Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Opel Kadett A

Opel Kadett е повторно въведен през 1962 г., с доставки започнали  на 2 октомври, малко повече от 22 години след като оригиналният модел е 1280px-Opel_Kadett_A,_Bj._1964_(2011-07-02)преустановен през  май 1940 г. Подобно на оригиналния  Kadett, новата кола (обозначена като Kadett A) е малък семеен автомобил, въпреки че вече е на разположение във версии  салон 2 врати, 3 врати Car- A- Van (комби ) и купе.

В производство е през 1962-1965 г. Двигателят  993 куб.см. Opel OHV OHV I4 е отпред, задвижващи са задните колела. Скоростната  кутия е ръчна, 4-степенна изцяло синхронизирана.

Междуосовото  разстояние е 2325 мм, дължината – 3923 мм или 3990 мм (L-моделите с участието на бронята и буферите), ширината – 1470 мм, 1483 мм (Car- A- Van)  и височината –  1410 мм (седан), 1397 мм (купе).

Предшественик е Opel Kadett I. Наследник – Opel Kadett B.

1280px-Opel_Kadett_A_Coupe_2012-09-01_13-36-25През 1957 г. директорът на Opel Product Карл Стиеф получава мандат от General Motors със седалище в Детройт  да се развие „перфектната Anti – VW“ кола. Екипът на развитие на Стиеф е подкрепен от Ханс Мершейнер (кола – каросерия) и Вернер Стробел (двигател и ходова част ), в условията на такава тайна, че дори и сега много малко се знае за историята на развитие от 1962 г. на Kadett.

GM се опитва да прикрие нова техника на платформа и споделяне на дизайн между Opel и неговия британска еквивалент Vauxhall , който пуска поразително сходна Viva през 1963 г., една година след като Opel представя Kadett. През следващите две десетилетия ролята на Vauxhall в дизайна на собствените сму автомобили бързо намалява и от 1985 г. гамата изцяло се състои от rebadged модели на Opel.

Vauxhall Viva е първият автомобил, произведен в Ellesmere Port завод Vauxhall, докато на Kadett A е първият продукт на Opel в завода в  Бохум. 1962-kadett-a-caravan-011Петдесет години по-късно, през 2012 г., Opel обяви закриване на завода в Бохум (сега известен като Plant Бохум II ), в сила от 2016 г., със загубата на около 3000 работни места в отговор на дългогодишния надкапацитет и загуба на пазарен дял в ключовите западноевропейски пазари.

Колата по-късно става известен като Kadett А. В допълнение към стандартния седан, от март 1963 г., производителят предлага  L (луксозен модел) и комби (брандирано като Opel Kadett Car- A- Van ). През октомври 1963 г. Opel въвежда купе версия на Kadett.

Новият четирицилиндров, oversquare един литър с водно охлаждане Opel OHV двигател тежи  само 96 кг и е първият изцяло нов двигател, разработен от Opel. Разпределителният  вал е странично монтиран и се държи не чрез зъбни колелца, а с помощта на една единствена верига с хидравличен обтегач.  Подредбата е ниско тегло и триене, което позволява скорости на двигателя над 6000 об./мин. Буталата са от алуминиева сплав и включват  с разширяване биметална лента, за да се осигури еднакво топлинно разширение. Трилагерният колянов вал  е по традиционното строителство. Двигателят е  с добри характеристики за икономия на гориво.

Двигателят идва с избор от две нива на мощност. За стандартния 1.0 л изходната максимална  е посочена като 40 к.с. при 5000 об./мин., а през октомври 1963 г. се добавя висока компресия „1.0 S – Motor“, споделяне на капацитета 993 куб.см. на оригиналния агрегат, но предлагане максимум 48 к.с. По-мощният „S-Motor“ е с модификации на всмукателния колектор, цилиндрите и разпределителния  вал заедно с карбуратора, използващ по-голям (36 мм) диаметър и 5400 об . срещу  30 мм, използван в стандартния двигател.  Това идва с 8.8 : 1 степен на сгъстяване като се има предвид, че 40 к.с. двигателят  използва компресия от само 7.8 : 1.

1962-kadett-a-cabrio-13Мощността се предава към задните колела посредством единичен сух съединител и четиристепенна изцяло синхронизирана скоростна кутия, контролирано с помощта на конвенционален монтиран на колонката скоростен лост. Има 200 мм спирачни барабани на всичките четири колела. Спирачките са  управлявани чрез една единствена верига хидравлична система.

Общо 649 512 Kadett А  са били построени в новия Бохум завод на компанията до момента, в който бе заменен от Kadett B през юли 1965 г. 126 616 от колите, произведени са Car- A-Van модели комби, а останалите 522 896 се състоят от малък брой купета и около половин милион седан/лимузини.

Включено в тези цифри е с комплекти доставени  от Бохум до относително малки мащаби местно сглобяване  в Южна Африка, Дания, Белгия, Португалия, Уругвай, Перу и Венецуела.