об/мин; средната мощност на максималния въртящ момент (3000 об/мин) е около 80 к.с. Въртящият момент е 19.5 MKG при 3000 об/мин. Запалването е с бобина; електрическата система: 12 V.

DV1955462Съединителят е в блок със скоростната кутия и диференцияла. Всички предни предавки са тихи и синхронизирани. Предното  окачване е независимо на носачи, с винтови пружини и стабилизираща щанга; телескопични хидравлични амортисьори с двойно действиеима – отзад: полу-независими колела с ос De Dion – чрез мост с напречен бар и стабилизираща щанга, надлъжно и двойно действащи телескопични хидравлични амортисьори.

Предните спирачки са дискови, задните – Disc (Dunlop), с хидравлично действие  върху всички 4 колела, със серво; дръжката на контрола на ръчната спирачка е монтиран под таблото.

Максималната скорост е около 110/120 км в час.