Архив

Chrysler 180

Това са така наречените Chrysler 160/180/2 литра, Chrysler Simca 1609/1610/2 литра  на европейските операции на Chrysler и Talbot 1801610/2 литра, в производство през 1970-1982 г.

Дизайнери са Рой Ексе и Кърт Гуин. Това е голям клас кола, 4 врати седан, с предни двигатели 1.6 L I4 180, 1.8 L I4 180, Type 2.0 L I4 180, Barreiros дизел I4 1.9 L и Barreiros дизел I4 2.0 L. Предаването е с 4 степенна, ръчна или 3-степенна автоматична скоростна кутия.

Междуосието е от  2667 мм, при дължина 4520 мм, ширина 1730 мм и височина 1430 мм. Предшественици са Simca 1501, Humber Hawk и Chrysler Valiant. Наследник – Talbot Tagor.

Chrysler 180 е име за серия от големи автомобили салон, произведени от Chrysler Европа. В резултат от присъединяването на усилията за развитие на Rootes Group и Simca, колата е произвеждана през 1970-1975 г. в Поаси, Франция, а по-късно в дъщерния Barreiros на Chrysler – фабрика в Испания.

В зависимост от използвания двигател, колите са били пуснати на пазара като Chrysler 160/180/2  литра, и от 1977 г. във Франция и останалата част от континентална Европа като Chrysler Simca – 1609/1610/2 литра. След придобиването на Chrysler Europe от PSA Peugeot Citroën, в континентална Европа моделите са преименувани на Talbot 1610/2 литра за 1979 г. и 1980 г.

2986404733_dc2521b62e_oПрез 1966 г., под ръководството на Рой Aксе, ръководителят на Design на  Rootes Group екип започва работа по вътрешно наречен  C Car  (във връзка с по-малката „кола B“, която става Hillman Avenger), нова голяма кола, с която Rootes да замени Humber Hawk. В типичния си стил, Rootes прави план за пускане на пазара на автомобили в няколко марки –  Hillman като базова версия с 2.0 –литров двигател и на върха Humber Hawk с 2.5 -литров двигател. A по-нататъшното развитие на автомобила C с издигната платформа, която е планирано, е D Car, който е на мястото на Humber Super Snipe.

Развитието на Rootes програмата, която се състои в разработването на чисто нов двигател V6, с 60 ° ъгъл на двата реда цилиндри , с две версии на 2.0 и 2.5 литра има четири Series.

В същото време, във Франция работят по това, което е Simca Projet 929, който ще бъде първата голяма кола Simca, тъй като Vedette е отменен през 1961 г., и така да замести Simca 1501 в ролята си на флагманската Simca с двигателя V6. Има три предложения за стайлинг, подготвени за нова кола. 929 XA е оформена от дизайнерския екип на Simca, с участието ъглов дизайн и най-тежки пропорции. Bertone проектира XB 929, което е много по- закръглено и до известна степен напомня на съвременни беемвета. На последно място е 929 XC, която е в стил, наподобяващ малко по-малка версия на това, което по-късно става Australian Chrysler Valiant VE Series.6088116604_fac5449773_b

През 1970 г. Chrysler прави преглед на програмите за пореден път и решава да ги отреже до само една версия, за да бъде построена във  фабриката в Поаси на Simca във Франция  за всички пазари. Колата става известна вътрешно като  Simca 1800, като има различна предна част с единични правоъгълни предни фарове.

След преименуването на Simca в Chrysler France  и Rootes Group в Chrysler UK (което в комбинация сформира Chrysler Europe), концепциите за новата голяма кола се обединяват под обща търговска марка превозно средство, което започва като Chrysler 160, 160 и GT 180. Трите модела са представени на обществеността на Salon 1970 International Automobile d’ под мотото „Един американец в Париж“.

Chrysler_160_post_condChrysler 180 седан е тестван от британското списание Motor през април 1971 г., няколко месеца след старта на модела в UK, има максимална скорост от 162,5 км в час, може да ускори 0-97 км в час за  12,4 сек. и е с разход на гориво 13,0 л/100 км.

Когато става ясно, че моделът е далеч по-малко от това, което е хит на пазара, Chrysler решава да премести поточните линии от фабриката в Поаси в завода във Вилаверде  на испанската дъщерно дружество Barreiros.

През 1979 г. Chrysler продава  Chrysler Европа  на френския концерн PSA, поради финансови затруднения. Някои малки размествания в обхвата са направени. 1.8-литровият двигател е бил отменен  във Франция, 1610 получава 2,0-литров двигател, а във Великобритания, 180 моделът просто е хвърлен, с 2.0-литровия вече се предлагат ръчна или автоматична трансмисия. От 1 август 1979 г., PSA решава да преименува всички предишни Chrysler европейски коли като Talbot, а оттам и Chrysler Simca – 1609 и 1610 става Talbot  Simca 1609 и 1610. PSA през 1981 г. пуска  чисто нов Talbot Tagor.